16.12.2019 г., 7:54 ч.

Космосът-образование на бъдещето 

  Проза » Разкази, Приказки и произведения за деца
815 0 0
3 мин за четене

Космосът- образование на бъдещето/разказ/

Анна- Мария и Джесика били неразделни приятелки още от както се помнели. Но сега, в навечерието на Коледа тяхното приятелство щялло да претърпи почти непреодолим обрат заради един глупав сън, който и двете приятелки сънували по едно и също време. Нито Анна- Мария, нито Джесика могли да допуснат, че някога ще се скарат по-сериозно от това ако например харесат едно и също момче, защото знаели прекрасно, че в името на дългогодишната им дружба, едната щяла да отстъпи да се оттегли като добра приятелка. Ябълката на раздора в техния сън в този случай бил Дядо Коледа. Понеже Анна- Мария била запалена по астрономията и изследването на звездите, а Джесика пък се интересувала от астронавтиката и по- специално от това как човекът да стигне до планетата Марс и да се завърне безопасно на Земята оттам. На Анна- Мария й се присънило, че се намира седнала върху опашката на падаща звезда, която била част от Млечния път. На другата приятелка- Джесика пък й се визуализирала нейната отколешна мечта,а именно, че е тя е част от екипа астронавти, избрани за първия безопасен космически полет до Марс и обратно. По пътя си към отдалечената и негостоприемна планета, астронавтът Джесика и нейните колеги космонавти се разминали с еленския коледен впряг на Дядо Коледа. Белобрадият старец веднага спрял и ги попитал за къде са се запътили и защо не са по домовете си на този така очакван от всички с нетърпение семеен празник. Джесика заговорила Добрият старец, обяснявайки му важните причини, поради който тя и нейният екип няма да са вкъщи за Коледа, както и на следващата. Тя му обяснила надълго и нашироко важността на тяхната мисия. Това, че имат за задача да изследват планетата Марс за наличие на вода, почвата там каква е, както и дали въобще е подходяща за живот, предвид големите катаклизми, които се случват на Земята и голямата несигурност у хората във връзка с изчерпаните природни ресурси на планетата Земя. Дядо Коледа се усмихвал доволно, потривайки бялата си брада, съзнавайки колко важна е мисията, с която са се нагърбили Джесика и нейните колеги космонавти. Но в същото време бил озадачен и изглеждал притеснен за тях, за това как ще издържат дългият път до Марс и обратно. Цели две години щяло да им отнеме пътуването до Марс и обратно, по думите на младата и амбициозна изследователка на необятния космос. Джесика му обяснила, че всъщност тяхната совалка е оборудвана с най- модерните технологии, които са необходими за изследванията им, както и че на борда на совалката имат на разположение какви ли нещеш видове храни и напитки. Те им били подсигурени благодарение на съвместните усилия и изследвания на всички световни учени в областта на космонавтиката, като за отправна точка в изследванията си те разполагали с вече известните им храни, използвани при двете космически мисии, в които участва България. Чрез труда и успехите им в приготвянето на космическата храна, постигнати от учените от Института по космонавтика към Българската академия на науките. Дядо Коледа меко казано бил смаян от факта да разбере, че, както той обичал да си похапва пържени яйчица и да си пийва кисело мляко, това можели и без проблем да правят и космонавтите. Тъй като бързал да раздаде подаръците на всички послушни деца по света, белобрадият старец си взел набързо довиждане с екипажа на совалката, заявявайки им, че техният труд в необятния космос е за пример и че ще послужи като основа при обучението на новата генерация бъдещи астронавти. А междувременно Джесика и Анна- Мария продължавали да спят непробудно с усмивки на уста, убедени, че тази Коледа ще е първата от многото специални коледи, които ще посрещат заедно за в бъдеще, радвайки се на искренността в техните отношения.

© Антон Тодоров Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

По Коледа стават чудеса »

14 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??