21.11.2019 г., 10:07 ч.

Книгата на опасните тайни, глава трета 

  Проза » Приказки и произведения за деца
498 0 0
6 мин за четене

                   ГЛАВА ТРЕТА.КАК ДА НЕ СТАНЕШ ГЛУПАК

  Наближаваше времето и мястото на следващото изпитание,за което никой не знаеше нищо. Докато вървяха по пътеката, която водеше за Долната земя, минаваха край много ханчета, но не смееха да се спрат никъде, нито да поръчат каквато и да е било храна . Питаха се какво означава „Ханчето на глупаците“.

- Може би там пускат само глупаци, предположи Лора.- В такъв случай, няма страшно, нас там изобщо няма да ни пуснат!

- А ти питаш ли се как изобщо глупаци могат да стигнат дотук?-възрази й Русалия.- И защо ще ги събират на специално и толкова опасно място?

- Има само един отговор- каза след дълго мълчание Дарена.-Може би отначало не са били глупаци, а хора като нас. Тръгнали са с някаква цел, но са попаднали на това място и са се превърнали в глупаци. А сега не могат да го напуснат, остават там завинаги. Може би мястото е създадено от някой, който не иска умните и решителни хора да стигнат до Долната земя...

- Дарена е права, каза Джордано- няма друго обяснение. Хайде да следим внимателно какви хора има в другите крайпътни заведения и да търсим точно това по някои белези.

- Ето го следващото!- Виктор гледаше през бинокъла към неголяма сграда от червени тухли на около сто метра от пътя. От нея се носеше тиха музика, изпълнение на цигулка, нежно и красиво.- Мога да видя какво има вътре! Има маси и столове, хората ядат зеленчукови салати, плодове и пилешка пържола. Доколкото мога да преценя, пият мляко и плодови сокове. Някои играят шах, други редят пъзели или четат книги.

- Това не може да е въпросното ханче. Който нарежда пъзели, не може да е глупак.- поклати глава Ева- Освен това, се хранят здравословно, не нагъват пържен бекон и чипс.

  Продължиха напред и не след дълго откриха още едно такова заведение, където и те самите се нахраниха спокойно. Момичетата ядоха салати , а момчетата наблегнаха на телешките пържоли. Тръгнаха си необезпокоявани, за всеки случай Джордано реши едно диференциално уравнение, за да провери дали не е оглупял, а Русалия изрецитира поемата „Работна Мецана“. Всичко си беше наред и поеха отново на път.

    Вървяха доста повече от преди, когато видяха встрани от пътя голяма постройка от пластмаса с ярки реклами по стените и многобройни цветни лампички. От  нея се носеше усилен до крайна степен звук на телевизор , който предаваше рекламни клипове.

- Това е!- беше сигурен Дарко- Никъде другаде нямаше такава кичозна сграда, нито пък телевизори.

- Забелязахте ли, попита Вик- в предишните заведения нямаше телевизори и тон колони, само един цигулар свиреше в първото, а във второто една госпожица пееше и свиреше на китара. Беше много хубаво, ама вие бързахте да тръгваме...

  - Трябва да вземем мерки, ако ще влизаме там, каза след дълга пауза Джордано- ще се наложи да си сложим тапи в ушите!

- И защо?- попита Лора- Как тъпите реклами ще ни навредят?

- Лора, ако си спомняш легендата за аргонавтите и сирените, може би, обаче, не знаеш какво точно са причинили пеещите птици- жени на моряците! Ще ти отговоря: изпразнили са им мозъците! Това може да стане и с нас, ако не се защитим.

- Вярно, каза Дарена, на нас мама и баба не ни разрешават да гледаме реклами и шоута и ние не сме свикнали!

- Направо нямаме имунитет!- потвърди и Русалия.

  Всички си сложиха антифоните, които им раздаде Джордано и решиха да си общуват на езика на глухонемите, който бяха научили на курсовете по подводно плуване. И смело тръгнаха към бистрото.

   Виктор  насочи далекогледа и ги осведоми какво е видял. В помещението работел огромен телевизор, пуснат на макс. Пред него в удобни фотьойли седели хора на всякаква възраст и май от всякакви народности. Очите им били вперени в екрана, а ръцете и краката им май били завързани за фотьойлите, но така,че да могат да ядат от струпаните пред тях пликове с чипс, снакс , сладкиши и да пият някакви странни напитки.

- Я кой е на екрана!- извика изведнъж Вик- Но това е злият магьосник Съливан, който се прави на шоумен!

- Че как така, той нали е обявен за издирване, търсят го, защото промивал мозъците на зрителите със специално вграден софтуер!- учуди се Ева.- Трябва много да внимаваме, не се знае как действа, дали е само през звуковете, които сме изолирали...

   Когато влязоха вътре, усетиха огромно налягане, сякаш право върху главите им. Въпреки това, Ева се приближи до огромния телевизор и се опита да го спре, но той нямаше никакви копчета, дистанционно или захранване.

- Не така!- направи й знак Лора и я подкани да го съборят на земята и да го разбият. Наоколо хората продължаваха да гледат вцепенени екрана. Двете момичета блъснаха апарата , но той изобщо не се и напука даже.

- Оставете на мене!- махна им Русалия и набързо надраска сложна формула на екрана, който след това затрептя и угасна.-Оглупяващата програма се побеждава със знания и ум, не с насилие!

   Момчетата се втурнаха да освобождават хората от белезниците. Те изведнъж като че ли се събудиха и не вярваха на очите си, че са стигнали до това състояние. Оказа се, че са родители на индигови деца от цялата земя, които са тръгнали да ги търсят. Едва ги убедиха, че това може да свърши само Сговорната дружина, а те трябва да се приберат в домовете си и да чакат синовете си.

- Чакайте, нещо пропускаме!- сети се изведнъж Дарко- Не трябва ли да открием Съливан? Той вероятно излъчва гадното си шоу някъде наблизо. Ако го намерим, ще съобщим на Интерпол да го прибере.

- И как точно?- попита Лора- забравяш, че тук нищо не работи, не можем да влезем във връзка с никого.- А и командосите как ще дойдат, тук лесно не се прониква!

- А може и да можем!- усмихна се тайнствено кой, мислите? Правилно предположихте, Джордано! Той конструирал специален дрон, който се захранвал от мисловна енергия и можел да открие бърлогата на Съливан. След това можел да се издигна много нависоко и да излъчи сигнал за местонахождението й. Речено- сторено и дронът напусна раницата на момчето и отлитна на важната си мисия. Не мина много време и машината докладва какво е видяла, след което получи заповед да се издигне до височината на въздушните пътища на най-големите самолети. Разбира се, Съливан го засече и се опита да го свали, но след като вече не облъчваше никого с оглупяващата си енергия, нямаше достатъчно сила да се справи с дрона. Посланието, което излъчваше умната машинка, беше засечено от няколко прелитащи самолети от различни краища на света. Съгласно международните закони, те го препредадоха на Интерпол и много скоро командосите пристигнаха. Но през това време нашите герои вече вървяха към следващите си приключения.

- Може ли да те попитам нещо?- обърна се към Русалия Виктор-Каква беше тая формула, която написа на екрана?

- Формулата на хлорофила, Вик, само това беше.

- Роси, а ти откъде я знаеш, още не сме учили за нея по химия! Или е тайна?

- Никаква тайна не е , Вик, дядо ми я показа! Той каза, че хлорофилът е направил възможен животът на Земята. Ето, че помогна за пореден път.

© Neli Kaneva Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??