13.08.2018 г., 8:26 ч.

 Калейдоскоп - 1. 

  Проза » Повести и романи, Хумористична
793 2 9
Произведение от няколко части
6 мин за четене

Роман-пъзел

Животът ни е пъзел от срещи и раздели, любов и омраза, късмет и нещастие, радост и мъка, жени и любовнички, дом, работа, приятели, врагове, кръчма, кафене, дружество на трезвениците или на анонимните алкохолици… Свързващата линия сме ние, АЗ-ът. Който броди и очертава линията на живота си в своеобразно Брауново движение.

Та – рекох и аз да поопиша шантавите елементи на големия пъзел.

И се получи калейдоскоп – като оная картонена тръбичка, дето я завърташ, а цветните камъчета вътре се престрояват в някакви чудни, оплетени, шарении…

 

Първи телевизионен пролог

Къде се развива действието

 

- Здравейте, драги зрители на нашето шоу „Родна реалност”. Знаете – преди месец оставихме дванадесет смели мъже и жени в едно българско селище. Да поживеят реално в нашия свят, да се опитат да оцелеят редом с нас, да покажат на аборигените как се справя модерният европеец с трудностите… Досега оцеляха петима. Нека припомним съдбата на останалите…

Смелият Джак от Бърмингам. Успял да преживее едва три дни с минимална заплата и цял ден на социални помощи…

Красивата Мишел от Париж. На третия ден изчезнала от дома си, според някои неуточнени сведения работеща по магистралата Оряхово-Червен бряг.

Пиер от Ница и Джакомо от Генуа… С неизвестна съдба, отнесени от изпусната язовирна вода.

Хосе Тореро от Кадис – започнал работа в смесена българо-гръцко-турско-ливанско-китайска фирма. Пострадал от случайно паднала отгоре му врата, защото поискал от босовете нормално заплащане за 12 часа труд…

Марек от Прага, който се отказа, пусна молба за връщане и пропадна нейде из дебрите на родната държавна система…

Дик от Флорида, прочутият ловец на алигатори – изчезнал в кратка схватка с улични песове…

Днес пред вас са петимата оцелели до този момент. Какво ли не са преживели! Изискването да оцелеят като пенсионери доведе до загубата на тридесет килограма за месец от Мариане от Франкфурт и разума на Ян Петер от Ротердам. Сега той е пред вас, но всъщност си представя, че е в родната си кухня, и затова хапва пясъчни тортички. По-издръжливи са Том и Беки от Ханибал, щата Мисури. Те са успели да открият източник на жадувани от местните социалнослаби блага. С много труд, сила и предприемчивост са окупирали кофите за отпадъци на местния ресторант-кафене-бирхале-локал-казино „Зизай, нане“ и успешно се вписаха в обкръжаващата ги среда. Добре преживява и Джузепина от Неапол. Природосъобразното хранене – веднъж на два дни; силният дух – оставила е вече без надежда за потомство трима претенденти за поста й; смелостта и предвидливостта да решава проблемите преди появата им, са я направили вожд на местното мургаво племе, занимаващо се със събирането на вторични суровини във вид на първични.

А сега… Пристъпваме към гласуване. Кой от вас трябва да напусне, кой трябва да си отиде у дома? Гласувайте… Я, пак имаме равен резултат. И пак всички са посочили своето име. Затова по регламент в игра остават всички. Моля, моля – не плачете! Имате шанс – следващата седмица пак ще гласувате. А дотогава – късмет! Довиждане и на вас, драги зрители. Ако, разбира се, комисията за защита на живите твари не забрани шоуто ни. Поради особена жестокост и издевателство над нормалните хора.

 

Втори телевизионен пролог

В който пролог ще надникнем във ВИП средите на средата. Ще им се порадваме чрез поредното шоО – тип „дъвка за очите” и заглушител на стомаха.

 

- Добър вечер, драги зрители! В новините днес ще видите и две реално заснети, изключително интересни и поучителни случки. Нашата камера случайно попадна на пиянско сборище и засне възмутителни за обществения морал неща. Агресия, алкохолизъм, античовешко поведение… А, освен този покъртителен сюжет – един изключително вълнуващ, душеразтърсителен, трогващ с трагичността на ставащото, конфликт в къщата на любимците народни, истинските лица на народа, нашите ВИП-ове, попаднали пред Брадъра.

Колеги, дайте първия материал! Предупреждаваме слабонервните и хора над пенсионна възраст да не гледат. Учениците също могат да го пропуснат – нищо по-различно от всекидневието им няма да покажем. И – моля за внимание! Материалът е без редакционни намеси, освен разумното бибипкане в някои случаи…
… Биииии… Биииии… Бий го, бе! Мръсник! Гадина долна! Млати го, неговата… биииии… Пешоооо, биииии… Абе, аз мога ли да ти… биииии… Курвооооо… биииии… Твойта леля… биииии… И кака ти съм… биииии… Педал долен… биииии… Фрасни го! И нея съм я… биииии… Абе, тоя пак се е напушил? Ритни го – ще се освести! Ах, твойто… биииии… Малееей!… бииии… биии ии… Въшка… биииии… Манекен… бииии… бииии… Ох, прехапа ми бииии… И на кака тиииии биииии…

- Да, драги зрители! Виждате от нашия риалити запис какви са низки хората, изпаднали под влиянието на алкохола, наркотиците и слободията…

А сега – обещаното включване от Къщата, където ще видим съвсем други хора и порядки. Все пак, там са събрани ВИП персоните на страната, възпитани, интелигентни, морални…

Моля? Как така „операторите са допуснали”? Ама каква размяна? Леле!…Биииии…биииии

Драги зрители, моля за извинение! По непростими причини сме разменили местата на репортажите и сме ви пуснали първо не материала за пиянското сбиване на клошарите, а записа от мечтаната Къща със случилото се случайно. Виновните са наказани с изпращане сред ВИП пациентите при Брадъра. Вече не сме в ефир, нали?… Лелеее, ако тези са лицето на народа ни – какъв ли е задникът му!

 

Трети телевизионен пролог

Но да видим и обикновените хора в тази земя. Разбира се – чрез телевизията . И поредното добре отрепетирано и отрежисирано риалити студийно шоО.

 

- Добър ден, драги зрители на минипредаването ни „Имаш поща от почти искреното и хептен лично шадраванче от любов”! Днес ще ви разкажа историята на малката Пена, наричана от полуприятелките си Пенелопе Презкрус.

Тя се е родила като нормално дете, обичано от родителите си и дори от кучето им. Чак във втори клас е започнала да изостава от другарчетата си. Което наваксала, изпреварвайки ги в други области на реалността.

Още в пети клас липсата на комплекси в нея сполучливо съвпаднала с отсъствието на задръжки в комшийското момче. И се наложило да напусне по болест училището. След което започнала работа на две места – в месокомбината и бирената фабрика, та да свързва някак си двата края.

Там се запознала със своя пореден бъдещ бивш мъж и му родила три деца по време на дългите му отсъствия. При което основен проблем бил изборът на име за детето – не лично, а бащино.

Днес моята героиня живее сама. Но не е затворена и необщителна. Напротив. Всяка сутрин се събужда с трите основни въпроса на модерната жена: „Къде съм? Ти кой си? А аз коя съм?”. А сетне отива на работа все от различни посоки.

Пенелопе е добра жена. И не завижда на успелите, умните, богатите. Просто си ги записва в един тефтер и често с огромно удоволствие зачерква някои имена. Тя е човек със силна воля – вчера се хванала на бас за пет бутилки ракия, че повече няма да пие. Чак след което се зачуди какво ще прави, ако спечели баса.

А днес има рожден ден. И не иска да й подаряват нищо алкохолно – защо да се превръща празника в обикновен ден?
Това е историята на моята героиня. Очаквайте нови възможности да пролеете някоя и друга сълза в минипредаването „Имаш поща от почти искреното и хептен лично шадраванче”. С вас бях аз – Женя Полуангелова Карасимеонова – Галочка.

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

Женя е реално момиче, водеше пародиите на предаванията, завърши журналистика, за съжаление. Борбена /със седем операции заради луксация при раждането/, жива, енергична...

И ви каня - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке!
    Разходи се натам по романа...
  • И аз като Надежда не гледам такива предавания! Разказът обаче много ми хареса! Талант!
  • Благодаря, Надя!
    Но в калейдоскопа ще намериш тия канали - само че за хора...
  • Ето затова гледам само Дискавъри, Анимал планет, Експлорер, Хистори и спортните канали.
  • Благодаря, Мариана, Светулке!
    Натам каква шарения е...
  • Крещяща родна картинка.
  • Благодаря, Бриджит!
    В калейдоскопа се вижда изкуствена картина от цветни стъкълца. Тук се опитвам да гледам към реалността...
  • Благодаря, Лиа!
    Ще опитам и натам - ако утре се събудя, разбира се...
  • Ееее, ама си! Брависимо! И аз като героя, чудех се ако светилата в " къщата" са нашите "ВИП" какво ли сме ние!!! Затова не ги гледах, а се ядосвах, че децата взимат пример...или по-скоро подражават. Само че наскоро ме опровергаха...едни хубави хора, които ми показаха,че всъщност" истинските светила" не са тези, а хората, които знаят какво са рими, стъпки и познават литературата. "Имало Господ бе!" - Ей това си казах, за пореден път. Само че нашата къща , всъщност беше Среща на"Салаша" И да си призная, останах очарована. Откраднаха ми сърцето ! С това вече ме спечели, давай следващото. П.С. И аз обичах да гледам през калейдоскоп.
Предложения
: ??:??