22.01.2010 г., 9:41 ч.

Мухите 

  Проза » Приказки и произведения за деца
664 0 1
1 мин за четене

Прозорецът беше отворен. На масата имаше сложени плодове. Две мухи долетяха и кацнаха върху тях.

- Яд ме е. Много ме е яд на хората. Винаги ни гонят и убиват - каза по-голямата муха - Ще ти докажа, че ние -  мухите, сме способни да им отмъстим.

- Нищо не можеш да направиш. Толкова си малка. Пък и двете заедно пак не можем - се обади по-малката муха.

- Ще видиш, ще видиш. Трябва само да оплюем тези плодове и готово. Хайде, започвай.

И двете мухи се заразхождаха по плодовете. След това отлетяха.

Детето се върна от училище. Захвърли чантата си на стола и си взе плод. Бързо го изяде и посегна за друг. После се занимава с какво ли не. Учи уроци, гледа филмчета. Но изведнъж го сряза болка в корема. Когато се върнаха родителите му и видяха превиващото се дете, бързо извикаха лекар.

- С какво се е хранил днес? -  запита първо той.

- Аз ядох само плодове - каза детето.

- Изми ли ръцете си преди това? Ами плодовете?

- Не - отговори засрамено детето и си спомни съветите на възрастните: ,,Мий плодовете. Не се храни с мръсни ръце."

Мухите наистина постигнаха целта си. Направиха злото. Но следващ път няма да има. Детето беше разбрало вече как да пази здравето си.

© Харита Колева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??