1.11.2011 г., 19:42 ч.

Любов и омраза 

  Проза » Други
669 0 2
2 мин за четене

Любов и омраза. Двете най-противоположни чувства, които изпепеляват с еднаква сила човека.
За любовта всички сме чели. И приказки, и стихове, и повели. Само където няма книга как да я разбираме и как да я познаем. Само където няма наръчник как да я задържим и кога да я пуснем да си тръгне. Налага се да я опознаем сами. И тъй като много съм видяла от нея, ще кажа, че любовта си има само едно лице. Тя не носи маски, не се крие зад дебели стени. Тя е една - онази истинската и когато я срещнете, ще я познаете. Всичко останало преди нея е обич с много лица. И силна, и фалшива, и бързо отминаваща и лесно забравяща се и много наболявайки в нощта. Всичко това е само обич. Истинската любов изпепелява и душа, и сърце, и мечти. Тя пламти и никога до край не изгаря, само тебе бавно те изгражда и руши. Тя опустошава всяко кътче, а целувката ù по-гореща и от ад. А целувката ù като ураган. Прегръдката ù се стеле над теб като мрак. И задушава, и дава сила, и вдъхва живот и ти го отнема. И боли, и те прави щастлив/а. И умираш, и възкръсваш. И ставаш на пепел, а после от пепелта роза разцъфтява. Силата ù е разрушителна. След нея никога, никога не оставаш същия човек.
За омразата всички сме чували. И поговорки, и думи, и притчи. Само където никой не ни казва как да я спрем, и никой не ни предупреждава, че от нея може да боли. Никой не ни казва как да я отдалечим от нас и как със нея мъничко да се сдобрим. Налага се да я разберем сами. И тъй като много съм видяла от нея, ще кажа, че много, много неща тя руши. И обич градена може до основи да срине. И каменно сърце на две да разсече. И ледена душа на клада да изгори, и всяка надежда да опожари. И силна, и зла, и бързо завладяваща, и бързо гаснеща, и много наболявайки в нощта. И тя като торнадо всичко ще опустоши. И тя като цунами всичко ще залее.
Ала знам едно, че двете с любовта са твърде силни. Никой не може да каже колко дълго продължават и колко силно опустошават. Хората различно ги понасят, различно ги разбират, различно с тях се справят. При някои остават твърде дълго, твърде много да горят и да болят. При други просто си отиват и мъката дори ще спрат.
Любов и омраза... Знайте, че и от двете се ронят сълзи. И от двете боли.

© Лилия Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??