8.09.2009 г., 19:42 ч.

Обсебване - Гадателката 

  Проза » Повести и романи
2548 0 12
6 мин за четене

Чувстваше се странно. За миг дори помисли, че са ù притъпили чувствата. В следващия момент се сети къде е, че събраха всичко в един плик – телефона ù, бижутата, шнолата, с която беше прибрала косата си... всичко. Беше между три голи стени и една решетка с непознати хора, които изглеждаха съвършено различно от нея. Жената беше от ромското малцинство, на около 40 години, облечена сравнително добре. „Май е от джебчийките.” Катя ги виждаше редовно – и на центъра, и на гарата; навсякъде. Разпознаваше ги. Жената също я гледаше с нескрит интерес: „Как тази момиче е тука, бе? – питаше се на ум – Сигур е нещо голямо... Такива като него нищо не го правят...”

-                            Момиче – започна циганката – защо си тука, ма. Мноо си убаа и си българка.

Катя я изгледа с познатата доза високомерие и премести поглед  към съкилийника си. Млад мъж, на не повече от 25 години, но вече с шкембе... Нещо, което момичето не разбираше: как може млади хора да се изоставят дотолкова. Продължи да го оглежда – имаше вид на дребен мошеник, който се опитваше да се мери с големите. Но нещо все не му достигаше. Той също я гледаше с вече влажен поглед, ококорил очи като изгладнял вълк.

-                            Хей, маце, имаме време и може да направим джиджи-биджи. Теренът е от мен – захили се младежът и се подпря на решетката, близо до Катя, с единия крак зад другия, леко сгънат в коляното. И я изгледа с поглед, който сякаш казваше: „Не можеш да ми устоиш!”

Той реши да действа по-смело и протегна ръка към рамото ù, но погледът, който му отправи, беше достатъчен, за да задържи ръката си във въздуха, с невъзможност да я движи. Изражението му се смени и с внимателни крачки с отдалечи от нея заднишком. И двамата разбраха, че с новата шега не бива. Но вниманието ù беше привлечено от фигурата в ъгъла. Тя се приближи и видя жена, на възраст около 70-75 години, облечена в черно, с черна забрадка. Но това, което прикова вниманието на Катя, бяха очите ù - сини, стъклени, с вид на безжизнени, но всъщност в тях имаше повече енергия, отколкото на тримата взети заедно. Жената стискаше нещо в ръката си и беше готова да го брани с живота си, ако е необходимо. Или поне такова беше впечатлението,  което правеше. Странницата се обърна към момичето, ръката ù се открехна леко: това бяха карти. Доста овехтели, но явно много ценни за възрастната жена.

-                            Хм, как така не са ги взели? – като че на себе си зададе въпрос Катя, но на глас.

-                            Душа, остай я. Той е луда. Казва, т΄ва били такиа карти – за гледане и се познавали. Гони ората по улиците, да гледа, ама те я знаят и секи бяга от лудото... – Момичето направи жест и ромката млъкна.

-                            Вярно ли е – въпросът беше към жената с картите – Вярно ли е, че можеш да гледаш.  – Събеседничката ù кимна положително. И Катя продължи – Какви са тези карти? Не са обикновени...

-                            Не, момиче, не са обикновени. Това са  картите на мадам  Ленорман.

-                            Хм, не съм ги чувала. Не че ги разбирам тези неща... – Катиното любопитство се изостряше. Винаги е искала да отиде на врачка или някой гадател, но все си е казвала, че това са глупости и измишльотини. Но сега имаше 24 часа, в които нямаше какво да прави. Погледна още веднъж младежа, но се отказа от за миг миналата ù идея за секс с него. Отвращаваше я толкова, че и да беше последният мъж на Земята, пак нямаше да се навие.

-                            Ще ми гледаш ли? Но... ще ти платя като изляза от тук, взеха ми всичко...

-                            Не, не искам пари. Никога не съм искала. Това е дарба, дадена ми от Бог... Не трябва да искам пари... – Момичето усети, че нещо се случва. Стори ù се, че ù се вие свят. Беше странно за самата нея, но вярваше на тази старица.

-                             Добре – тихо, но уверено отговори. Започваме ли?

-                            Ето – каза гледачката и показа на Катя карта – това е твоята. Намисли си въпрос. И я сложи пред себе си, на пода. След това разбърка тестето от 36 карти и започна да ги реди. Първо малко по-надолу, вляво от нейната лична сложи три карти. И така направи седем „купчинки” в посока нагоре и след това надясно, и после пак надолу... Като приключи с подредбата, жената задържа останалите карти в лявата си ръка, а с дясната започна да обръща наредените. След като вече можеше да види и последната карта, тя погледна странно момичето, очите ù станаха мътни; прекръсти се:

-                            Момиче, какво е това? Само лоши карти. А хубавите са в съчетание с лоши, което значи, че и те са... жената замълча. Продължаваше да гледа съкровището си. И изведнъж попита: - Искаш ли да продължа? Или...

-                            Продължавай. Искам да чуя...

-                            В момента – продължи без желание възрастната жена – случило се е нещо много нежелано, много неща, в стрес си, имаш проблеми. Вероятно от приятеля ти – говореше уверено, дори не попита има ли мъж в живота ù. Продължи – не, не точно приятел; мъж е, но не разбирам какви са отношенията ви; явява ти се като баща, но не точно. Не разбирам... И виждаш ли, кръста... Всеки си го носи... Тук пак излиза партньор – мъж, а това куче... показва, че е надежден и заедно имате успешни резултати... Но виждам беда и възпрепятствани желания. Някой ще провали нещата или ще ги забави... Защото има изход и ти ще го намериш, зловещо е... Но странно, ще стигнеш до психологически комфорт, спокойствие, хармония... – жената млъкна, преглътна и продължи: - има враг, който ти е бил уж приятел, има и злоба и завист, пази се! Около теб има много смърт и черни мисли. Какви са ти желанията, момиче? Желанията на целия живот? – Те ще се реализират, но са страшни, има някой до теб, помага ти, добър приятел ти е... Имат общи планове, но не съвсем, ще се реализират. Но всичко е за кратко, след това някой ще се опита умишлено да ти навреди, загуби – големи... – жената млъкна.

-                            Много верни неща ми каза – Катя звучеше като в унес. Дано си в грешка за това, което ми каза накрая...

-                            Тези карти никога не грешат... – Катя видя един изплашен поглед, идващ от стъклените очи.

-                            Е, значи им е време. Ти за какво си тук? – смени темата тя.

-                            За кражба. Откраднах един портфейл и сега съм тук.

-                            Не ми се виждаш разстроена.

-                            Ами, не. Хранят ме, има и медицинско обслужване... А иначе трябва да живея в кашон...

Момичето седна в този край на помещението, където нямаше никой. Настъпи тишина. След думите на врачката, явно всички решиха, че Катя е доста опасна и през главите им минаха мисли, които бяха стряскащи. „Сигурно е тук за убийство” – младежът вече нямаше мераци към нея. Времето минаваше в мълчание. От време на време някой изохкваше и проклинаше дните си. Заспаха. Само жената със стъкления поглед остана будна. Никой не знаеше, но тя никога не спеше. Или поне от 4 години... После се събудиха. Ядоха някакъв буламач... Колко време беше минало, трудно можеше да се каже. Бяха ги прибрали горе-долу по едно и също време. Последна към групата се присъедини Катя. И сега другите започнаха да излизат един по един: първо ромката. След около десетина минути щеше да вдиша градския въздух и младият мошеник.

Преди и двамата да минат от другата страна на решетката, излезе гледачката. Но след малко я върнаха отново за 24 часа. Точно излязла от управлението и задигнала портфейла на един минувач. Но така, че да я хванат. И отново имаше покрив над главата, храна и компания...

-                            Катя, здравей! Как си? Добре ли се държат с теб? – адвокатът ù зададе много въпроси.

-                            Да, Младене. Всичко е наред. Какво стана с гаранцията?

-                            Не става – доста тихо и омърлушено отговори Колев. – Всички са притиснати и се страхуват. След около час ще те местят в следствието. Съжалявам!

© Мария Петрова-Йордано Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Така се отплесах в търсене на инфо за"картите на мадам Ленорман" ,че забравих от къде тръгнах! Страхотно си го написала! Подозирам,че можеш освена да пишеш и да гледаш на карти!
  • Петинка, благодаря за подкрепата! Тя е важна за мен! Поздрави!
  • "Обсебването" ти наистина обсебва!
    И макар да не пиша всеки път коментари, искам да знаеш, че те чета и харесвам!
  • Хриси, Роси, Янко, Сириус, Яна, благодаря, че сте тук и харесахте! Надявам се да не ви разочаровам! Поздрави!
  • Пак се създава нещо... вълнуващо и необикновено. Чакам развръзката. Твоята и на Катя. Поздрав!
  • Поздрав - все по-интересно става!
  • Гледачката като че ли наслоява напрежението...Смятам,че бе необходим и
    такъв ирационален образ!Не мисля,че всичко е ясно на 100%!Поздрави,Мими!
  • Много ми хареса и тази част! Умело си описала "компанията" на Катето в ареста! 6 от мен!
  • Веси, може и по-сериозен да стане... Започвам да се издавам Поздрави!
    Войнов, благодаря, че се отби! Поздрави!
    Нели, дааа, всичко изглежда ясно. Да видим! Поздрави!
    Веси, благодаря за милите думи! Клошарите не се раждат такива... Поздрави!
    Приятели, благодаря, че отново сте тук! Поздрави!
  • Продължавам да се възхищавам на познанията ти и на това колко леко тече мисълта ти. Малко ме стреснаха думите, които използва гледачката, но си спомних за много такива клошари, които са различни от обкръжението си. Дори бях писала за такъв. Очаквам да чета още. Поздрави, Мария!
  • Нещата са вече доста ясни.. И без гледачката де. За всички, освен за полицаите. Те винаги научават последни....
  • !!!
Предложения
: ??:??