27.11.2008 г., 22:53 ч.

Не зяпай, лапай 

  Проза » Хумористична
2331 0 10
2 мин за четене

Лирико-поетичен анализ на реклама на вафли.


 

Лирическият герой в клипа явно е неопитен, блед и угрижен за живота си младеж, който тепърва има да открива истините за битието и света. Неслучайно той изпуска вафлите си в автобуса, това е метафора на факта, че той вече е изпуснал автобуса на познанието и трябва да се върне в него.


Въпросът „Да сте виждали едни вафли тука?” в действителност има за идея да бъде своеобразен вик за помощ на младежа към явно по-опитните и знаещи за живота от него. И трите отговора, които получава, имат дълбоко философски смисъл и препращат мисълта в различни посоки.


„К`ви вафли, бе, мен?” е едно трансцендентално-житийно питане, което има за цел да постави може би най-същественият въпрос в творбата – има ли смисъл всичко, какво е битието и оттам – какви са тези вафли???


„Не се вкарвай в нек’ви филми, братле” – този отговор е дори по- мистичен и ни препраща към източните философски учения. Тук възрастният човек, може би потенциален Буда, ни напомня въпреки всичко да се придържаме към обективната действителност и да не търсим отговорите на всички въпроси в мистиката и в пътя към една въображаема Нирвана.


„Объркал си рейса, пич” – този отговор е разнопосочен. На първо място, той е даден от жена, с което авторите на рекламата ни казват, че може би наистина сме объркали посоката на развитие в съвременния патриархален свят и трябва да се върнем към корените си, към майката-природа и матриархата като социално-демографска система. Обръщението „пич” от друга страна води до снижаване на нивото на възрастната жена до това на младежа и ни напомня, че дори великите учители в духовната сфера са в крайна сметка хора. Този отговор е и най- прям и правдив, защото директно казва на заблудения и търсещ вафли младеж, че е все още недозрял, за да разбере истините за живота и е по-добре да се качи на друг „рейс” по пътя на познанието.


© Нов Герой Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??