7.02.2022 г., 11:03 ч.  

Излагане на безсрамника 

  Проза » Разкази, Хумористична
227 4 10
2 мин за четене

/поучителна история за правилно примирение/

- Иванчо, защо си набил Пешко?

- Ама, другарко, той ритна Мимето. И не го набих, а само го пляснах…

- Излагаш се! Засрами се – възпитано дете си! Ако видиш нещо неправилно, ела, кажи ми… Но не се излагай!

хххх

- Иване, защо си пребил Тошко?

- Другарко, не ми е удобно, не съм доносник…

- По-добре кажи, вместо да се биеш така! Излагаш се! Не е по пионерски!

- Ама, другарко, той пребъркваше чантите ни! И аз само го шамаросах, да не прави така…

- Засрами се! Излагаш се! Възпитаният пионер не прави така! Ще те мъмрим в отряда…

хххх

- Колега, защо сте нападнал състудента си? Излагате се! Интелигентен човек, а…

- Другарю декан, изчезна ми курсовата работа от куфарчето. И изведнъж виждам – той я предава на преподавателя. Като своя!!! Не издържах и го ударих…

- Излагате се, колега! Не е почтено! Саморазправа… Възпитаният студент не прави така! Засрамете се!

хххх

- Иване, докладваха ми, че си ритнал колегата Петров… Излагаш се! Уж си културен човек, добър пост заемаш…

- Другарю директор, открих, че Петров е представил като своя работа проекта на отдела ни. Просто го преснел и…

- Засрамете се! Побой! Саморазправа! Насилие… Възпитаният учен не прави така! Излагате се, колега, излагате се…

хххх

- Обвиняемият, защо сте смазал от бой съседа си Марин?

- Господин съдия, не съм го смазал, а му ударих един шамар. Задето се нахвърлил върху жена ми с грубости и обиди. Ревеше от обида чак… И аз го шамаросах. От тогава стана кротък като плъхче…

- Излагате се, господине! Засрамете се! Възпитаният гражданин не постъпва по този начин! Търпение, чакане на закона, поставяне на морала над силата… Вземете си бележка и повече не правете така… А уж сте интелигентен човек…

-

На гости в блога ми - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Дочке, Ники!
  • Всичките постъпки са арогантни и са си получили наказанието!
    Никой няма право да взима превес над останалия!
    Така че, никакво търпение, чакане на закона и морал!
    Историите ти са поучителни и замислящи, докъде човешката наглост може да стигне, май само с бой ще се оправи!
    Поздрави, Георги!
  • Благодаря, Вики!
  • А какво е възпитано, когато никой не взема мерки за простъпките на другите? Да ги търпим да ни се качват на главата!? Пиши ме в групата на невъзпитаните
  • Благодаря, Лина, Стойчо!
  • Ще си отида невъзпитана, със сигурност. 🍀
  • Един срам повече:едно достойнство по-малко.
    Достойния човек не търпи срам.
    Иначе речено:Надежда е права!
    Без "Вяра"-та на Вапцаров и Надеждата на Надежда, пиши ни живи-умрели!
    Лицемерите "играят на възпитани,непорочни,нагаждачи и невинни"-гдето се казва:"когато и да го шамаросаш-няма да сгрешиш!"
  • Благодаря, Надя!
  • То си го е рекъл народът: "Преклонена глава сабя не сече." Но на устатите, окатите и рогатите се крепи света! Пу, не ме е срам!
Предложения
: ??:??