31.05.2018 г., 7:13 ч.

Оптимистично 

  Проза » Хумористична
492 2 7
2 мин за четене

Аман от песимизъм, братя българи! Зле сме били, нямало го положителният герой, накъде сме отивали... А той е тук, сред нас е, жив е! Все още...

Той никога не мърмори срещу властта, срещуОПГ-тата на ГЕРБ и коалицията, не заявява, че от коктейл сутрин най-боли главата.

Неговият кръгозор не е шаващ насам-натам по книгите, Европата, морала. Този кръгозор обхваща само гледната точка на правителството. Той не вярва на очите си в магазина пред етикетите с цените, а се прибира в къщи и слуша любимите министри как три часа нищо не казват.

Той се радва, че състоянието на властниците е добро и постоянно нараства. Те не му действат като виагра и не споменава роднините им от женски пол пред всяка витрина и пред всяка тяхна поява на синия, та чак посинял от бой екран.

Положителният герой изкарва хляба си с честен труд... Е, останалото приватизира, но все пак...

Той плаща покорно данъка за панелното апартаментче, без да пита защо му вземат пари, когато държавата и пръст не е мръднала за него. Не задава въпроси каква армия издържа с данъците, когато в нея генералите останаха повече от войниците, каква просвета подкрепя, когато министърът я връща към познатото му килийно историческо ново.

Положителният герой знае, че черното днес е обещаното преди изборите светло утре и вярва в хубавото бъдеще. Не се връща към времето, когато имаше работа и смяташе за какво няма да му стигнат парите, а с упорството на компютър изчислява за какво по-напред ще има на масата. Освен хляба и водата…

Той разбира, че в подлеза на прехода е нормално да не е нормално, че няма връщане назад, че дори да стигне реформата в глух тунел, ще изпълни примерно командата „кръгом” и ще поеме бодро напред, което е някогашното назад.

Положителният герой винаги е готов да зачеркне минуса на времето и с това да го превърне в плюс. Поне на хартия…

Затова и не се оплаква от несъвместимостта на двете системи – властническата и нервната негова.

Затова и не пита в магазина има ли в каймата месо, колко е, от какво е, а пазарува на килограми – кеф ти кило ризи на старо, кеф ти сто грама копчета – на още по-старо.

Радва се на пенливата култура и не пита защо го заливат с гласовете си пеещи фалшиво певци. Убедили са го, че през демокрацията всеки има право на глас.

Той знае кои са силните днес и не се интересува кои ще са правите утре.

С една заплата издържа държавата и семейството и не се сърди, когато го осъдят на смърт чрез пенсиониране.

Жив е положителният герой, даже е щастлив.

Защото опитът го е научил, че щастието е като секса – размерът няма значение, важното е как го използва…

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Извинявам се, ако не отговоря веднага на някое мнение - заминавам за Западна Европа. Демек - за Бяла Слатина.

Препоръчвам

genekinfoblog.wordpress.com

 

Хубава седмица!

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ще, ще...
    Благодаря, Елке!
  • Трагично положение! Ще се събуди ли някога от сън "положителният герой"? Поздрави!
  • Благодаря, Мариана!
  • Както казват жертвите - когато те набиват на кол, само в началото е трудно. После свикваш. А на мазохистите даже им е кеф...
    Благодаря, Лиа!
  • Аз нали съм много по думите, но този път все пиша и трия.Четох ,мислих и накрая ... ми хем ме застреля, хем се смях...с последното изречение ...ами май го четох няколко.Ето това е да те осъдят на смърт и да ти е кеф, докато изпълняват присъда.
  • И не само от смях...
    Благодаря, Надя!
  • Просто да се просълзиш от смях!
Предложения
: ??:??