7.12.2023 г., 11:04 ч.  

Оглеждане 

  Проза » Други
110 2 1
2 мин за четене

Не спрях да се озъртам. И, ровейки из боклуците на интернета, попаднах на друг филм. Отново представян за исторически.

Ама чудесен филм  за исторлици. Гледаш, откриваш лъжи и манипулации, тренираш усета си за ицмама. То не е трудно, но пред нормалната публика минава.

Откровено шашаво заглавие - he Woman King. Що, може да има Кралица-мъж, малко ли педали са се изредили по троновете.

Макар нормално заглавие и ило „Кралицата воин“…

Ама карай, либерално езикоплетение…

Кралство Дахомей, 1823 година. Генералката Наниска се бори срещу португалските роботърговци. Дребна подробност – регионът е бил колонизиран от французи, а не португалци, ама кой ти знае…

Ж още нещо. Белите рядко, изключително рядко са ходили на лов за роби. Негърските вождове и царчета са карали стоката директно на брега. Бизнес, нищо лично и етническо…

А Наниска иска да ликвидира този бизнес. И напада факторията.

Само дето Дахомей е била земята, откъдето – според свидетелите и участниците – са продавани най-много роби. Дори арабите в Източна Африка не са развили така бизнеса си.

Наниска е била заловена и изнасилена от вражеско племе, недоволно от отвеждането на техни хора за цивилизоване нейде си. Родила момиченце, захвърлила го, а като знак – резнала й ръката и сложира в раната зъб. Та после раната заздравяла –дете на един ден с разрязана ръка, оставено в джунглата от благородната си майка? – и после открила, че това е бъдеща смела трепачка на бели в армията на генералката…

Абе, какво да ви разправям… Смели и благородни жени – воинки, подли бели, негърско царство на свободата и правата…

Очаквам филм за демократичната империя на Чингиз пан и твърдение, че всъщност бил негърка…

ххххДве години след смъртта на „светеца“ Джордж Флойд излязоха официалните резултати от аутопсията му. НИКАКВИ белези за насилствена смърт! Но – гигантско натрупване на дрога: фентанил, метамфетамин, морфин и така нататък. Смъртоносен коктейл дори за наркосветец.

Окъденият за смъртта му полицай втора година е в затвора. Ивече беше наръган два пъти в гърдите. Засега – жив е…

хххх

За званието „Човек на годината“ списание Time номинирло девет души. Сред тях Путин, Чарлз III, Барби от филма, Си Цзинпин, сценаристите и актьорите от Холивуд…

Номер едно за американците е певицата Тейлър Суифт.

Не питайте защо – аз съм нормално мислещ човек…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • То и аз си мисля, че съм: "нормално мислещ човек…" Започна ли да се съмнявам - ще стане страшно.
Предложения
: ??:??