10.03.2014 г., 1:04 ч.

Нека да бъдат щастливи 

  Проза » Разкази
1340 1 6

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

2 мин за четене

- Нека премахнем правото на частна собственост...
- Вече го премахнахме, Господин Президент. Преди повече от една година. Сега хората живеят в социални кошери и плащат десет монети на месец. Тяхното имущество бе конфискувано и разпределено между нашите най-пристрастени екстремисти.
- Тогава ще се наложи да ce рационализира храната на по веднъж дневно...
- Това също сме го наложили, Господине. Разпределя се по 100 грама хляб на работник за ден и толкова.
- Не знам... ужасен съм. Тогава ще се наложи да се обсъди възможността да се увеличи работния ден на 18 часа. Все нещо трябва да се направи... ситуацията е поразителна.
- Това го решихме по време на последното заседание - миналият съвет на министрите, Господине, и вече е в действие. Фабриките произвеждат с пълна пара хляба и останалата част от нашите собствени потребителски стоки.
- По-ниски заплати... Определено по-ниски заплати! 10 монети на месец... Cъюза ни изисква да се вземат интелигентни мерки, за доброто на всички.
- Също така взехме тези мерки преди месец; това е цената, която плащат за социaлния кошер.
- Добре, разпоредете децата, болните, бременните и вдовиците  да се присъединят към фабриките. Стига толкова лежане вкъщи!
- Също е реализирано, Господине. Предвидили сме ги  за изработката на хляба, ексклузивно.
- Да увеличим данъците тогава...
- Данъците не съществуват от отдавна като такива, Господине. Премахнаха се поради липсата на облагаеми основи... Народът няма спестявания, няма собствености, има само задължения...
- Ами, да им се наложи данък върху задълженията...
- Това ще означава да не им достигнат монетите да си платят социалните  кошери и ще се наложи да им намалим цените за тяхното използване, демек -  каквото изчука, изпука, Господине... не е печелившо.
- Тогава... какво можем да направим, господин Вицепрезидент?
- Мисля че трябва да се насърчи раждаемостта, нуждаем се от много повече същества които да ни издържат. Би трябвало да нареди насиленото  задължение да се чифтосват и еб*т всекидневно през обедната почивка. Изискайте минимум по седем деца на семейство... Това ще ни струва  много малко да увеличим производството на хляб...
- Съгласно, издайте и публикувайте закона още днес... Да се еб*т, да се еб*т бе... Народът трябва да е задоволен със щастие! А... и анулирайте разпределението на кондоми, да не би да я оплескаме!
- Да, Господин Президент, веднага ще се уведоми Cъюза.
- Добре, тогава всички съгласни. Мисията е изпълнена. Събранието се отлага.


 

© Александра Лазарова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Почти позна, не е прeвеждано с гугъл, просто начина ми на мислене, тоест словреда е обречен от чужд език, майками ми прави много пъти забележки " на български не се казва така". Изреченията са за ГОЛЯМ ремонт. Но полека-лека с интереc се надявам да стане...
    Много благодаря за коментара!
  • Шуши-Муши, не би следвало да се съобразяваш с последното мнение и оценка, тъй като един критик с 59 в псевдонима си, би следвало да знае, че първите опити се поощряват, а не - мачкат.
  • Сатирата е прекалено сложен жанр и не е за всеки! Този текст е доказателство за това!
  • Xаха много правилно, Дани!
    Лордли, много благодаря за пожеланието! все още съм много начинаеща и определено ще има много несполучливи опити докато постигна нещо което да има поне малка литературна стойност.
  • Ама каква обедна почивка. Я им я вземете! Да се чифтосват по време на работа. И да има дневна норма за тази дейност
  • Сатирата е много силно средство. Желая ви успехи в този жанр.
Предложения
: ??:??