13.11.2018 г., 8:17 ч.

 Калейдоскоп - продължение - 13. 

  Проза » Повести и романи
531 2 5
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Глава петдесет и пета

За  Андрешко и правилния съвременен прочит на разказа
- Ще стигнем рано, господине. Преди „Панорамата” ще стигнем даже – рече младият таксиджия и даде газ

- Как ти е името, уважаеми български данъкоплатецо? – попита господинът учтиво.

- Ендрю съм кръстен, господине, но ми викат по селски Андрешко, на дядо ми. Развалят хубавото име.

- А-а-а, тъй, тъй….Андрешко….Може ли да мина на „ти”, Андрешко? Добър гражданин си ти, Андрешко. Всички станахте такива. Научихте се да си плащате данъците цивилизовано, често и навреме. Ето – затова ви уважавам! Гледам ви в данъчното – доброволно внасяте дължимото, не се опитвате да мамите властта. Е, има някои….Добре, че са единици….

- Как така, господине? Нима има граждани, които да не желаят да помогнат на държавата, да не искат да й дадат данъка, не щат да увеличават бюджетния излишък ? – изтръпна Ендрю.

Господинът в кожух от изкуствена кожа махна с ръка. Изглежда хич не му се говореше за лошите единици. Но все пак продължи:

- Играе ни един вашенец там…. Дяволува, крие доходите, декларация даже невярна подал! Станой се казва. Но ще го науча аз! Не може така – цял народ се втурнал да строи светлото капиталистическо бъдеще, а той…. Лъже държавата, лъже Фонда, дори управляващите се мъчи да излъже!

Андрешко се умълча. Какъв резил за селото! Какво ще кажат хората от областта? Всички с радост изпълняват гражданския си дълг, а Станой…. Трябва да получи заслуженото, трябва! Разбира се, после Станой ще срещне Ендрю, кратко ще наведе очи, разбрал грешката си, сетне ще го покани в барчето на скоч с фъстъчки. И там ще рече: „Ти доведе данъчния, Андрешко, ти ми помогна да поема по правия път!” Пък сетне ще отскочи до пощата, ще изпрати дарение на някоя фондация, че и авансово още данък ще внесе.

Андрешко усети как го обливат вълни на гордост, разбра, че и той ще направи нещо за държавата, пък даде газ и извика:
- Ей сегичка ще стигнем селото! За коалицията и държавата – напред!

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

Заповядайте -

https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Стойчо!
    Усмихвай се...
  • Онова гдето е ставало по Елин Пелиново време се видоизмени...
    Ех, колко и каква ирония, която ме накара горчиво да се усмихна!
    Поздравления, Георги!
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Надя!
    Аз харесвам "Андрешко". И побеснявам, когато чуя неграмотник да упреква героя - не бил патриот, бил бунтар... Андрешко просто изпълнява Божийте закони. "Обичай ближния си!", е казано, не "Обичай държавата!"...
  • Ето, това е фантастика...Иронична...
Предложения
: ??:??