16.06.2023 г., 10:08 ч.

Как се прави историята - 3. 

  Проза » Други
1056 2 7
5 мин за четене

Netflix пуснали сериал Queen Cleopatra /„Кралица Клеопатра“/, обявен за сокументален и посветен на Клеопатра VII Филопатор.

И още от заглавието историците усещат… Абе, поредната либерална повръщня, меко казано…

Защото – първата дума! – Клеопатра НЕ Е била кралица. А фараон.

Просто на власт в Египет е била династията на Птолемеите, наследници на знаменития Птолемей Филопатор, военачалник на Александър Македонски, по произход елински македонец.

Който след смъртта на завоевателя получава Египет и се обявява за фараон. А династията му е елиноезична, като Клеопатра е първата, заела се да изучава египетския език и религия. С политическата цел – да привлече интереса и любовта на простолюдието и се закрепи на трона, въпреки козните на семейството…

Веднага се хвърля на очи – избраната актриса, Адел Джеймс, негърка. Което, разбира се, не е логично. Остава утре Чърчил или самият Александър Македонски да бъдат изиграни от негри…

Документално!

И точно според налудничавите твърдения на екстремисти-негри – белите ИЗОБЩО не са създали нищичко на тоя свят, всичко, което им се приписва, е откраднато от негърската световна цивилизация…

Тук може някой да ме обвини в расизъм, ако не бяха протестите в самия Египет. Гражданите – етнически араби, много далеч от някогашните египтяни, се възмутиха от „документалния“ сериал и започнаха протестна подписка в интернет. Два дни. На третия тя е свалена – обиждала била негрите?!

Ха сега, де…

Логиката на авторите е здрава – Египет е в Африка, значи египтяните са африканци, тоест негри.

Туй арабите… Не се броят. И вандалската държава е негърска – въпреки че е на немско племе. Както тия на вестготите, на вандалите… За Рамзес и Тутмос да не говорим. Чисти негри…

А Клеопатра не е изчезнала от историята безследно. Намерени са нейни портрети, монети и бюстове – значи, историците имат визуална представа за вида й. Още повече, че е описана в аналите и от самия Плутарх…

Което не вълнува авторите на измишльотината – те показват света, както го виждат /според идиотското твърдение на некадърниците/…

Но пък и отговарят на стремежите на негрите-екстремисти. За които, например, и Бетовен е негър, само че белите „избелили“ портретите му. Както тези на Рембранд, Моцарт, Шекспир…

А за нас това не е изненада. Нали помните черния Орфей?

С което един приятел си навлече лек проблем. Разговарял в САЩ с няколко професори и единият – чернокож, напълно сериозно го попитал: щом е от земята на Орфей, защо е бял?

Ама ха де…

И втората пропагандистка либерална кривина. Феминистките припадъци.

Във филма има специалистки – едната негърка, две бели. На вид –започнати и недовършени стари моми. Негърката аргументира: баба й казала да не вярва на учебниците, Клеопатра е негърка… Тежък аргумент! Другата цитира леля си…

Клеопатра била подминавана заради пола си. А била, била…

Абе, тя дала идеята за нов календар и го нарекла „Юлиански“ – просто подарък за глупавия й любовник, дето… Нали?

Натам – други измишльотини. Значи, още малко момиченце, твърдят авторите, умиращият й баща я направил фараон, защото детето било най-умно. Баща й умира, когато тя е на 18 години. Поредно мерене на света по американски – под 21 е дете.

И нямало как да стане фараон – имала двама братя. Които се изреждат на трона. Самата тя е регент – докато сестра й Арсиноя я прогонва. Три години в Сирийската пустиня. Където – според сериала – се обучава едва ли не за нинджа и става супервоин. Та даже дава акъл на Цезар и Антоний.

Впрочем, с Цезар се срещат тогава. Както казват феминистките – двама световни лидери…

Хм! За Цезар ясно – държи властта в Рим, завзел Галия и Британия… А Клеопатра в изгнание…

Ама после се връща в Александрия, убива сестра си, двамата й братя последователно случайно умират…

Е, да де – официално се омъжва и за двамата. В династията е царувал инцестът. За да се запази кръвта. Което е още един знак, че няма как негърското да проникне там. А, да – и няма как красотата да е водеща. Вижте портретите й, вижте Хабсбургите – друга династия, тренираща инцест…

Изобщо – нещо като нищо е този сериал. Ненапразно е с толкова отрицателен рейтинг и сред специалистите, и сред публиката…

Но пък задръства главите. И прави нова история… Продължение на сериала „Ан Болейн“ с негърката английска кралица, майка на Елизабет I. Очаквайте сериали за чернокожите Йеясу Токугава, Винету и, разбира се – Иисус…

П.П. След изгълтването на тая кафеникаква субстанция, рекох да се освежа. С други „Клеопатри“ – от 1963 и 1999 година. С хубавиците Елизабет Тейлър и Леонор Варела. Като актриси са пирамида над използваната негърка. Тейлър – звезда, Варела е с дива латинска красота…

Ама не са негърки! Не отговарят на либералните изцепки и фалшификации…

Във втория филм – сниман по някакви „Мемоари на Клеопатра“ /вече е ясно – и тоя едно…/, има определени феминистки глупости, но само така, за пикантност. И много техники, недостижими за 1963 година. Обаче, там, заедно с Елизабет Тейлър, пък е имало артисти.

Двата филма са добри исторически – първият започва реалистично, после го избива на мелодрама, вторият също се опитва да е близък до познанията ни, без изцепки /като се сетя за „Троя“ – въоръжение, броня, десетки хиляди воини, липсваха самолети и лазери, ама в следващата екранизация ще ги има/…

Изобщо – класиката си е класика, оригиналното лесно се превръща в оригиналничене и лъжа…

Ама публиката иска забава и три С  - секс, сълзи, смърт…

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Красе, Надя!
  • Смях през сълзи.
  • Много добро. Харесвам например Wesley Snipes, Denzel Washington..сещам се и за Will Smith, но не си спомням да са влизали в роли на исторически съществували личности. Някой китаец да е изиграл Мартин Лутър Кинг... ее, артистите правеха филмите, Генек, а сега с прекалените анимации и ефекти честичко ме губят.
  • Благодаря, Пепи, Блу, Георги!
  • Какво знаете пък вие? Орфей също е черен /един доста стар филм - "Златното руно", ако не се лъжа за заглавието/
  • Нищо не му е липсвало на "Троя", и ръчни часовници са имали!
  • Да, актуална тема и мнения, които също споделям.
    А филмът "Троя" - Господи, Боже мой, не ми се коментира!
    Старогръцката митология ми е на сърцето от малък. И сега в библиотека ми стои още "Старогръцки легенди и митове", трети екземпляр вече, че другите се разпаднаха, а този едва го намерих...
    И когато гледах тази порно-версия ми стана тъпо - ако бях жена, или поне, джендър, заради Брат Пит можеше и да ми хване окото, но йок!...
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??