30.06.2022 г., 11:47 ч.  

 Някой 

  Проза
403 1 10
2 мин за четене

   Бях решил да отида на разходка до Юндола. Карам по стария път и минавам през разни селца. Навсякъде по площадите сложени големи оранжево жълти табели с надпис

Към библиотеката

Зачудих се, дали насочват всички пътуващи натам, за да поемат знания или в селцето с двеста души, никой не знае, къде е библиотеката, защото е прикрита много добре, като бомбоубежище.

Като се прибрах разучих, че е някакъв европроект, от който са получени много пари, за да се повиши културата в малките селища на България.

И в нашето градче се появи обява

Ще се проведе местен референдум за избор на Библиотекар. Гласуването и представянето на кандидатите ще бъде в Градската библиотека.

Като прочетох това си представих сагата от филмите "Библиотекарят" и си помислих, каква всестранна личност трябва да бъде. Още на другия ден бях сред множеството в библиотеката, а множеството бе от няколко стареца с изразен паркинсон, две-три хистероидни жени в предклимакс, няколко псевдоинтелектуалеца, които гледаха, като Стиви Уондър, полюшвайки глави и една плеада от кандидат библиотекари.

Представянето започна, но най-голямо впечатление ми направи един шишко на средна възраст с постоянна, мазна усмивка, който ходеше сред бабичките и прегръщаше всяка от тях с поздрава "Щастлив съм, че те видях, Скъпа!", а те миличките гледаха след него с влажен поглед и повтаряха "Прекрасен младеж! Ето това ни трябва в държавата, за да просперираме!". Една от предклимаксните "девойки", дори се хвърли и целуна ръката му, изкрещявайки "Прекланям се пред Вас, Маестро!!!"

И започнаха представителните изложения на кандидатите. Няма да ги описвам, защото си бяха чисти изложения, но в общи линии, никой нищо не каза. Просто брътвеж, обаче речитативът на шишкото беше прекъсван след всяко изречение с бурни ръкопляскания и възгласи "Браво!"

Вече ми беше ясно, кой е бъдещият Библиотекар на града, а може би и на страната, а може би и на вселената... Спирам до тук.

След като тълпата се напрегръща с "великия шишко" се доближих до Него с протегната ръка.

- Приятно ми е, Вадим Петров.

- На мен ми е особено приятно, Някой.

Погледнах го много учуден.

- Вие се казвате, Някой?!

- Да, така са ме кръстили, като малък.

Усмихнах се и преди да тръгна го поздравих:

- Честито първо място и званието, Библиотекар.

Вече вървях към вратата, но бях много щастлив. Знаех, кой е Някой!

 

         Следва продължение

 

© Гедеон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Разликата е никаква и някаква.
  • Каква е разликата между никаквец и някаквец?
  • Вестникар на вселената - Някой! Напиши продължението, забавно е!
  • Таня, утре ще напиша "Доктор Някой", а за по-нататък ще е "Госпожа Някоя", да няма полова дискриминация.
  • Жабок, много хубава история!
    Някоя дама няма ли да се престраши да се яви на кастинга
  • 🤣🤣🤣 Ох, ша са пукна от смях! Вече тримца доде чукнат в "Любими" и го изтрият. А бе, хора не разбрахте ли, че звездички и сърчица не ме интересуват. Ако пък ви е страх, че ще ви отлъчат от групата, то не са вижда, че сте вие.
    Таня, Нина, благодаря ви.
  • Добре дошъл на г- н Някой!🙂
  • Старая се Написах го за 15 мин., защото има твърде много пациенти. Не съм сигурен, дали е добро, защото го прочетох само един път.
    Радвам се, че ти е харесало.
  • Много си бърз, докторе!
    Хареса ми тънката иронична нишка и с нетърпение очаквам продължението за житие- битието на Господин Някой и новата му роля/ звание!/ на библиотекар, Вальо.
    Описанията ти са страхотни!
Предложения
: ??:??