С копнеж поглеждам към лампата... как искам да я прегърна, да я целуна. Но защо всеки път, когато се приближа, тя ме ранява все по-силно и по-силно?! Страх ме е да се доближа. Предишните пъти се повтаряше все едно и също нещо. Аз се приближавам, готова да й дам всичко от себе си, а само след миг се отдалечавам, за да лекувам болката. А тя ме примамва, мами ме със своя блясък... летя по пътеката от нейните лъчи. Крилото ми е изгорено, боли... боли така жестоко, така свирепо, сякаш всеки момент ще се откъсне и ще падне. Ще падне като пепел от цигара, като листо от дърво, като сълза от нечие око. А лампата дори не ме поглежда. Гледа в съвсем друга посока, към съвсем друга пеперуда. Усещам как посивявам, красивите ми багри се размиват. След мен остава само малко цветен прах, нищо повече. А лампата продължава да свети, привлича ме все така силно, дори може би по-силно и от преди. Не мога да откъсна очите си от нея. Болката се засилва. Намалява, пак се засилва. Искам да се отърва от нея, но, за да го сторя трябва да откъсна крилото си, а то е част от мен. Ще ми бъде ли тогава по-зле от сега? Какво става с мен? Болката ме превръща в човек, да, в човек. Очите ми вече не виждат лампата, виждат... човек. Не е лошо да си човек, няма крило, което да те боли. Има обаче сълзи, много сълзи. Има тъжни мисли, множество тъжни мисли. Има и болка... друг вид, но все пак болка. Остра, разяждаща болка, която противно на очакванията не е съсредоточена в една точка (т. нар. сърце). Тя е разпръсната по цялото ми човешко тяло. Тя тече във вените ми, изпълва главата ми с нещастие. Очите ми са празни, не виждат нищо и никой, освен един единствен човек. Не чувам нищо, не разсъждавам... просто го гледам. Гледам го и не мога да повярвам на това, което си мисля. Едни проклети две думички се въртят в главата ми. Думи, които не съм казвала на никого... нито като пеперуда, нито като човек. Думи, които така и не казах. И осъзнавайки искреността на тези думи, разбирам колко силна може да бъде болката!
© Сандора Всички права запазени