20.09.2023 г., 10:28 ч.

Как се прави историята - 12. 

  Проза » Други
448 1 2
5 мин за четене

Преди десетина години имах сайт – ежедневен, с над 2 000 посетители всеки ден. С доста материали. Поддържах го сам. Успявах някак си. И на работа, и какви ли не писания – 15 книги, и сайта.

Е, бях младичък – едва 60-годишен хлапак.

Та между многото материали там, бях разработил днешната тема. С все илюстрациите. Днес не зная как технически да разположа аргументите, затова ще ви помоля да потърсите в интернета снимки и клипове.

А темата не е остаряла. Все още чувам тук и там разни неграмотници или просто лъжци да говорят за измислицата на гьобелсовата пропаганда като за факт.

Затова започвам с тезата: НЕ Е ИМАЛО СЪВМЕСТЕН ПАРАД НА ГЕРМАНСКИ И СЪВЕТСКИ ЧАСТИ В БРЕСТ…

Да, има филмче от Die Deutsche Wochenschau, има снимки, има рекламна шумотевица.

Но парад не е имало!

И така – по реда.

На 17 септември 1939 година полското правителство бяга от страната. Спасява се. За което аз поне не ги упреквам. Каква полза от цивилни – при това на възраст, в една съвременна война?

На същата дата Червената армия ОСВОБОЖДАВА Западна Белорусия и Западна Украйна.

Повтарям, макар в предна статия да го бях обяснил. Просто през 1919 година в Ньой е приет „Планът Кързон“, на името на британския външен министър. По който са определени границите между Съветска Русия и Полша.

Вярно, Полша напада източния си съсед, превзема Киев, отблъсната е, при Варшава грандоманът Тухачевски е разбит, поляците заемат територии, които много отдавна и за известно време са се водели като подвластни на Реч Посполита…

Червената армия спира точно на границите, определени по плана. И, макар че немците предлагат да отстъпят още земи /нали са очаквали скоро да ги получат отново/,  а и разположението не е било добро /Брестската крепост е била на сами границата, пистолетен куршум е поразявал цел през Буг/, Сталин заповядва: нито сантиметър на запад…

Крепостта Брест е стара крепост. Там е работил още Тотлебен, укрепвал я е бъдещият генерал Карбишев. На западната си граница Руската империя е имала няколко подобни укрепления, които през Първата световна война са почти неизползвани.

Поляците са държали гарнизон, който оказал героична съпротива на танковете на Гудериан. И после просто разумно капитулират. Което съветски воини не правят през 1941 година. Казвам – воини, защото тогава в гарнизона са били около 8 000 бойци, 4 генерали, 20 полковници. Част от тях се изтеглят веднага след немския удар, други се предават, а около 2 000 човека се сражават. Официално до 20 юли, по легенди – и следващата пролет. Впрочем, и четиримата генерали      напуснали крепостта навреме, сетне са осъдени…

И ето – Гудериан е в Брест, пристигат пратеници на съветското командване. Немският генерал е учтив и по немски точен – да, крепостта и градът ще бъдат предадени, очакваме ви.

Съветските части са командвани от комбриг Кривошеин. Пристига и той, разговарят, пият шампанско /все още не са врагове/, сетне Гудериан го кани на ИЗПРАЩАНЕТО на немските танкове.

И така – на снимките ясно се вижда пилон със знамена, малък подиум, на него Кривошеин и Гудериан, офицери.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=562531629&q=%D0%B1%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82+1939+%D0%B3%D1%83%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjMxaSNmJGBAxUAbfEDHXy2DiwQ0pQJegQIDBAB&biw=1366&bih=626&dpr=1

Маса снимки – ръкувания, немски войници, козирувания, немски танкове…

И нито един /!/ съветски танк или войник редом с немските.

Нещо повече – немците са снимани в движение наляво /от нас/.

На следващи снимки виждаме подиума – празен, няма немски офицери, съветските войници седят или стоят около танковете си, някои се движат надясно…

Униформите – комбинезони и бойни дрехи. Нищо парадно! А уставът е ясен и тогава – как се прави парад е точно определено.

Нещо повече – каруци със сено се виждат. На парада?

Просто немците майсторски са комбинирали кадрите от НАПУСКАНЕТО на града от Гудериан с кадри от ВЛИЗАНЕТО на червената армия. Както пише в мемоарите си Кривошеин – разлика от два часа между изтеглянето и влизането. / Между другото – дали Кривошеин щеше да оцелее, че и войната да изкара, ако беше нарушил заповедите и участвал в съвместен парад?/.

Смях се на един от вариантите на филмчето – има ги три поне. Завършва с няколко съветски танка пред крепостна стена. Която за нас е позната – Кремъл. А танковете са участници в парад на Червения площад, между тях тежкият петкуполен Т-35, от който са произведени десетина броя и по него време не е в армията.

Филмчето започва със среща, слагане на гранични стълбове, поздравления…

Но!

Сняг!

Офицерите са в кожуси, наоколо е снежна покривка.

https://www.youtube.com/watch?v=qvy0Iwh0rbc

Напомням – Брест, 23 септември…

И – сняг?

Просто монтиран запис от уточняване на границата, месеци по-късно.

Обаче – минава за дружеска среща в Брест. И, разбира се – парад след нея…

Е, немците също са били майстори на пропагандата.

А има и балами, които днес им вярват. Папагалничат – националсоциализъм и комунизъм, едно и също.

Дребна подробност – нацизмът е идеология за висшата раса и господството й. Комунизмът признава всички раси за равни, дели хората по социална линия.

Трябва да си индокриниран невежа или възторжен дебил, за да ги приемаш за еднотипни…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Стойчо!
    За пропагандата. Не съм на служба, свободен историк. Изразявам лично мнение, което се различава от налаганото либерално пропагандиране.
    За договора на СССР и Германия писах.- Много е спорен проблемът с "дележа" - няма такъв, говори се за зони на интереси. Каквито точки има и в останалите договори на Германия - с Великобритания и САЩ.
    А епитетите са си на място - просто са израз на лично отношение.
    Курилите са спорен район. Сахалин е бил руски до 1904 година, после японски, сега пак руски.
    Япония е окупирана държава, както и Германия. Незабелязано.
    Полша не е делена, СССР си връща земите по "Плана Кързън" - подчертал съм го. Така че - няма съюзнически дележ.
    А Втората световна не завърши заради Фултънската реч. Не СССР обяви "желязната завеса", нали?
    Епитетите са на място.
  • И все пак са се разбрали,кой колко ще вземе от Полша!
    Междувременно Съветската армия започва "освобождаването" на Финландия, има рейдове на Аркадий Соболев до България през 1940 година...
    Георги, влизаш в спиралата на "хибридна територия",което си е жива пропаганда! Обидните епитети, които употребяваш са първи признак на безсилие.Ако СССР спазваше договореностите със своите съюзници сега нямаше де юре да е във война с Япония заради Курилските острови.
    Третата световна война не започнала,защото Втората световна война не е приключила!
Предложения
: ??:??