31.05.2012 г., 22:23 ч.

Живот, отдаден на музиката 

  Проза » Литературни очерци
1128 0 0
2 мин за четене

Щастлив човек е този, който си поставя високи цели и има волята да ги осъществи! А когато те са свързани с изкуството, надхвърлят мащабите на обикновеното постижение и остават във Вечността.

Много са примерите за талантливи българи, посветили се изцяло на магията да сътворяват красота в живота ни. Щастлива съм, че се докоснах до творчеството на един от тях. Колкото повече слушах неговите творби, толкова повече ме обземаше желанието да науча повече за човека и твореца, за когото знаех само, че е мой съгражданин.

В момента Георги Андреев е композитор, изпълнител и главен диригент на Националния  фолклорен ансамбъл "Филип Кутев". Пътят към тази престижна позиция тръгва от амбицията на младия хасковски гъдулар да постигне върхове в музикалното изкуство и затова напуска родния град, за да се учи на майсторство  в Средно музикално училище - с. Широка лъка. Несъмнената дарба на младия гъдулар, както и упоритият му труд,  го отвеждат след завършване на училището в Държавната музикална академия "Панчо Владигеров". Като студент е отличен със стипендия за най-добър млад композитор от Съюза на българските композитори. Не са го забравили и преподавателите му от Широка лъка, които го канят като преподавател по композиция и оркестрация и диригент на представителния оркестър. Пак по време на следването си успява да съчетава образование с творческа дейност като композитор и аранжор към Българското национално радио и диригент на Националния фолклорен ансамбъл "Филип Кутев". Завършва Академията с отличие, което подготвя бъдещата му успешна реализация. Съчетал музикалния си талант със солидни познания, Георги Андреев продължава своята стихия - посвещава изцяло творческата си енергия на Ансамбъла, където става диригент, а сега вече и главен диригент, пише непрекъснато музикални творби, които му донасят престижни международни и наши награди.

Близките роднини на твореца споделят, че Андреев винаги е изпитвал страст към четенето. Може би и оттам идва интересът му към историята, с която е свързана най-голямата му творба - "Меланхолична красота"- оратория с вълнуваща история. Премиерата, състояла се в САЩ през лятото на 2011 година под ръководството на световноизвестния диригент Хенри Лек, е в рамките на фестивала "Песни на живота". Основатели и организатори на този форум са семейство Калин и Шарон Чоневи, от които жената е потомка на евреи, спасени от българи през 1943 г. В знак на благодарност семейството посещава България, където раздава 49 000 карамфила (колкото са били спасените евреи) в различни градове на страната ни. Именно тогава се ражда и идеята да продуцират оратория, за написването на която се доверяват именно на Георги Андреев, известен вече като талантлив диригент, оригинален  композитор и автор на множество музикални пиеси. Уникалната творба е написана само за четири месеца и половина и предизвиква истински фурор сред музикалните среди. След три поредни премиери във Вашингтон, Ню Йорк и Бостън, отзивите за нашия творец са фантастични! "Триумф! Това е най-точната дума, с която може да се опише представянето на ораторията!" А българите, живеещи зад Океана, споделят своята гордост и от историята за спасението на евреите, и от гениалната творба на именития си съотечественик! Гордея се и аз, че Георги Андреев е мой съгражданин!

 

© Маргарита Матева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??