– Какво означава “не съвсем”, по дяволите? Мислиш ме за идиот ли? – извика Мартин.
Тя не отговори, само сбърчи челото си и примижа. Продължаваше да притиска с ръце удареното място.
– Чу ли ме какво те попитах? – каза рязко Мартин.
Жената го изгледа злобно, а след това просъска:
– Принудиха ме да го направя. Нямах друг избор.
– Какво да направиш?
– Онези хора... искат някакъв диск. Нещо заснето с видеокамера.
– Защо ли те разпитвам изобщо. Това не е моя работа – каза Мартин, след като забеляза мобилния си телефон. Взе го и започна да набира номера на полицията.
– Какво правиш? – попита плахо жената и се надигна на лакти. Мартин не я изпускаше от погледа си. Чудеше се дали тя не носи оръжие.
– Какво правя ли? Странен въпрос. Ами обаждам се в полицията, разбира се.
– Не! – изкрещя тя и протегна умолително ръка. В очите ú се четеше ужас. – Не го прави, моля те!
Мартин се поколеба.
– А какво да правя, да те пусна да си ходиш ли? Ти май за голям глупак ме мислиш.
– Чакай! Нека да ти обясня. След това прави каквото искаш. Убий ме, ако искаш.
– Още малко и ще се разчувствам – каза той и остави телефона си настрана. – Давай! Слушам те.
– Благодаря!
– Не носиш оръжие, нали?
Жената го изгледа учудено.
– Не, разбира се. Провери, ако искаш. Приличам ли на...
– Разказвай! – каза Мартин и махна небрежно с ръка.
– Баща ти е адвокат, нали?
– Да.
– Е, някой от клиентите му му е дал този запис да го съхранява. Онези хора искат да го намеря и да им го дам. Това е всичко.
– Кои са “онези хора”? – попита Мартин.
– Не ги познавам.
– И защо се съгласи? Пари ли ти обещаха?
– О не, разбира се . Нали ти казах, че ме принудиха.
– Как?
– Брат ми е... наркоман. Купува си от тях наркотици. Казаха ми, че ще му продадат лошокачествена стока, която ще го убие.
– И ти им вярваш?
– Да. Поразпитах тук – там и разбрах, че с тях шега не бива.
– А защо не предупредиш брат си?
– Не съм го виждала от месеци. Обадих му се по телефона , но той не взе думите ми на сериозно. Изсмя ми се. Не сме в добри отношения от години. Дори не знам къде живее.
– Защо са решили, че можеш да се справиш с тази работа?
– Преди години се занимавах с алпинизъм. Сигурно тъпият ми брат им е казал.
– Ти как влезе в къщата?
– През терасата. Преметнах едно въже. Не беше чак толкова трудно. Само че очаквах къщата да е празна. Онези мръсници ми казаха, че няма да има никой.
– О, съжалявам, че съм те разочаровал – каза иронично Мартин.
Жената въздъхна тежко и отпусна главата си на пода. Лицето й беше бледо, а очите й гледаха трескаво тавана. Раненият й крак беше неестествено изпънат.
– Боли ли те? – попита притеснено Мартин.
– Боли ме – отговори с треперлив глас тя, като бавно извърна главата си към него.
– Можех да те убия. В последния момент реших да не те удрям по главата. Глупачка такава!
В този момент очите ú проблеснаха, а устните ú се изкривиха в измъчена усмивка. Тя се загледа в треперещите си пръсти, а след това сви ръцете си в юмруци, сякаш за да прикрие треперенето.
– Ще извикам Бърза помощ – каза Мартин с равен глас.
– Не – отвърна стреснато тя.
– Сега пък какво има? Мислиш, че нищо ти няма ли?
– Онези сигурно са някъде наблизо. Ако видят линейка, ще разберат, че нещо не е наред и тогава...
– И тогава? Какво?
– Ще убият брат ми.
– Те, доколкото разбирам, винаги могат да го убият.
– Ако получат това, което искат, всичко ще е наред. Познавам този тип хора.
– Не се и съмнявам. Слушай ме сега внимателно! Може би постъпвам ужасно глупаво, но ще ти дам този диск, стига да го намеря разбира се. Ти ще ми обясниш какво да търся.
– Да – каза тя и в очите ú се появи надежда.
– Но ще направя копие и ще ти дам него. Оригиналът остава тук.
Тя кимна замислено. – Добре.
– Първо обаче ще извикам Бърза помощ. Когато дойде линейката, ще си получиш диска.
– Не.
– Защо ли изобщо се разправям с теб. Трябваше просто да се обадя в полицията, за да дойдат да те приберат – извика гневно Мартин.
– Трябва да отида на уговореното място точно в седем сутринта. Ако не отида...
– Ами ще отидеш, какъв е проблемът? След като те прегледат, ще отидеш. Всичко се нарежда чудесно. Не е ли така?
– Не е.
– Вече не ми издържат нервите. Какъв е проблемът?
– Ако вляза в болница, няма да мога да отида на срещата в седем часа.
– Нещо не мога да вдяна.
– Ще ми сложат упойка, кракът ми е счупен.
– Счупен? Откъде знаеш?
– Чух как изпращя. Усещам стържене, изтръпване. Счупен е. – Тя затвори очи и стисна зъби. Изпод клепачите ú се процеждаха сълзи.
– Какво ще правим сега? – измрънка Мартин и започна да кърши нервно ръце.
– Аз уча за ветеринар – каза тя.
© Хийл Всички права запазени