22.01.2012 г., 14:19 ч.

Криворазбраната демокрация 22.01.12 

  Проза » Други
762 0 1
7 мин за четене

В самотните духовни занимания има много онанизъм, в последователността и продължението на мисленето своеобразен мазохизъм и единствено рутината и естествената характерност продължават процеса на духовно „смилане”...

Двадесет години осмисляне на демократичност и преход по български, можем да напишем и по европейски, безцелното търсене на изхода и правото, предполагат и известно затъпяване , промиване на мозъка и неизбежна духовна еснафщина. Глобалното обхващане на света с медийна и кино култура, разсейването на местното, характерното, езиковата принадлежност, природната даденост, комерсиализирането, общуването с „нета” разруши евангелското и ренесансовото...

„Научната фантастика” набра скорост, независимо от ерзаца, свойствено обхвана на пазарен принцип личността, разми епидемиите, възбуни църковните догми, възцари ваксини и антиоксиданти до предела на физическото оцеляване...

Глобалният недуховен онанизъм – Дискавъри – „Оцеляване на предела”, „Ловци на митове”, „Оръжейните властелини” неминуемо обхванаха масовото подсъзнание и обусловиха новата агресия... В допълнение на „Дива Юнивърсъл”, „Фиеста”, Фешън”, „КраймХХХ, подчини неусетно подрастването и съзряването до стремеж към „Лукс ТВ”, I pod – програма, плазма имущество, автомобилен лизинг и мениджърски бонус...

Проповядваната изборност и демократичност, парламент, президент, министър-председател, съдебна система изтляват в бюджетните дефицити и брюкселски квоти. Странната система на пазара – ту регулирана, ту проповядвана като свободна, акционерния и борсов принцип, банковото кредитиране, моментни и нетрайни регулатори, непроизводителни, чиновнически експлоатирани последователно и периодично водят сривове и международни катаклизми. Борбата с бедността и „третия свят” подгониха прехода на предшествениците, етническите недоразумения изявиха своята безкрайно-вековна жестокост, диктаторите се заклатиха, отрицанието на всичко до момента провлачено и безизходно периодично и последователно като икономическа криза влезе в циклите на повторението.

Сексуалността и естествената жизнена традиция години наред се транформираха в пряка наслада, бягство от отговорност, изкривено привличане, визуално воайорство, електронно общуване, секс задоволяване, анти-бебе и икономически запор. Какво да се очаква от човешката популация?! Странно се съчетават консуматорско-икономическото с естествено размножаване, здравната невъзможност и всяческа бездуховност. Малък пропуск – избягване на трудното, бягство от риск, липсващи ценности, провокативни инсталации...

Личностната неуравновесеност, заръфала здраво агресия, партийно-икономическа принуда, чиновническо-управленска захапка, безкрайна нетърпимост, културно-етнически терор, групово надделяване, спекулативно-емоционално мутренско противопоставяне, глобално икономизиране  недвусмислено се проточи в търсене на паричния баланс, забравяйки съпричастие, всякаква човечност, загубената идентичност.

Всецяло икономическо управление на култура, здравеопазване, образование, даже и забавление, загрубени чувства, никаква позитивна енергия дори в религиозни и спортни идеи, самоцелни научни дирения, провокативен, модернистичен „дръм” , ярко визуализиране, глобална, стадионна изява с последователни „трансферни прозорци”...

Реалистичния ми личен бюджет, неловко придружава мисловната ми енергия в оголен опит да съживи позитивизма, стареейки демократично в прехода на годините. Раздялата с други времена, пошлото думкане и цвилеща чалга прогонват размитите, инуитивно разбрани истини, разказват хуморески за миналото и бавно замрежват погледа...

Безликата пошлост на привнесени ценности, самозвано обхванали бита ни, европейски и други идеи съвместиха отвличания и „безработна Темида”, търговия с органи от малки деца и полицейско безхаберие, стойността на живота сравнена с оборотно парично покритие, лекарската грешка със съсловно величие. Падението на морал и принципи демократично ни препраща към безличие и изолация, профанско скатаване, зад желязната къщна врата, страх от безпаричие, безсилна мъст и стиснати челюсти, които отново някога ще рушат...

   

 

04.08.98

Погрешният период на „Мулти”

 

Корпорацията, която бе коректив на властта. Господин Павлов коригира политиката на премиера Любен Беров. Шефът на „Мулти” окуражава Слави Трифонов да критикува недъзите на Костовото управление. Човекът си бъбреше с Ахмед Доган. 25 000 българи във ведомостите на компаниите за 1997 година, оборот 1,5 милиарда долара, Произведена продукция 700-800 милиона долара. Печеливша финансова група – MG-Finance със седалище в Лондон, Кредитна банка, дялове в Балканска банка. Индустриална група от 34 предприятия – кабели, захар, захарни продукти, „Минстрой”, комуникационната „Глобо”, Гранд хотел Варна...

Интересната заповед № 11 на Илия Павлов нарежда: ”Да се отказват и отклоняват всички искания за пряко или косвено финансиране на политически партии и организации.” Новата стратегия : ненамеса под никаква форма в политическия живот на страната. 1998 година посрещна 10-тия рожден ден на „Мулти” и личния рожден ден на на президента на компанията – 38 ми.

Седмина правят кооперация „Мултиарт” с парите от продажба на „Вартбург” и се впускат в бизнеса... Човешкият етап от живота на Павлов – първите големи пари – рязане на руски подводници на остров Малта?!...

Човекът работил на хаспел е поканен от Икономическия форум в Давос за член - компания с глобален растеж...

В периода на годините битките бяха различни. Виденов проточи и отложи преговорите за „Топенерджи”, накрая Костов принуди „Мулти” да излезе от газовото дружество и енергийния бизнес. Загубени пари и време за смъкване на кабинета Костов, чрез лобиране в Русия, „хъшовски” атаки, скандални разкрития за газови далавери... Костов отмени приватизационни сделки на фирмата – „Бороспорт”, Интерхотел Сандански, ДЗУ. Митнически проблеми с ”Бартекс”

Времето на първите атентати - мини към резиденцията на бизнесмена в Бистрица. Първите отцепници – Радослав Ненов и Иван Колев. Шефа на вестник”Пари” Евгени Петров. След битки и ритания по кокалчетата с Костов се стига до споразумение – Павлов обещава да не се меси в политиката и да не критикува правителството, а министър-председателят да не съсипва бизнеса на групировката. Първите предприятия от групата става публични, пускат акции, излизат на борсата... От групировката са готови дори да признаят, погрешния си възглед, че бизнесът може да е коректив на властта... Също и преосмисляне на бруталното завземане на пазара и бизнеса... Агресивния бизнес не се смята за добродетел, отделяне на финансовите групировки от индустриалните. Новото виждане на Президента: печалбата и доходния бизнес зависят от подхода към хората?! Не на „рушветите” за висши държавни служители, младите специалисти на „Мултигруп”- елитът на бизнеса у нас. Посткомунистически бизнесмен № 1...

 

Рокери куфеят на купон у Пейчинов

 

Двеста рокера със около сто мотора задръстиха имението на Пейчинов до Варна. Купонът протече с много бира и рок. Травеститът Урсула и полуголи рокерки разкършиха снага  около претъпкания басейн... Отсъствието на рокерския меценат не попречи на волните ездачи да погълнат тонове безплатна бира. Персоналът на вила”Аква” ги нагости с риба, пържени обелки от картофи и салата ”Цезар”. По рокерска традиция манджата бе сервирана на парчета от вестник. В подземията на луксозното имение бе открит „Бункер бар”, умело вписан в декорираната с „Харлей Дейвидсън” 1955 година дървена платформа на вериги – любимият мотор на домакина. Рокерите похапнаха под звуците на Вагнер, Зара Лиандър и немски маршове... На купона дойдоха модните дизайнери Кристина и Константин, светският лъв Евгени Минчев, композиторът Васко Андреев, варненският кмет Христо Кирчев...

 

„24 часа” „Долче вита”?!...

© Валери Качов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • хубава идея, неразбираемо изпълнение. Липса на изводи и предложение за излизане от хаоса.
Предложения
: ??:??