24.05.2019 г., 8:17 ч.

Надежда още има 

  Проза » Фантастика и фентъзи
429 4 10
4 мин за четене

Мълчах… Мълчах… Мълчах…

Забил поглед между обувките, навел глава, не смеещ да погледна нито към подиума със съда и подсъдимия, нито встрани към охранителите, нито назад, където семействата ни бяха се струпали в грамадната кошара за публика.

Само ръката ми стърчеше нагоре. Не сама, разбира се. В колектива не може да има единици. Край нея се бяха вирнали гора от ръце. Всички подкрепящи решението на съда – виновникът и семейството му да напуснат кораба-планета Спасение. Тоест – да бъдат изхвърлени през някой люк в безвъдушното пространство…

Други присъди за разномислие и несъгласие с мнозинството нямаше. Не можеше и да има – от малки знаехме, че искаме ли да оцелеем, трябва да сме единни. Изкуствената планета Спасение беше наш дом, наша опора, наша сигурност. Затворени зад стоманениете й стени, ние някак си оцелявахме.

Наистина – трудно…

Проблеми с храната, проблеми с водата, даже често проблеми с въздуха за дишане. Естествено, имаше регенериращи устройства, но и населението се увеличаваше. Поради което мнозина дебнеха, подслушваха, следяха околните си. Всеки, заловен в нестиковане на мисленето с официалното, биваше осъждан на изхвърляне. Заедно със семейството си…

Този страх ме караше да гласувам за неминуемата смърт на приятеля ми. От една страна – щеше да бъде убит невинен човек. И цялото му семейство – двама сина, дъщеря, жена, майка. От другата страна беше моето семейство. Децата и съпругата ми. Трябваше да избирам. А какво да избера – той беше предварително осъден. И моят глас против щеше само да увеличи броя на подсъдимите на двама, а двете семейства щяха да бъдат изхвърлени в безвъдушното пространство заедно…

И той го разбираше, затова нито веднъж не погледна към мен. Не искаше да ме поставя в неудобното положение на избор. Добър приятел… Беше…

След месец, обаче, на тоя подиум бях аз. Издебнаха ме. Не зная кой и как – щяха да го разберат съседите. Когато информаторът се пренесе в нашата стая. Като награда за верността му…

Мълчах… И не поглеждах към събраните бивши сънародници. Няколко хиляди вдигнати ръце. И много повече стаени зад тях деца, младежи, старци. Заложниците, в името на които трябваше да ме осъдят…

А после почти не помня. Обзе ме безразличието на смъртта. Заведоха ме до големия люк. Моите деца и жена ми ме прегръщаха, шепнеха нещо – аз не чувах. Гледах втренчено в грамадната врата и си мислех, че е късно, че трябваше да направя нещо преди това, че смъртта е неизбежна – защо умирам в страх и позор…

Охранителите излязоха, вратата се отвори, отстрани към нас се насочиха яките плочи, предназначени да избутват жертвите навън. Предпочетох бързата смърт, прегърнах близките си и скочих…

Съвзех се върху мек матрак, завит с бял чаршаф, под погледите на децата и жена ми. Те се оказаха по-силни духом – вече трети ден очаквали свестяването ми.

И ми заразказваха…

Бях поразен…

Няма никаква планета Спасение. Това е просто грамадна сфера, в която преди векове са се затворили хора, решили да оцелеят при сблъсък с комета. Но кометата отминала, а на властващите в сферата харесвало положението. Своеобразни аристократи, с много слуги – и все послушни, нямащи избор. От време на време провеждали процес срещу някой бунтар…

Да, знаели, че навън всичко е нормално. И не се интересували какво мислят хората по планетата Земя. Искали тия в сферата да са хванати в клещите на страха и да служат на господарите си…

Моят приятел дойде да ме види. С цялото си семейство. Щастлив. Без укор – знаеше какво изпитвам. И сам беше изпитвал униженията в сферата…

Оказа се, че на Земята всичко е нормално. Работа има за всички, управляват я най-достойните – определяни по всеобщото мнение от елитните родове, Избраните. И може да си доволен, че даже щастлив… Само ако не прекаляваш с волномислието…

Тези, които си въобразяват, че имат право на свобода на мисълта, биваха отстранявани като ракови клетки от стройното и правилно уредено общество…

Сега… Ами стягам багажа. Реших се. Цялото семейство заминаваме. Част от експедиция към звездата Крион, където има данни за наличието на подобна на Земята планета.

Казано направо – не само аз го реших. Извикаха ме на едно място, обясниха ми, че волностите ми не съвпадат с общата идея за ръководство на планетата. И ме посъветваха с цялото семейство да замина по-далеч от уредената вече Земя…

Този път не мълчах. Казах доста неща, та се наложи да ме вкарат в кораба, стегнат в скафандър. Никой да не ме вижда, нито чува…

И сега ще летим…

Надежда все още има. Няма как нейде да не намерим планета за свободни хора – свободни всякак…

Не зная кога ще стане това. Но се надявам…

 

 

Честит празник!

Заповядайте - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Силвия, Лина!
    Няма страшно - информацията минава и през Вселената. Виж, има едно място, отдето не пристига...
  • Явно ще се возим в един и същи космически кораб
  • Не бързай да заминаваш, планетата за свободни хора и тя ще стане като нашата, в мига, в който я открият. Помисли и как ще ни пращаш факсове от там.
  • Благодаря, Мариана, Красимира!
    Хубави дни, светъл празник!
  • Намерил си я вече, на планетата "глава" ако и там кацнат елитните... тогава надеждата е под въпрос. За сега има! Честит празник на буквите, с които словото ти става възможно!
  • Честит 24 май, писачи! Наш ден е - на невинните изкушени от словото...
    Благодаря!
    Росице, Пепи, Хари, Стойчо!
  • Кафка "Това не се отнася за мен!" Физическото присъсрвие не означава присъствие! Попътен космовятър! Очакваме включване! Прати селфи!
  • Георги,Артър Кларк и Айзък Азимов биха ти завидили на въображението!
    Честит празник на писмената славянобългарски и да пребъде делото на светите братя Кирил и Методий!
  • Честит празник Георги! Наистина си майстор на словата! Бъди!
  • Харесвам твоята реална фантастика. Ами, да търсим планетата на свободните хора! Поне в областта на мечтите и литературата е напълно възможно още сега да я намерим... Поздравления и честит празник и на теб, Георги!
Предложения
: ??:??