1.03.2017 г., 13:27 ч.

Оправна кака 

  Проза » Разкази
949 2 12
9 мин за четене

     Вратата на кафенето се отвори и в очертанията ѝ се появи една руса главица, последвана от десет сантиметрови токчета. Притежателката им отръска от раменете си снега в помещението и се огледа. След минутка забеляза своята приятелка в дъното и се провикна:
     -    Вивенце-е-е-е!!! 
като размахваше весло ръка, без да обръща внимание на обърналите се към нея клиенти.
     -    Сиско-о-о-о!!! 
отговори ѝ същият писклив глас от другата страна и притежателката му, придружена от облак наситен аромат на скъп парфюм, се затича към първата  Мале-е-е душко, изглеждаш прекрасно  последва размяна на въздушни целувки, придружени с почти истеричен кикот.
     -    Ох, лекичко, скъпа. Идвам от онзи новия фризьорски салон. Гледай само какви букли, какъв професионализъм! Какво ще кажеш?
     -    Ау-у-у, муци, страшни са! Личи си, че е пипнал профи. Ела, ела да пием по кафе. Нали имаше нещо да ми казваш?
     -    Да, да. Ей, къде се дяна тази тутавата сервитьорка, бе?
  още не седнала започна да се възмущава Сиска  Така не се работи, Вивенце. Колко още да чакам?
     -    Ало-о-о, сервитьорката, ела бе, момиче! 
провикна се Вивенцето, убедена в правотата си.  Я донеси едно късо кафе с две сметанки и кола за приятелката ми. Нали това щеше да си поръчаш?
     -    Оу-у-у, как добре ме познаваш 
изкиска се Сиска, докато закачваше палтото си. След това се врътна на токчетата си, залитна леко, но успя да се закрепи на стола  Оф, аз да седна малко по-далеч от масата, че онази ако залее новата ми рокля…
     -    Ужас! 
пресегна се червенокосата и докосна нещото, което повече приличаше на носна кърпа, отколкото на рокля  Красота, бе. Откъде я взе?
     -    Версаче, чисто Версаче. Ходих до МОЛ-а сутринта. Скъпа е, ама си заслужава парите, нали?
     -    Всяка стотинка. Г`лей как подчертава фигурата ти! Ама ти откъде извади толкова?
     -    Обадих се на онзи, смотания лекар, нали си спомняш, Николай.
     -    Да, с него излизахте по едно време, ама добре, че го разкара. Много смотан беше, бе муци, няколко класи под теб. 
     -    Не ми припомняй! И аз не знам защо толкова ниско паднах.
     -    Хайде де, не се разстройвай! Ама как така ти даде пари?
     -    А-а-а, той не искаше, ама му казах, че ако не ми даде пари, ще кажа на Буци, че ми се е обаждал, за да ме сваля пак. Още не е разбрал, че миналата седмица скъсахме с него. Още си спомня срещата с Буци
последва лека усмивчица
     -    Ох миличка, ти си ненадмината 
изкикоти се Вивенцето  де да бях наполовина толкова оправна…
     -    Е, излъгах го, ама бях притисната. Вивко, и сега голямата новина… в един ден се уредих с нов мъж и работа.
     -    Стига, бе! 
изписка удивено другата  Разказвай! Кой е той? Познавам ли го? Какво работи? Как се запознахте?
     -    Значи, след като Буци си тръгна, бях сломена. Нали знаеш колко много си го обичках? Та седя си у нас, пия си кафенцето и си чета вестника. Гледам обява за работа. Търси се някакъв координатор, с приятен външен вид и да е комуникативен.
     -    Ау-у-у ти, точно за теб. Мале-е-е, муцка, за тебе е писана.
     -    Да, това и аз си рекох, преписах адреса, взех си чантичката и хоп, та там. Тя, сградата, една голяма такава, лъскава. Влизам и ме среща някаква мърла. Обяснявам ѝ, че идвам за работата, а тя ми вика, че интервюто с одобрените кандидати ще бъде другата седмица. Да си оставя документите. Какви документи, бе, каква друга седмица! Аз за какво бих целия този път? Спретнах ѝ един бърз скандал на дриплата 
седи и мига на парцали. По едно време се отваря една врата и един тип пита какво се случва. Онази обяснява какъв е проблемът, а онзи ми тегли един поглед и разбрах: вътре съм.
     -    Бог си, ти казвам 
допълва червенокоската и се хили заговорнически   а после?
     -    Ами онзи ме вика в кабинета си. Разбирам, че той бил шефът, собственик де. Какъв шеф само 
един такъв нисък, с очила, смотан… абе, нищо общо с Буци. Ако го срещна на улицата, няма и да го видя, минавам направо през него. Ама шеф! Разбирам, че живее в Англия и извършва някаква посредническа дейност в помощ на чуждестранните фирми, които имат желание да работят на българския пазар. Сега си разширявал дейността и отварял офис в София. Демек, разбирам паралия и ми стана малко по-симпатичен  русите къдрици хвърлиха замечтан поглед в пространството. 
     -    Аз не разбрах какъв бизнес върти? 
гледа учудено Виви.
     -    Че от къде да знам, само това ми каза. Зарежи. Викам, аз идвам по обявата 
готина съм и комуникативна. Оня ми разправя, че това не било достатъчно, трябвало да имам компютърни умения. Имам. Какви, та какви, ами всякакви. Бог съм на Фейсбук, работя с Туитър, имам поща, ползвам Гугъл, мога да свалям филми и музика. Нали помниш кой ти намери субтитрите на онзи филм?
     -    Да бе, мило. И това го можеш. И после?
     -    Ами вика трябва да владееш английски, а втори език щяло да бъде голямо предимство. Ами владея: Hello, How are you, Thank you. А и втори, че даже и трети владея. То сръбски, македонски, руски
  кой не ги владее?
     -    Браво, Сисенце!
     -    Ох, браво, онзи направо ме изцеди. Кой знае колко още щеше да продължи, ако не се беше появил Тони, Антон де.
     -    Кой?
     -    Е тук, мила, идва интересното. Отваря се една вътрешна врата и се показва един джентълмен, около петдесетака, ама един такъв запазен, изтупан, нищо общо с мърльото пред мен. Бил директорът на фирмата, знаех си, че този пъпчивият не би могъл да е шефът. Та онзи вика „Момичето е перфектно, нека си остави телефона и аз ще му звънна по-късно“ Оставих си номера директно на Тони…
     -    Муци, ама вие кога минахте на малки имена? 
събеседничката заговорнически сръга приятелката си в ребрата.
     -    Еми-и-и той не издържа дълго без да ми се обади 
намигна притежателката на буклите  Още същата вечер звънна да се видим. Щял да ми обясни подробно за работата.
     -    Е-е-е, мило, имаш ненадминат чар!
     -    Така си е! Та видяхме се с него на вечеря 
скъп ресторант, отбрана клиентела, а храната  гурме! Разправя ми, че и той живеел в Англия, но ще бъде директор на клона в България. Трябва му помощник тук, тъй като често ще отсъства. Абе разбирай, гласи ме за шеф на офиса, нали ще пътува.
     -    А-у-у-у, значи говоря с директорка? Колко си се издигнала. А после?
     -    После посетихме един хотел, обясни ми се в любов, бе мило. Представяш ли си? Гледам го един такъв по-старичък от мен, но класата, която притежава, много ми подхожда, та викам моя човек ще да е.
     -    Браво, миличка! Започна ли работа вече?
     -    Не бе, скъпо-о-о! Онзи каза, че ще ми се обади след ден-два, ама още не ми е звънял.
     -    Е как така? 
отвори широко невярващи очи приятелката  Ти не му ли се обади?
     -    Как така ще му се обадя, ти мен за каква ме имаш 
разгневи се не на шега Сиска  аз да не съм тук съвсем случайна, а? А пък не си и остави номера. Ходих до офиса, а там мърлата ми каза, че е в Англия. Представяш ли си? Да замине без да ме предупреди! Ще имаме сериозен разговор, когато се прибере. А първата ми работа в офиса ще бъде да изритам онази сополивка от рецепцията. Искаш ли мястото?
     -    Чудесно, Сисенце! Ама на този Тони му дай втори шанс, надали до сега си е имал работа с истинска жена като теб.
     -    Предполагам, че е така. То нали гледаш и четеш какви са англичанките, едни такива трътли, смотани…
     -    Така си е, мило. Ще си поговорите и ще го сложиш в ред. Къде хукна, бе?
     -    Ох, имам само една чертичка на батерията, ако точно сега се обади… не ми се мисли. Отивам да си заредя телефона. Хайде, мацко, ще те държа в течение.
     Двете същества си размениха шумни въздушни целувки и русото очарование замята къдрици към изхода на заведението. Червенокосата прелест остана самотна на масата, покрусена от неистова завист относно успехите на най-добрата си приятелка.

© Анелия Александрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Жанет!
  • Хъ хъ... раз-ма-за-мееее
  • Честит празник, българи!
    Благодаря много, Кети. Но-о-о имаш проблем- русото няма много да ти помогне, твоята майка не те е родила тъпа. Съжалявам, но русото няма да ти тича.
  • Муцкаааа, докато четях този разказ, реших да се изруся веднага! Нали знаеш - Роди ме мамо тъпа, пък аз сама ще се изруся! Много сладурски разказ, Ани!
  • Привет на всички посетили страничката ми. Благодаря ви за милите отзиви. Изпращам ви по една закъсняла мартеничка, Версаче, чисто Версаче!
  • Честита баба Марта и от мен! Поздравления за прекрасния разказ!
  • А всъщност са самотни в своята завист.Другото е камуфлаж.
    Поздрав!
  • Наистина на сцена би било много ефектно! Усмихна ме! Поздрави!
  • Поздравления!
  • Муци, направо се изкефих! Ако го бях гледала в пиеса,с актьори,нямаше да е толкова реално и автентично!Все едно бях там.Поздравления!
  • Честита баба Марта, Анелия! Здраве и късмет ти желая, но не като на Сисенцето, а истински! Чудесен разказ си спретнала: 1:1 с действителността. Все едно присъствах на сценката.
  • Аууууу, Муциии, направо ме разби... Страхотно си ги издокарала кифличките... Малиии, Версаче... Честита Баба Марта и все така да ни радваш с творбите си!
Предложения
: ??:??