1.12.2020 г., 7:41 ч.

Наръчник по карантитен фитнес 

  Проза » Разкази, Хумористична
211 0 1
5 мин за четене

Карантина е... Вънка вали сняг, всичко е затворено, а какво липсва на част от целокупното човечество? Фитнесът, много ясно. Мало и голямо гледа тъжно страницата на любимия фитнес и припява „Ако зажалиш някой ден... за старата щанга...“

 

Защо точно фитнесът е нужен като слънцето и въздуха за всяко живо същество, не ми е ясно (то ми и личи, но това е друга тема). Може да не мога да различа кардио от другите там видове тренировки - в моята глава сведени до маане, блъскане, търчане и други вредни за нормалното дишане издевателства - обаче мога да дам няколко хардкор идеи за тренировки на полеви условия, които хем да ви държат във форма, хем да имат и КПД за целокупното човечество (в лицето на семейството ви).  

 

Ако сте от хората, за които ходенето във фитнеса е начин на живот, или просто сте свикнали да се зазяпвате и да точите лиги по яките мадами/господата със завиден релеф, ето начин да поддържате форма в комфорта на своя дом. Приемете го като съвет от човек закотвен вкъщи от няколко месеца. Съвети щедно предоставени от нашата карантина, за вашата карантина. 

 

За разлика от разните там фитнес гуру-та, нямам грам намерение да дрънкам за калории, серии и пр. Но пък мога да ви кажа, че тези упражнения (ако ги прилагате редовно), ще имат траен ефект както върху ландшафта – и вашия личен, и заобикалящия такъв. Та, ето го и списъкът (кратък, ама от сърце):

 

- Силова тренировка (първи вид – подходяща за дами и фини господа (няма да казвам „хипстъри“, ама ще си го помисля)) – отиване до магазина. Кварталния. Пеша. 

 

Във време, когато всичко е затворено, човек има малко радости в живота (или мотиви да напусне жилищната площ). Един от тях, дружно одобрено от всички членове на ЩАБА, е ходенето до магазина. Аз обаче ви предизвиквам. Забравете тия глезотии с ходенето до някой голям супермаркет – и баба знае с колата. Отидете до кварталното магазинче – онова, малкото магазинче, от което ходите да си купувате бира като закъсате и откъдето едно време майка ви ви е купувала близалки. За да направим упражнението по-продължително и да включим елемент на издръжливост – отидете пеша.

 

Хем ще се раздвижите, хем няма да се бутате в градски транспорт (ако има такъв до там). Бонус – ще имате малко социални контакти (от дистанция) с Верчето/Ленчето/Пенка или както там е умалителното име на магазинерката. Освен всичко друго, ще се сдобиете с клюки за съселяните си (пардон - съкварталците). Къде е силовата тренировка тук? Ами, каквото сте купили, това ще трябва да си занесете у вас. Пеша. На ръка. На кого са му нужни гирички, когато може да мъкне две торби с лук, домати, картофи, боб, някоя и друга мръвка, хляб и две кисели млека? Вървиш и си правиш серии – бицепс, трисепс, каквото там дойде. 

 

- Силова тренировка (втори вид - кардио с елемент на издръжливост) – подходяща за дами и господа с вече налична фитнес подготовка, с цел да поддържа мускулите. 

 

Навън се сипе тих и пухкав бял сняг. Всичко е красиво, коледно и чистичко. Такова време предлага перфектните възможности за малко силова тренировка за издържливост. Не, нямате нужда от фитнес, а само от себе си и... лопата. Кофата от банята също би свършила работа, ама само в краен случай. Какво трябва да направите? Да облекчите живота на семейството, съселяните си (ох, етажните съсобственици имах предвид) и просто да изринете снега пред вас

 

Не се заблуждавайте – след третата лопата, ще почнете усилено да работите за крака, гръб, рамене и така нататък. Когато приключите, ще имате приятното усещане за удовлетвореност и вероятно кекс от баба Димитричка от четвъртия етаж, която вечно се оплаква от заледеното пространство пред входа.
 
- Силова тренировка (трети вид - за хора с добра физическа подготовка в не-градски райони). Искате нещо екстремно? Риненето на сняг и ходенето до магазина са под вашето достойнство? Студеното време ви дава перфектната алтернатива – цепете дърва! 

 

Ако бабите по селата могат, и вие можете (сигурно с повече зор, но със сигурност можете). Гарантирам, че дори и да не усетите веднага, ден след подобна силова тренировка, ще усетите колко сте поработили за гръб, крака, корем, рамене и още няколко мускулни групи, за които дори не подозирате, че съществуват. 

 

Бонус (само за напреднали) – пренесете нацепените дърва до локацията Х (на ръка) и запалете огън. Така хем ще се чувствате като участник в някое риалити, така със сигурност ще съберете очите на родата. 

 

- Лека силова тренировка (еквивалент на „кардио“ за дамите). 
Мили дами, ако се чудите как да поддържате фигурата си, когато фитнесът (и „мотивациите“ да го посещавате) са далеч от вас, имам перфектното решение. 

 

Намерете участък – градина, двор, междублоково пространство – въоръжете се с права лопата (носеща вбесяващото за всеки уважаващ себе си учител по литература название БЕЛ) и започвайте. Баба ви все кардио е правила! Това е нейното аграрно кардио – копане до откат. Ако това ви се струва твърде мръсно занимание под достойнството ви на градско момиче – имам друга опция – почистете вкъщи. 

 

Ама всичко и основно – с пране на пердета, миене на прозорци, врати и подове и така нататък. Както чисти майка ви, преди да ви дойдат на гости родините от Каспичан (щото тая, змия, леля Ви Минка само кусури намира). 

 

Харесаха ли ви предложенията ми за тренировки? Следвайте ме за още съвети – за всеки сезон има нови и разнообразни видове тренировки. Една карантина ли ще ни спре да поддържаме форма? Няма, разбира се! Защото има ли желание, има и начин.

© Бистра Стоименова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??