16.09.2020 г., 9:50 ч.  

Оптимист 

  Проза » Хумористична
519 1 6
6 мин за четене

Представете си, че сте от онзи изчезващ вид оптимисти, които еволюцията отдавна е редуцирала ,а именно хората които не си заключват автомобилите, къщите и не слагат катинари и аларми с цел охрана на собствеността.Та не си заключваш колата и толкоз.Навик ти е пък и не виждаш кой голтак ще опре да обира твоя кошник, който струва 2 бона (ама преди 3 години)…Осъмваш един прекрасен ден с откраднати документи, както си му е реда, взели са ти личната карта,талона на колата, шофьорската книжка, дебитната карта и  т.н….Помни! Това ти се случва, защото си тъп! Тъп си, защото си мислиш, че щом ти не крадеш и другите не го правят. Чувстваш ли се тъп? Не? А трябва…! Въпросният крадец явно се е изкушил като е видял старо, поучукано портмоне и мислейки си, че с кражбата ще подсигури себе си и живота на няколко поколения внуци, решава да те обере. Тази гениална мисъл, този връх в човешата способност за умозаключения и правенето на взаимоследствени връзки е подпомогната и от факта, че колата ти е отключена…Е вече е разбрал, че в портмонето няма нито цент. В това портмоне просто са събрани всички документи. Жалко, той и домучадието му, наред с неродените му внуци ще трябва да бачкат за минималната и кражбата няма да им е от полза. А ти бързичко потегляш към полицията за да си извадиш нова лична карта… Тук оптимизмът ти се разбива и отлита с гъгнещ звук към небитието. Позволете ми да споделя моите нескончаеми премеждия по пътя към новите документи... 
Влизам в полицията, заставам на гишето, поздравявам една зле гримирана, вкисната лелка. Отговор няма. Лелката ме гледа с отегчен поглед, защото точно сега съм отишла и съм й прекъснала бъркането в лявата ноздра на носа. Обяснявам, че са ми откраднали личната карта, заедно с всички други документи и искам да си извадя нова лична карта.
-Добре,дайте лична карта!

-казва служителката
- ……!!!!????? Преглъщам 4-5 псувни, които ми идват от воле и любезно повтарям защо съм там на видимо заинтересованата служителка (Заинтересована колкото маймуна я е грижа за точния оттенък червено на задните й частни. )
Лелката, тази с недоизчопления нос, ми иска акт за раждане. Сериозно ли? Снимка ли очаквате да има  на него и да я сравните със сегашния ми поизтръпнал лик?
-Не е в мен -отговарям страдалчески.
-Еми донеси -гласи отговорът на госпожата от гишето, чиято мисия на съществуване в този миг е изпълнена, защото е намерила за какво да ме върне и ваденето на ценна руда от длъбините на носа й ще продължи в мига в който се пръждосам.
Нищо, ще загубя  малко време в търсене, но…няма как. Връщам се, нося вече акта за раждане, лелята още не е приключила с носа. Тя сигурно има принос в износа на злато вън от страната и основните залежи се намират в носа й, дано само не си изкара окото както рови. Обяснявам й пак за какво съм там, тя пак ми  иска лична карта… "Значи аз на таб мамицата ти …." – мисля си, а дефакто отговарям  през зъби, че съм  там понеже нямам лична карта, извънземните са я взели и че по дяволите, намерила  съм акта си за раждане и го нося, давам й го и се моля на всички езически божества лелката да я удари гръм. Служителка та, видимо раздразнена от факта, че няма за какво да ме върне, плюнчи пръст и разлиства акта за раждане (да,да,точно същия пръст - миньора от златозалежите). Акта й е трябвал за да препише ЕГН -то ми от него и така да стигне до електронния вариант на личната ми карта в програмата…Без думи…! Само сълзи на примирение…Не си помнете ЕГН-тата наизуст, няма смисъл…Лелката ми иска пъпна връв за анализ, проба от под ноктите и пита дали съм  сменила всички млечни зъби за да е сигурна, че това съм  Аз, а на мен ми се иска аз да не съм Аз! След половин ден мъка приключих  с личната карта, ще я чакам след месец и тръгвам към банката за да блокирам дебитната си карта…
Влизам, поздравявам, тук поне ми отговарят, личи си ,че не са държавни служители. Обяснявам, че са ми откраднали всички лични документи задно с дебитната карта и искам  да я блокирам…Искат ми  лична карта…!!!!?????
-Абе кажи честно, в мен ли е проблема….Сигурно някъде на челото ми с големи мигащи букви пише "ИДИОТ", но само аз не го виждам -разговарям мислено със Създателя... Преглъщам трудно няколко отговора и обяснявам на служителка та, че видиш ли – няма я – умря!
-Кой?-пита съкрушено жената зад гишето и се кани да ми поднесе съболезнования…
-Душата ми- казвам, Душата ми умря заедно с голяма част от мозъчните ми клетки, опитвайки се да проумея….Зарежи ! Нямам лична карта-казвам.
-Аааа, не, без документ за самоличност не мога да ви спра картата, ето тук на този номер се обадете и по телефона може, но тук - не.
Търся логика…. Еми – няма!Добре, може да граничеше с лудост, но свърших и тази работа, сега остава КАТ и шофьорската ми книжка. Тук вече придвидливо взимам 2 валидола под езика, кръстя се, плювам обилно в пазвата си и тръгвам. Ако ще се мре, в КАТ ще е.
Влизам, заставам на гишето, тук нямам време да поздравя, защото вече са ме навикали. Леличката тук е още по-възмутена, защото обувките й стискат, а и бретонът ми й напомня на бретона на онзи негодник от 11-ти клас който я заряза, затова Тя просто ме мрази. Мъчи ме известно време с въпроси и ми се кара за дупката в озоновия слой, разясни ми как, може да съм млада, ама нищо не ставало от мен и съм щяла да остарея и пак нямало да става нищо….Господи, колко ли се лежи за канибализъм? Ще бръкна през прозорчето и ще я захапя! Да, виждам как си късам сочна, тлъста мръвка от нея и я гарнирам с кисело зеле….
С мазна усмивка лелката ми съобщава, че имам неплатени глоби и когато ги платя, тогава ще има и книжка…
-Ама как глоби-питам аз, Аз нищо не знам, не са ме уведомили…На каква стойност са?
-Миииии 750лв
-750….?????? Точно ли чух???? 750???? WTF!!!!!! Шшшшшш, алоуууууууу, аз карам Форд от 97-ма и когато изпреварвам гася климатика, защото иначе колата псува мен, а не аз нея.... Тоя Форд 90 км в час ги вдига само по нанадолно без радио и климатик, с нови гуми и задължително без чистачките да работят.... С колко да съм карала? Мисля си,че и ядрена совалка не може да превиши скоростта достатъчно,че да заслужи такава глоба.Решавам, че сънувам, да аз спя и сънувам и ей сега ще се събудя….Сега…..Айде де….Не! Не сънувам! Питам защо не съм получила писмо.
-Еми така! Не знам. Не ги пращам аз .Не е моя работа.
-Ми добре-отговарям и добавям мислено – И ти шЪ умрИш нЕкой ден….Чудя се дали ако се самонакажа публично пред  свидетели и служители на КАТ и си избия сама някой зъб в акт на разкаяние заради нарушението ми, дали няма да намалят глобата с някой лев? Но се успокои, защото и без това миналата седмица ме наболя десният бъбрек….Взех решение! Продавам бъбрека-предател, плащам глобата в КАТ,взимам си книжката, удрям си сама по един шамар зад вратЪ, всеки път когато се качвам в колата, за да не би пак да ми хрумне да превиша скоростта , след месец пия една опаковка ривотрил и отивам да си взема личната карта, дебитната карта ще я оставя блокирана, тя без пари не ми трябва….и продължавам да не си заключвам колата, защото тоя кошник за 2 бона за какво да го заключвам?

© Мария Панчова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Преди време някой беше нарекъл България “Абсурдистан.” Май все още е. Яж бюрократи, дано свършат някой ден! 😆
  • mislitel, Благодаря! Съгласна съм с виждането Ви относно бюрократите. Хумора е един от начините да превърнем "негативното "в "поносимо". А за мен лично е и начин за справяне и хоби, и начин на живот. Силно се надявам да съм Ви разсмяла.
  • Мариана, благодаря за разбирането. Ще съм ти благодарна ако изкажеш мнение и за следващите ми публикации. ❤️
  • brinne, моля да ме извините, наистина не Ви разбрах правилно. Благодаря, че отделяте от времето си да четете и коментирате моите литературни опити. Начинаеща и самоука съм, трудно се реших да пиша тук, от страх към критиката. От там и недоразумението с разбирането на Вашия коментар.
  • Ако искаш да видиш жив приемат, иди и виж бюрократ...
    Настръхва ми косата, и ми се разтраква скелета, когато имам среща с този подвид полумаймуни...
    Поздравявам те.
  • brinne, ще се постарая да бъда по-подредена и по- изобретателна в смешките следващия път. Благодаря! 😉
Предложения
: ??:??