10.01.2010 г., 12:39 ч.

Кучето 

  Проза » Приказки и произведения за деца
701 0 1
1 мин за четене

Семейството се местеше в ново жилище. В камион се товареха мебели. Всички бяха заети и никой не се сети за кучето. В началото то обикаляше край камиона, но подмамено от неизвестното, почувствало свободата, се отдалечи. И се отдалечаваше все повече и повече. Намери се в нов свят и се уплаши, но пътя към дома не можа да намери.

Хората го търсеха. Разпитваха минувачите, но напразно. Най-много тъгуваше за кучето едно момче. Обичаше го и се грижеше за него. То беше негов приятел.

Кучето свикваше с новия живот. Търсеше храната си. Научи се да се брани от големите кучета от глутницата на бездомните. Времето минаваше. Стана голямо куче, но не забравяше старите места, по които бяха минавали с момчето.

Един ден беше полегнало в сянката на дървото пред старата къща, когато усети познат мирис, вече позабравен мирис и обърна глава. По улицата вървеше младеж и носеше в ръката си вестник. Подмина кучето и тогава изтърва вестника. Кучето го вдигна от земята и го подаде, както го беше учило преди момчето. Подаде вестника, като го гледаше в очите, сякаш му казваше: "Аз съм. Не ме ли позна?"

Момчето го позна и извика:

- Това ти ли си? Намерих те.

Галеше го. Радваше се, че са се намерили.

Кучето беше радостно. Беше намерило стопанина си. Преятеля си бе намерило. И... въртеше опашка.

© Харита Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • За децата е много жестоко, когато загубят домашен любимец. Дъщеря ми беше само на две годинки, когато откраднаха любимото ни куче. Видяхме го затворено в едно очакващо откриването си заведение. Гледката на малката в количката и кучето, застанали от двете страни на стъклото и опитващи да се целунат, беше покъртителна. Уви, собственикът ни изгони и каза, че като толкова искаме куче, да си купим. Има хора, които остават безучастни към такива ситуации. Дъщеря ми вече е госпожица, но и до днес си спомня "голямото куче със сини очи". Благодаря ти за хубавата приказка, която завършва с красиво въртяща се опашка!
Предложения
: ??:??