14.10.2019 г., 8:44 ч.

Нарушителят 

  Проза » Фантастика и фентъзи
390 4 12
3 мин за четене

От храстите излезе човек. По-скоро – измъкна се приведен, внимателно се огледа, ослуша, застина за миг, чувайки далечното бръмчене на хеликоптера, после леко и тихо се запъти по пътеката.

На практика това не беше истинска пътека, а пролука между храстите, пробита от някой подивял домашен  звяр или непослушен гражданин. Но пък водеше настрани от облагородената градина…

Доста време му трябваше да напусне обработените територии в гората и да навлезе в специално отглежданата дива джунгла. Внимателно се шмугваше в храстите при всеки страничен шум, още по-внимателно пресичаше добре подготвените изненадващи препятствия в грамадните храсти.

Накрая излезе на малка поляна. Спря и се огледа пак. Тишина. Нито звук. Като че всичко беше мъртво.

После човекът се приведе и измъкна от джоба сгъваема лопатка. Приклекна, започна да рови, оформяйки малки лехички – нейде метър дълги. Стараеше се надвисналите храсти да закрият поне отчасти подготвяната почва. Е, на растенията е нужна и слънчева светлина, но още по-необходимо беше да се прикрият…

Извади торбичката със семена.

Най-после… Ще има след месец свои растения. Своя храна. Не изкуствените пластмасови плодове и зеленчуци, овкусени в специалните лаборатории, не красивите резултати от майсторството на химиците. Свои, естествени продукти…

И малко разкършване – да покопае, да се върне към спомените на дядо си. Към ония идилични картини от времето, когато човечеството се е трудило и създавало само прехраната, облеклото, средата си…

Хванаха го лесно – както беше приклекнал. Той не се съпротивляваше. Беше му ясно – днешният опит приключи. Пак неуспешно.

Отвори уста чак, когато го поставиха в креслото пред бюрото на началника на охраната.

-     И сега – какво?

Онзи се подсмихна.

-     Знаеш. Три дни на телевизионна диета, сетне под още по-строг контрол…

Човекът го знаеше. Това беше четвъртото му задържане…

-     Добре – каза той, надявайки се, убедително – Сам виждате, че не мога без природата…

-     Никой не може. И затова навред има паркове, гори, поляни, реки, езера…

-     Но аз искам истински… Не вашите изкуствени…

Началникът на охраната сви вежди.

-     Как си я представяш така? Природа за един… Ние сме вече десет милиарда на планетата. Не можем да си позволим да поддържаме природа за всеки. Хора много, нуждата от жилища и предприятия нараства, необходимо е да разширяваме ареала си… И, за да не оставаме без природата – отглеждаме я. Има региони на всеки континент. Та ти си на двудневна работна седмица. Подаваш молба и те изпращат на тридневен курорт. Където пожелаеш…

-     Не искам курорт… Искам моя къщичка, моя градинка, да засея лехите, да засадя дръвчета… Както аз искам…

-     Егоист! Правителството ти дава толкова много свободно от задължения време. И ти трябва да го използваш според закона. Телевизия, интернет, забавления, нощен живот, изкуство…

-     Но аз искам да почопля земята!

-     М, да… Пак няма да се разберем… Отнесете го в стаята му. Пуснете му телевизора и проверете да е само на външно дистанционно. След три дни пак ще видя как си…

Човекът стана сам. И промърмори:

-     И, все пак – ще си намеря свобода… Макар и за малко. Не искам да съм обществено щастлив…

 

 

И други - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке!
  • И аз като Мариана се замислих! Нищо чудно да стане истина! Поздравления, прекрасен разказ!
  • Благодаря, Гавраиле!
  • "Не искам да съм обществено щастлив".Тези думи на финала ни карат да се замислим за нашите възгледи и стремления в живота.Дълбок философски подтекст.
  • Благодаря, Мариана, Костадине, Младене, Юри!
  • И при комунизма беше така. Те ти партийното щастие - другото е упадъчност на личността. Щом Партията ти е казала, че трябва да се чувстваш щастлив, значи трябва да се чувстваш щастлив. Нали тя те води към светлото комбъдеще! Ако се опъваш - беж в концентрационния лагер. Я в Белене, я в Скравена... Места за почивка и отдих имаше много. Цяла карта с черепи и кости!

    Хубав разказ, Георги. Поздравявам те! Тематично ми напомни за разказа на Ли Хардинг - "Търсения" :

    https://chitanka.info/text/34697-tyrsenija

    Разбира се двата разказа са съвършено различни. Просто привеждам линка на втория, ако някой прояви интерес да го прочете.
  • Щастието,ех щастието всеки го търси,даже и нарушителите.Поздрав Георги.
  • Благодаря, адаш!
    Умно наблюдение...
  • Щастливи хора не значи щастлив човек...
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Красе, Валя, Стойчо!
    Бъдеще евентуално...
  • "Обществено щастлив"?
    Оригинална визия за бъдещето.
    Колко ли въстания и аграрни бунтовници ще се пръкнат!?

    Да му мисли Вселенската Федерация на Повелителителите!🤔
  • Обществено щастлив!... Напомни ми филма "Какво се случи с Понеделник". Да му се чудиш на Човека - какво му липсва?! Няма угодия за Човешката му природа... все към природата я тегли и към свободата.
Предложения
: ??:??