29.02.2024 г., 19:07 ч.  

Купидон 

  Проза » Разкази, Приказки и произведения за деца
218 0 4
2 мин за четене

Имаше в града момиче с дарба да познава кога и на кого ще следва сватба. Много хора се струпваха при нея за да разберат, кога ще дойде техният ден, за това тя беше направила така- на входната врата беше закачила списък с имена на хора, които скоро ще сключат брак. Имаше недоволни, но те бяха малко, почти всички бяха много развълнувани да видят името си в списъка и щом това се случи веднага се женеха за момчето и момичето отредено за тях. Сред всичките двойки, които бяха събрани, нямаше нито един развод, за това хората имаха голяма вяра на тяхната сватовница. Момичето наричаше себе си " Знак от Господа", но хората предпочитаха да и викат "Купидон". 

Имаше момчета и момичета, които се чудеха дали сватовницата не е някаква измамница за това я следяха за да разберат тайната и, но единственото, което виждаха, щом погледнеха през прозореца на дома и , беше как тя пуска музика от лаптопа си и застава до леглото си да се моли. Не я виждаха да спи, нито да яде. Единствено лаптопа с  пуснатия плейлист  и момичето застанало на колене със затворени очи и мърдащи се устни. Виждаха я как след края на молитвата отива и записва нови имена в списъка, след което се връщаше и продължаваше. " Наистина е знак от Господа "викаха си те и спираха да я следят за не попречат на молитвата и. 

Мина време и на списъка на врата се появи името на момичето, но името на момчето беше празно. Ергените се ступаха пред входа и за да я питат, кой тайнствената и половинка, а тя отвръщаше следното: " И аз не знам, само знам, че скоро ще се омъжа и аз ."Любопитството на хората растеше ли растеше, но името така и не се запълни. Мина седмица и момичето умря. Хората в града изпаднаха в голям траур и шок, понеже девойката нямаше още трийсет години. Сърцата на необвързаните бяха изпълнени   с отчаяни, че никога няма да си намерят половинка. Момичето нямаше роднини, беше сирак, за това всичките и вещи хората ги дадоха в общината. Списъкът обаче го оставиха на вратата, като знак на почит за момичето, което знаеше кога и на кога ще следваща сватба. 

Минаха няколко месеца и изведнъж на съседите в входа, където живееше момичето им направи впечатление, че списъкът е пълен с нови имена, а от среща на името на момичето, което загина стоеше име на момче. Тогава на хората им стана ясно, защо тя умря толкова млада, защото мъжът отреден за нея също е бил мъртъв и след смъртта двамата са се събрали.   

© Ева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??