5.02.2016 г., 21:37 ч.

Камъните падат 

  Проза » Разкази
984 0 0
2 мин за четене

Камъните падат звучи денем и нощем!...

Звучи по градове и села, по пътища и магистрали, по кръчми и ресторанти, по автобуси и трамваи, по големи и малки пазари!

Спирам я, само ако някой поиска нещо друго и то за секунди. Песента, която магически привлича вниманието, която влезе във всеки дом – в едни случай от емоционална необходимост, при други - от любопитство. Купуват я неграмотни и академици, читави и глухонеми, болни и здрави… Песен–фе- номен - характеристика на едно разбишкано общество!… Все едно...

Поне милион е общият тираж за държавата. Ако Закона за авторски права беше влязъл в сила, Антон Радичев щеше да бъде първият, и може би единствен за времето си, законен милионер!

 

- Дај ми ту траку где звучи!

Чувам развален български зад гърба си на нетърпелив клиент…

Свалям въпросната касета, за да е сигурен клиента, че е проверена като качество и му я подавам.

- Колико? – пита нашият.

- Три камъка - шегувам се.

- Љепоја мелодија ...

- Лепое, за текста да не говорим  – и му подавам на сръбски: Овое супер хит в Бугарско!

- Браво!...

- От дека си ти? – питам русолявото младо момче.

- Од Југославије, ја сам певач ...

- А така, к’во думаш!... Как се казуваш?

- Ја сам Бобан Здравкович…

- Господи, камък ми падна от сърце!... Що думаш: ти си Бобан Здравкович!...

- Е, па jа сам…

Естествено се прегръщаме братски…

- Давай по-скоро новият си албум или си вземам „камъните“!...

- У Софији, био сам у посети и ја сам их дао пријатељима ...

- Е, па, една не остана ли за мене?...

- Не, жао ми је ...

- Жао, мяо, виж сега: земи си парите – щом тая музика толкова много ти аресва, я пък ти я дарявам!... По живо, по здраво, другия път като идваш насам да ми донесеш от всичките си албуми! Разумеш?...

- Разумем и хвала! – смее се от сърце Бобан…

Прегръщаме се отново, стискаме си ръце и го изпращам до колата…

 

След година на пазара се появи поредният нов албум на Бобан Здравкович в който една от песните „Погледни небето“ е с мелодията на „Камъните падат“ - изключително лирична песен като текст и изпълнение, за разлика от първоизточника.

- „Погледни небето“, за да се предпазиш от „Камъните падат“- се шегувт почитателите на Бобан Здравкович.  

И наистина, Бобан го направи, като превърна кича в прекрасна песен!

© Никола Тенев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??