4.01.2008 г., 15:06 ч.

Колежката 

  Проза » Други
1159 0 8
1 мин за четене
  Седя си в офиса и гледам. Отвън лед, вътре пак лед, погледът на колежката - и той лед, изобщо ледена история. Единствено ме топли мисълта за обедната почивка, а тя - далече. Ако го нямаше радиото, щях да чувам пулса на колежката. Гледам и нея. Представям си как сме на самотен остров, не много голям, но пък  има всичко. Само двамата. Тя нищо не подозира. Изтръпва ми малкия пръст на ръката от студ. Веднага в паралелния свят на острова лягам на плажа. Колежката се подсмихва нещо. Весело й е. На мен ми е студено. На острова колежката е във водата и си е порязала пръста на една черупка от  рапан. Около нея има три акули...

- Май ти е студено, искаш ли да ти направя чай? - нежен глас наруши господството на радиото.

Веднага се затичвам към водата и с риск за живота я измъквам от устата на акулите.

- А би ли могъл... да изпратиш тези отчети вместо мен? - прошепва ми с лека усмивка.

Радиото с нетърпение очаква развръзката на острова. А там колежката полага клетва пред всички божества, че ще ми бъде робиня до края на живота си. Искам да крещя и да псувам. С привидно спокойствие и много „благопожелания" на ум, изпращам отчетите и се връщам на острова. Там е време за вечеря. Колежката събира банани. В офиса пристига куриер. Имам чувството, че съм го виждал някъде. Не, не мисля да допускам натрапници на острова.

- Искаш ли да обядваме заедно? - каза тя, сядайки върху бюрото ми. Естествено, знаеше отговора, но реши да се застрахова предварително.

Посрещнах въпроса с усмивка.  Извън работа колежката е много приятна компания. На острова е време за романтика. Оставаме на плажа чак до изгрева на слънцето. Насладата се чете в очите и на двамата. Офисът остава празен. Тръгваме на обяд. Навън е студено, но ми е приятно. Историята ми на острова завърши добре. След обяда мисля да летя с балон от Европа до Америка, или да да ходя за риба на Амазонка. Ще взема и колежката...

© Толос Толоб Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Добре дошъл и от мен!
    Прочетох те, харесах те!
    Мерси за настроението!
  • Страхотно!Усмихна ме!Благодаря ти!И както ми е хладничко,прегръщам идеята и отпрашвам веднага за КарибитеНикакви колеги и домашни добичета няма да вземам !Сама! Забравих да ти кажа добре дошъл!И попътен вятър!
  • Ех, тия колеги и колежки...
    Добре, че са те, та да си фантазираме и да си развличаме работното ежедневие...
    Поздрави!
  • Ако искаш да ти съсипе настроението, взимай я...
  • Аз пък идвам в Рибарица,там е суперАма,няма да взимам колегатаПоздрави и добре дошъл!!!
  • А аз искам да си представя колегата като рицар на бял кон. Що ли не си намеря една подходяща музика и да го направя!
    Добре дошъл!
  • благодаря, много ми харесва сайта и от доста време се канех да напиша нещо/да дошъл е правилния род /
  • Ха-ха! Настроение!!!
    Добре дошъл! Предполагам, че съм в правилния граматически род. Щом ще водиш колежка на някъде...
    Здрава и мирна нова година.
    И много пътешествия, на където пожелае душата ти...
Предложения
: ??:??