7.01.2009 г., 13:24 ч.

Краят на една любов в един юлски ден 

  Проза » Други
1341 0 6
4 мин за четене

 

КРАЯТ НА ЕДНА ЛЮБОВ В ЕДИН ЮЛСКИ ДЕН

 

В оня ден не успях да пристигна навреме, за да те видя.

Късно ми казаха, че си тръгнал, умиращ от болка.

Късно ми предадоха думите ти: "Кажете й, че аз си отивам".

Отивал си някъде.

Или никъде.

Там, където и аз ще отида някой ден.

Там, от където сме дошли.

От нищото.

Закъснях...

Белите престилки бяха стерилни от чувства и не ме пуснаха.

Имаха инструкции, които те пазеха от зараза.

Когато вече си бил полумъртъв.

В кома.

"И по-добре" каза ми някой, "Защото болката е нечовешка."

Тогава вече си бил нечовек.

Само дишащо тяло, което болката е приспала.

Завинаги.

Онова тяло, същото, чиято ДНК, кръвна група и гени носят децата ми.

Тялото, което после дойдох да получа от моргата, заедно със смъртния акт.

Грозният лист хартия, която известява, че вече няма човек.

Дойдох с камион, празен сандък, и няколко твои приятели, които трябваше да свършат черната работа на погребалната агенция.

Защото услугата струваше една заплата.

А ти беше без работа.

Аз имах заплата, но тя беше разчетена за хляба на децата ни.

Твоите приятели щяха да направят за тебе последен жест - да изкъпят тялото, да го облекат, да го положат в оня грозен сандък, подходящо декориран като за смърт и да го натоварят.

Тялото, от което си беше отишла една чиста душа.

В която някога се влюбих.

Душа, която беше от ония, които не могат със зъби да захапят живота.

И затова той го прави.

И ги мята извън борда като ненужен товар.

Ти вече беше само товар, който трябваше да натоварят на камиона, за да го върна в дома, който някога беше наш.

Товарът в каросерията беше тялото, което отказах да видя голо, студено и мъртво, защото някога бях го прегръщала.

Исках да го запомня такова, каквото беше тогава - красиво, силно, горещо, младо.

Онова, в което беше се превърнало, лежеше сред камара цветя.

В някаква дървена кутия.

Но не беше ти.

Беше нещо, което не познавах.

Макар че много преди това ти си беше отишъл от нас и беше избрал живот, в който нас ни няма, вината вече нямаше значение.

Защото ти беше баща на децата, които ни свързаха. Завинаги.

Децата, които създадохме с любов.

Любов, която мислехме, че никога няма да свърши.

Защото любовта, която ражда деца, не трябва да свършва.

Но в този шибан живот не винаги става онова, което трябва.

Защото не винаги правим онова, което трябва.

После пуснаха проклетата дървена кутия  в някаква дупка в земята.

И я заринаха.

Сухата пръст по дървения  сандък понякога още барабани в ушите ми.

И пред мен се заредиха някакви хора, облечени в черно.

"Моите съ-болезнования" ми казваха те и стискаха ръката ми.

Дори и такива, които не познавах, ми казваха «съ-болезнования».

Поредното клише, което трябваше да значи, че съ-преживяват болката с мен.

Както и в други случаи, беше само общоприета лицемерна куртоазия.

Защото аз знаех, още от времето, когато ни изостави, че всичките сметки и всичката болка си бяха само мои.

Тези уж съ-болезноваващи хора не ги болеше с мен, че погребалната агенция не беше по джоба ми.

И не ги интересуваше, че плочата трябва да отгладуват децата ти.

А ако някой го интересуваше, то беше заради клюката.

Клюката, че еди кой си не е погребан според правилата, защото...

О, в това многоточие има понякога скрити толкова много причини да се радва една дребна душа.

После те спазваха ритуала и хапваха. И пийваха.

И казваха «Бог да прости» грешната ти душа.

Поредната жестока житейска гротеска.

Защото за тебе беше дошло времето, когато грешките на душата вече нямат значение.

 

След време, над мястото, където е заровено онова, което е останало от теб, поставих една мраморна плоча със снимка.

Повдигам я понякога, за да надникна в най-милите мигове от нашия живот. Те са по-малко.

Лошите, които са повече, се опитвам да забравя.

Идвам там през юли и оставям цветя.

Онези цветя, които все пропускаше да ми подариш.

Връщам ти ги, защото вината вече няма значение.

Сега ти ме гледаш с очите на дъщеря ни.

И ми говориш с гласа на сина ни.

И пушиш с неговите жестове.

Децата, които създадохме, вече не са деца.

Сега те се опитват да захапят живота, за да не ги захапе той.

А аз, една самотна скитница, заключих дома, който някога беше наш. Далеч от него, далеч от теб, оцветявам в черно дните от календара, които трябваше да бъдат твоите празници.

Един такъв черен ден е днес.

Ден, в който не си задавам въпроси.

Ден, в който знам отговорите.

Ден, в който сухата пръст по сандъка пак барабани в ушите ми.

 

 

 

© Юлияна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много е силно! Няма да ти казвам, че съм съпреживяла, не съм минала през такова нещо и не бих могла. Но определено ме докосна твоя разказ.
  • Мисля, че предлагам поне няколко значими теми за размисъл, но явно на пазара не се търси точно това. И няма защо да се извиняваш. Както си прочел, аз съм свикнала доста да нося. Дано поне да си почувствал облекчение.
  • извинявай, просто се помотах из раздел проза ... да ти кажа преди да пускате (извинявай че те вкарвам под общ знаменател)почетете малко из сайта ... знам че всеки си има своята индивидуалност и своите си "драми" и творчество ... ама като се огледаш ще разбереш че няма нищо особено в това което "предлагаш" ... мислете и за четящите ... има някакъв смисъл вв това което ти казвам нали...


    извинявай че те вкарах в кюпа... изнервих се ... и ти го "отнесе" ...
  • Смешко (Мърррмот Мърррмотест), не е толкова важно, че според някого драмата е зле написана. Много по-важно е да не се преживяват подобни житейски драми от никого. А през какво си минал вече не виждам каква връзка има с онова, което си прочел тук. Мисля, че и ти не пишеш социална поезия, за да те отвращават "житейските драми". От коментара ти не мога да съдя какъв човек си, но... както кажеш. Благодаря все пак, че си удостоил с внимание това, което съм написала.
    Роанна (Ани ), наистина “Само истински преживените неща са истински разбрани!”, но за предпочитане е някои неща да не се налага да ги преживяваме, за да ги разберем. Благодаря за коментара.
  • Истинска болка и смятам, че е написана по много интересен начин!Не могат да се омаловажат човешките чувства, защото само те са ни останали.
  • добре ... вече минах през - безплодие, семейни скандали, отхвърлени тйнове и техните драми, време беше и смъртен случай да се появи ... а до довечера ...


    и да ... изрод съм не съм добър човек ... аман от зле написани житейски драми
Предложения
: ??:??