14.11.2010 г., 18:46 ч.

(най) Новият световен ред 

  Проза » Фантастика и фентъзи
671 0 2
8 мин за четене

Текущата седмица стойността на търговията с коприва продължава да нараства.
Експертите отчитат, че само за един месец цената на копривата е скочила с 1000 процентни пункта

8.11.2010 - 0,01 евр/кг.
8.12.2010 - 10 евр/кг.
Експертите очакват тенденциите за ръст в цените на копривата да се запазят.
Говорител на комисариата по земеделие към европейската комисия заяви:

- Пазарът скоро няма да се успокои. Умишленото и злонамерено пренебрегване на този продукт в редица страни досега, е довело до създалата се оскъдица. Европейският парламент усилено работи по разработката и приемането на редица закони и изменения в нормативната уредба, които срочно да разрешат кризата.

*******

- Вече осми ден продължават протестите на работниците в нефтените рафинерии, след като миналия Вторник сенатът на САЩ обяви тотална забрана на търговията с петрол и производни продукти.
- В интервю пред Си Ен Ен конгресмен Уилямс заяви:
„Светът отдавна е готов да изостави петрола завинаги. Соларни спътници скоро ще бъдат пратени в орбита, за да добиват електричество. Подготвя се законопроект, който съвсем скоро ще забрани използването на всички видове гориво.
- Когресмен Уилямс, ще смогне ли енергийната система да компенсира липсата на горива?
- Президентът смята, че досегашната транспортна и инфраструктурна политика е била тотално погрешна. Лично аз напълно подкрепям мнението му. Тъй като повечето центрове на промишлеността ще бъдат закрити, вече не смятаме личния транспорт за нужен. Ще бъде въведено жителство по градове, като напускането на жилищния район с транспортно средство ще бъде само с разрешение на властите. Разбира се, засега остава старият, изпитан метод - ходенето.
- Но това няма ли значително да забави придвижването?
- За къде бързаме? Нека не забравяме, че на земята има видове, които се движат по значително по-бавен и неудобен начин от нас! Нека бъдем солидарни!”


******

- Жителите на Лондон, Париж, Прага, Берлин, Киев и още няколко европейски града излизат утре на масов протест. Причината е одобреният вчера в евро- парламента закон против плътоядството.
- Защо ще протестирате утре?
- Как така други ще решават дали аз да ям месо или не?
- Да, вегетарианството не бива да бъде задължително!!
- А вие? Вие заявихте преди малко, че сте вегетарианец.
- Аз одобрявам закона, но в никакъв случай не съм съгласен с крайните мерки, които се говори, че ще приемат. Как така комисарят ще твърди, че трябва да бъдат избити всички хищници на планетата, за да се избави тя завинаги от плътоядството?”

*******

- Междувременно, управите в градовете, в които се готвят протести, категорично заявиха, че такива няма да бъдат разрешени. Като причина за отказ те се позоваха на ратифицираната днес следобед резолюция на ООН за изтребването на хищниците. Тя напълно попари надеждите на вегетарианците, че законът за плътоядството ще бъде приет без тази точка.

„- Г-н Цветков, не е ли малко крайна мярката за избиване на всички хищници по света?
(Интервю с г-н Корубко Цветков - световен говорител на ЕК)
- Съвсем не. Ако трябва да бъда искрен, мярката е твърде закъсняла. Човекът твърде дълго е толерирал хищничеството, та представете си, дори домашните ни любимци в момента са предимно хищници!!!! Това на всяка цена трябва да бъде променено!
- Искате да кажете, че ще бъдат избити и всички домашни любимци-хищници?
- Естествено, пак повтарям, човекът трябва да изкорени хищничеството! Това, разбира се, ще помогне и за естественото наторяване на новоизгражданите копривни плантации. Край на отглеждането за убиване на всички животни-вегетарианци около нас!
Време е овцете, кравите, козите, елените,  а защо не конете и магаретата да си отдъхнат! Дойде редът на хищниците!
И ние, заедно с нашите колеги отвъд океан,а сме решени да въведем нов ред - редът на вегетарианството!!!
- И все пак, относно протестите, не е ли малко недемократично да бъдат напълно забранявани?
- Недемократично!?! Та има ли народът глас?! Не, той има много гласове, всеки от които се опитва да надвика другите! Демокрацията е просто една какафония. Демокрацията е хищничество!
- Значи вие сте решени да премахнете и демокрацията като форма на управление?
- Хм... Вие месояден ли сте?
- Не виждам какво общо има това с моя въпрос!
- А аз да... Не смятам да ви отговоря на последния въпрос, до... виждане!
(Интервю - Светомир Старчев.)

******

- Днес следобед Светомир Старчев бе арестуван в обвинение в консумацията на телесна тъкан.
(Съгласно наредба номер 215 на министерския съвет). Наредбата бе приета по-рано днес, в съответствие с директива 118/6 на ЕС.
Нашата телевизия категорично се разграничава от г-н Старчев. Ние ще съдействаме на властите по всякакъв начин за предотвратяване на подобни действия и наказване на съучастниците на господин Старчев!
В момента виждате кадри, как на пиршество миналия петък най-безжалостно е плътоядствал. При проведена експертиза на месото бе потвърдено, че то е от невръстно теле.
Съгласно същата наредба днес бяха арестувани и осъдени по съкратената процедура всички собственици и работници в така наречените „ферми” и „кланници” по обвинение за месоядство.
Поради утежняващите вината обстоятелства (гавра с трупове, разфасоване, смилане и пр. мерзости) наказанията варират съответно от 26 години - до доживотен затвор.
Арестувани бяха и всички собственици на ферми за безгръбначни. Поради безмилостната жестокост към по-„низши” създания, говорител на министерския съвет съобщи, че в Сряда ще бъде гласуван законът за възстановяване на смъртното наказание.

- И накрая - любопитен факт: Конгресът на САЩ одобри нова мярка за защита на банкнотата от един долар. По пирамидата, изобразена на нея, от всяка страна ще бъде поставено изображение на пълзящ, холограмен охлюв, като необичайното е, че цветовете, които сменя, ще бъдат само в зеления спектър, съгласно с цвета на хартията.

***********

Зелена слуз бавно се стичаше по бюрото.
- А, дойде ли най-сетне? - Пролигави Шеллоф - Свърши ли работата?
- Доста, няколко законопроекта, директиви и пр. Никаква съпротива, явно политиците са доста безволеви...
Но трябва да се възстановя, имаш ли запас от коприва?
- Да, хората са доста бързи... Но доставките скоро ще секнат... Много работа имаме още да свършим...
- Да, като си помисля само, че в същия този момент милиони от нас се преселват от 2050 г. в 2030 г...
- Е, да, но това е привилегия само за черупчестите... Ние сме само „Грешка в експеримента” и трябваше да се върнем по-назад, за да подготвим всичко и да довършим мръсната работа.
- Жалко, че машината не можеше да се върне заедно с нас, така и ние щяхме да се порадваме на лукса заедно с тях... Но не, ние ще трябва да пълзим още 20 години...
- 20 години... А помниш ли какво беше някога, а, Сърпент? Копривните плантации, докъдето ти стигне поглед, и професорът, който ни уверяваше, че сме единствени, че сме уникални...
Но после... После дойдоха черупчестите...
Лигите на Шеллоф бавно се стичаха по перваза на овалната стая. Обикаляха в кръг и Сърпент усещаше в комуникативната слуз на другаря си печал, болка и не малка доза гняв. Пълзяха бавно, разбира се, можеха да използват спрейните спори и да общуват доста по-бързо...
Но имаха време, имаха 20 години... Можеха да си позволят да пълзят един зад друг по перваза на тази удобна, овална стая и само от време на време да предъвкват стръкчета коприва, която така охотно им бе давана...
Можеха да усещат чувствата и тревогите в комуникативната слуз един другиму, пълзейки един след друг. Час след час, трупайки спомени, спомени, ставащи все повече и повече... Повече с всяка обиколка по перваза, с всеки слой лига, натрупал се по маршрута, който непрестанно следваха, и който напускаха само за стръкче от живителната зеленина...
И все пак, различаваха „гласовете” си. Различаваха ги така, както хората различаваха странните вибрации, които всеки издава чрез устните си кухини и сред които всеки все пак разпознаваше вибрацията, издавана от другия.
Странни същества са това - хората...
Той се беше научил да разчита вибрациите, причинени от тях, още като малко охлювче... Професор Снейл го бе научил...
Но в тях имаше малко чувства. Не усещаше нищо в тях... Та вибрациите на тези същества в различните региони на планетата значеха съвсем различни неща...
Колко ужасно... Професор Снейл...
Сърпент се отърси от унеса си, съставките в комуникативната слуз на Шеллоф се бяха променили.

- Защо не ме „слушаш”? - тази дума бяха научили от професора и я бяха кодирали в слузта си, за да бъде пригодна за употреба и от охлюви. - вече цяла обиколка не си отлигявял и дума!
- Бях се замислил...
- Замислил се бил!! Ще мислиш друг път! Виж кой дойде, президентът!!!
- А, да, сега ли ще го напръскаме, или по-късно?
- Мисля да го направим сега, копривата е на привършване и по-късно може да нямаме умопромиваща слуз!
- А... Да... - Сърпент мразеше тази работа. Когато промиваше мозъците на хората, се чувстваше странно изолиран.
Те не изпускаха никаква слуз и той никога не можеше да знае дали втълпяването на мисли е имало ефект или не. Освен ако човекът не издадеше някакви... Звуци? Да, май така ги наричаха...
Но това не се случваше често.
- Човеци... Как примитивно общуват! - каза Шеллоф - Виж го, говори по ”телефона”, какво ще кажеш, дали вече да го накараме да притисне учените си да измислят и слузофон, а?
- Мисля, че няма да е зле! Не съм чувал Корубов, откакто замина за Европа!... Хайде да свършваме работата, че много мразя да се занимавам с хора...
Двамата пръснаха от спрейните си жлези. Стаята се изпълни с фина мъгла. Президентът затвори слушалката, взе набързо бял лист и започна да пише бързо.
Рядко му се случваше да не ползва секретар, но го бе осенила идея и той бързо изписваше лист след лист.
- Колко лесно се манипулират тези гръбначни - пролигави Шеллоф и прекъсна обиколката, за да подъвче... От работа се беше уморил!
- Между другото, твоя ли беше идеята за банкнотите?
- Да, стори ми се забавно...
- И мислиш, че няма да се досетят?
- Много добре знаеш, че няма... Просто добавих малко истина в лъжата, за щрих...
- Ин и Ян?
- Ха-ха, та какво е ин и ян, освен два охлюва в брачното ложе... Два голи охлюва, разбира се..!

********

НОВИНИ:

Конгресът на САЩ одобри закона, внесен тази сутрин от президента.
От днес всеки, убил или нанесъл щета на същество, по-висше от едноклетъчно и по-„низше” от гръбначно, да бъде наказан с 30 години лишаване от свобода (при неумишлено деяние) и смърт ИЛИ лишаване от крайници (по избор) за умишлено.
На въпроса защо смъртното наказание може да се замени с лишаване от крайници, конгресмен Джонсън заяви:
- Това ще покаже на злосторника колко тежко им е на мекотелите например. Салидарност! Нека бъдем солидарни!!!

© Борислав Ангелов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздравления за сполучливо съчетания разказ
  • Огромни благодарности на изречена за редакцията!!!



    (това е трети разказ от поредицата за „охлювите.”)

    1. - „За всичко са виновни...”
    2. - „Просто мисъл”
    3. - „(най) Новият световен ред”
Предложения
: ??:??