11.03.2023 г., 18:40 ч.

Лъжливото таралежче 

  Проза » Разкази, Приказки и произведения за деца
801 8 21
1 мин за четене

 

 

Живеело едно време красиво таралежче. Всеки ден лъжело, понякога от скука, а друг път, за да навреди. Забавлявало се с животните в гората и тайничко им се присмивало. Мислело ги за глупави или безкрайно наивни.
Веднъж срещнало горската фея. Тя му се усмихнала добродушно и попитала:
- Извинявай Ежко - Бежко, да си ми виждал вълшебното пръстенче? Изгубих го и сега ми липсва.
- Видях го, видях го. Ей, там е между онези две дървета. - веднага отговорило таралежчето. 
Затичала се радостна феята, но пропаднала в дълбока яма. Наранила се, ядосала се и го проклела:
- Нека колкото пъти излъжеш, по един бодил да губиш! Ако не спреш, гол-голеничък да ходиш!
Сбъднала се клетвата на феята. Започнали да капят бодлите на таралежчето. Те се ронят, то не спира да лъже, те се губят, а то продължава.
Един ден се събудило голичко и пухкавичко. Излязло от хралупата си и тръгнало самичко из гората. Търсело някой да излъже. Внезапно две топли детски ръце го грабнали и повдигнали високо.
- Мамо, виж таралежче. Хайде да си го вземем в къщи. Моля те, мамо. Аз ще се грижа за него. Много ще го обичам. - извикало радостно момиченцето.
- Ама какво таралежче е това, без бодли? Я го махай! - погледнала с недоверие майката.
- Нищо. Това значи, че е добро таралежче. - отвърнало детето и го прибрало щастливо в раничката си.
То не предполагало, че често външният вид лъже.






 

 

© Катя Иванова Всички права запазени

  2411  10  10 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Това таралежче е като нашите политици. Като започнат да лъжат не могат да се спрат.
  • Днес съм те почнала. Да, външният вид лъже. Освен това хората не знаят как да се учат от грешките си. И таралежите явно не знаят.
  • Силве, благодаря ти за хубавия коментар. И аз мисля като теб.
    Сърдечни поздрави!
  • Кой, ако не едно дете, ще повярва в доброто сърце на таралежчето. Чудна приказка! Справедлив финал, изпълнен с надежда. Поздравления, Кате!
  • Напълно вярно. То и за по-големите "деца" важи.
    Поздрави, Стойчо!
  • Децата вярват в доброто, докато не бъдат излъгани...
  • Благодаря ви за поздравите и коментарите Дочка, Мария и Виолета. Приятно съм изненадана, че ви е харесала приказката.
    Дано и на децата да им хареса.
    Сърдечни поздрави и на вас!
  • Много ми хареса. Един ден бих го разказала на дъщеря си. Ще й бъде от полза.
    Поздравявам те!
  • Хубава и поучителна приказка! Децата ще научат много от нея! Поздравявам те!🌹
  • Поуката си е на място.Който има разум да гледа.
  • Съгласна съм с теб, Пешо. Лъжите са сладки.🙂
    Благодаря ти за включването.
  • А колко му е човек да се... унесе
    Холивудски красавици, еднодневки,колелото на късмета, и всичко е ОК. Разхвърляни рози, които след изтрзняване, се превръщат в мръсни, ухаещи чорапи...
  • Затова тези около мен, които гласуваха за чаровни политици сега съжаляват. Мисля, че и възрастните лесно се лъжат.
    Поздрави, Латинка!
  • "То не предполагало, че често външният вид лъже." - !
  • Да, логиката ти е желязна.
    Поздрави, Ина!
  • Право е детето- няма да го убоде, а и таралейжки език не разбира От бодлите стават много хубави клечки за уши...
  • Децата са сладко наивни. Поздрави, Пепи!
    Благодаря за оценката, г-н Колев!
    Блу, все такива красиви илюстрации да правиш, а аз да ги използвам безплатно.
    Благодаря ти, Наде!
  • Мъдра приказка, много мъдра.
  • Възрастните знаят, ама пак се подвеждат. Радвам се, че Ежко те е вдъхновил. Поздрав!
  • Последното изречение е много силно!
  • Светът през детските очи! 🦔
Предложения
: ??:??