28.03.2010 г., 20:08 ч.

Мъже 

  Проза » Хумористична
1168 0 16
2 мин за четене

- Мария, прибрах се. Какви ги вършиш пак?! Какво правиш, как може да пиеш сама?! Помисли за здравето си, помисли за мен. Ти си алкохоличка, казвам ти, трябва да вземеш мерки.
- Е, не видиш ли, че съм взела, кьорав ли си? Математик с математик, алкохоличка ще ме нарича той. Само алкохолиците пиели сами. Ето, сложила съм си огледалото, две чаши, с отражението – четири, колкото повече, като в приказките, толкова повече. Що и в живота не става така, да ми се материализира водката, ама айде да не сме алчни. Имам тука още една бутилка.
- Ама ти луда ли си, не можеш ли поне една вечер без алкохол?
- А, така значи, аз съм луда, а ти какъв си, бе? Значи за теб всичко може, а за мене - не. Ха! Ти защо всяка вечер играеш сам шах, а ми кажи? Защо? И всяка вечер новини гледаш, като некой сериал. Не можеш ли една вечер да пропуснеш, да седнеш до мен да ми правиш компания? Като че ако пропуснеш днес, утре няма да хванеш нишката. Шахматист смотан и ти си пристрастен, нали, ама на мен ми дуднеш. Бех се пристрастила към един мъж и това не може. А, няма да стане, на теб не може да ти се угоди. Той ще ми играе шах сам, аз да не мога сама да си пия. Да играеше поне карти, та да седна с теб, като няма с кого да играеш.
- Е как ще има, изложи ме пред всичките ми приятели, срам ме е да ги гледам в очите. Последния път се напи и се качи на масата кючек да играеш, па и стриптийз ще им правиш.
- На всички им хареса, само на теб не ти угодих у тоя живот. Абе какъв човек си, бе, само мърмориш? Знаеш ли какво, давам ти последен шанс и не се ли оправиш, се развеждам. Край, събирай си партакешите и да те няма.
- Ама тоя апартамент е мой.
- Какво искаш да кажеш, аз да напусна, така ли? Нали уж беше джентълмен? На село при наш’те ли да се върна? Бе какъв човек си? Добре, хайде да не се караме. Сетих се, искаш ли да играя с тебе шах? Искаш ли, да видиш, че съм добра. Все гледам да ти е хубаво на теб. Обаче ще играем на вързано, искаш ли? Браво на теб! На какво, на какво? А, да, на каса водка. Който бие, купува, обаче я пият двамата. Ама ти не пиеш водка, лошо. Айде на каса бира, опитай бира поне, заради мене! Хем аз ще ти правя компания, хем ти на мене. Ти ще ми обясниш как се играе.
- Шах не се учи толкова лесно.
- Ти мен тъпа ли ме наричаш? А да си чувал за късмета на начинаещия? Ама аз ще те пусна първата игра да ме биеш, та да изтичаш за бира, че така на сухо играе ли се шах? Не се мръщи, бирата е полезна за бъбреците. Даже четох, че и за сърцето. Не се мръщи де. Абе я изтичай още сега за бира, пък довечера ще си легна при теб да се гушкаме, че много захладня, а?
Ей, едвам го навих. Това мъжете за едих шах на какво са способни само!

 

 

Номинирано  в конкурса „Очи за себе си - 2010”.

 

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.

  • Наздравееее
    Празник е. Искай още една каса
    Честито Възкресение, Светле!
  • Прегръдка и за теб, Силвенце!!!
    Представяш ли си, Селвер, тя каква жертва прави за него, а той...проза и никаква романтика. Шахмат...такива чаршафи купих заради него, за да му угодя. Шах и мат...и в леглото... все някой трябва да победи. Нека този път да съм аз!!!
    Благодаря ти, Иди!!!
    Аха, не е лоша идея, Ирина, хич даже!!!
    Ох, знам Валентина, знам...
    Креми, горкия ли?! Всъщност, права си!!!
  • ГОркия човек!
  • Ох, смешно... ама не е, Светле... ... познат ми е тоя шах...
  • Това с огледалото...не е лоша идея


  • наздраичката!


    http://www.youtube.com/watch?v=sthiUShCo_Q
  • Аххх, поредното сладурско на сладунката... ! Прегръдка!
  • Пепина, все не ни стига времето, защото ни се иска още и още нещо. Но аз, за да успея повече неща да видя, минавам с шестиците най-напред и ако остане време пускам и по някой коментар. Така че, бъди ми жива и здрава и хубав ден, разбира се!!!
    Петинко, добре, че са телефоните!!! Иначе, щяхме да се питаме: Ти коя беше?! А, сетих се, дето лятото играхме шах на плажа. Очаквай ме, ще проведем турнир това лято. Наградния фонд е каса водка тоя шът!
  • Уникалничката ми тя!
    Радвам се и съм щастлива заедно с теб!!!
    Знаеш, че много си те обичам, нали?
    Пък лятото ще изиграем и ние по няколко партии... шах!
  • Мила Светле! Все не ми стига времето да прочета и от прозата, но това разказче направо ме грабна! Пишеш много забавно, леко се чете! Достави ми истинско удоволствие и ме развесели! Много е интересна попийнала жена, особено "възвишена", като твоята героиня! Лека и приятна нощ ти желая в късния час!
  • Нина, ще почеерпя, просто няма как, обещавам!!!
    Плами, много благодаря!!!
    Ивон, мерси!!!
    Наздраве, Герда!!!
    За...шахкинята. Ласка!!!
    Дора, благодаря, благодаря и пак благодаря!!! Ще си купувам аз тенджера под налягане някой ден, ама с тези разговори па да не вземе да гръмне. За другата нова година и да гръмне, кой ще разбере от толкова фойерверки. Ще се пробвам, тъкмо сме за ремонт...
  • страшна мацка!

    Разказа ми го показа уффф - беше я развеселил много Аз пък сама намерих загоритенджерата по миризмата
    Поздравления за живото чувство за хумор и самоирония! Да ти е честита наградата и да не ти увяхва смеха никогиж!
  • за шах...
    а може би за шахкинята
  • наздраве, Свет!
  • Харесах! Честит празник, Светле!


  • Ай, да черпиш една водка, щото има за кво.
    Нашта гордост ве!
Предложения
: ??:??