Малкото Мими е само на годинка и нещо, съвсем наскоро проходило мъниче, отдадено вече на житейската си мисия непрекъснато да опознава света.
Днес ще го опознава натесно, защото времето е досадно дъждовно и искаме, не искаме, ще прекараме у дома.
Малките крачета непрекъснато щъкат напред- назад, Мимето не е от ревливите, забавлява си се с играчки, зазяпва се в телевизора, има си и други забавления, които откри с прохождането си, дало ѝ възможност да се докопва сама до нови предизвикателства, Едно от тях е да отваря всякакви врати и чекмеджета и да се зазяпва в захласва във всичко, каквото вижда, кой знае какво се запечатва в малката главичка. След което затваря и отново хуква по бебешки да навива километраж за бъдещите житейски пътища.
Да, ама с едната ръчичка отворила, а с другата се подпира на шкафа, и когато затваря, ама си притиска пръстчетата.
_ Маммммм - изревава с вик Мими, аз тичам към нея, тя протяга ръчичка и сочи затиснатото пръстче. Гушкам, разтривам, целувам пръстчети и казвам
- Мина - сълзите внезапно спират, голяма усмивка озарява бебешкото личице и Мимето се изсулва от прегръдката ми и отново хуква по житейско-образователната си програма.
цял ден така: от време навреме едно изреваване "Маммммм" - аз тичам, целувам болното пръстче, сълзите внезапно спират, Мими се усмихва и продължава да си живее бебешкия си живот, докато баща ѝ се прибере.
Той влиза, още е в антрето, Мимето вече хуква към него протегнала ръчичка с болното пръстче, рукват сълзички и поредният рев:
- Тата...
- Какво става?
- Не питай, целувай! - едва успявам да му отговоря, защото вече съм прихнала от смях, едвам се сдържам да не се разсмея с глас.
Баща ѝ целува пръстчето и ръчичката, Мимето се ухилва, врътва се и хуква по своите си задачи.
- Още сутринта си притисна пръстчето и цял ден го лекуваме с целувки, само дето вече е забравила коя е ръчичката и към теб протегна другата, здравата, важни са целувките и лечението! - вече не се сдържам, а избухвам в смях.
© П Антонова Всички права запазени