31.07.2020 г., 8:40 ч.

Още за блаженствата - 3 

  Проза » Други
522 0 0
5 мин за четене

Блажени сте, когато ви хулят и ви гонят, и говорят против вас лъжливо всякакво зло заради Мене“ Матей 5:11.

 

Ако прочетем този стих бързо и невнимателно, ще ни се стори ,  че по смисъл е еднакъв с 10-ия -  "Блажени гонените заради правдата, защото е тяхно небесното царство“. Матей 5 :10.

Но ако прочетем двата бавно и внимателно, ще открием както еднаквост, така и различие. Еднаквостта е в това, че и в двата случая се говори за блаженство и  за гонения. Но различието е именно по отношение на гоненията. В какво се изразяват нападките в този стих?

Тук наред с гоненията са споменати хули и злословие. Ще се спрем по-подробно на тях. В тълковния речник „хула“ се  обяснява като  груба нападка, често несправедливо обвинение, подигравка, присмех, срам. А „злословие“ са осъдителни, зли думи за някого в негово отсъствие; също като клевета, клюка, набедяване, лъжа, укор.

Такива „обвинения“ широко се разпространяваха през 90-те години на миналия век, специално към евангелистите в България. Особено след навлизането в страната ни на сектантски организации, ни сравняваха с тях  и бяхме наричани сектанти, въпреки че между евангелска църква и сектантска организация има голяма разлика. Наред с различни измислени и неверни обвинения, ни наричаха  неверници, отцепници, преследвачи на материални облаги и др. п. По този начин атеисти и противници на Христовата вяра, чрез обиди и неверни твърдения, целяха да злепоставят Христовото дело и така да унищожават или намаляват неговото влияние и разпространение .Това отношение към нас не бива да ни учудва и обезсърчава. Защото Господ знаеше и беше казал, че Неговите ученици ще бъдат преследвани заради предаността си към Него и историята потвърди това:  и до днес светът преследва, затваря и избива  Христови последователи.

Още в самото начало Христос обявява: „Ако Мене гониха и вас ще гонят“, Йоан 15:20. Такова отношение на противниците не бива да влияе на нашата вяра,  на поведението ни и да ни притеснява.

 

Като разглеждаме твърдението на Христос – „и вас ще гонят“ трябва да изясним една важна подробност. Понякога, един вярващ човек може да възприеме някое неблагоприятно към него отношение, като гонение, хула или злословие, поради което да твърди, че страда заради Христос. Но всъщност той самият, заради свое глупаво поведение, нямащо нищо общо  с християнските ценности, да е предизвикал това отношение. Това е възможно поради незнание или недооценяване на дадена ситуация. Затова е необходимо сериозно познаване на Божието Слово, на  Христовото учение , както и добро самонаблюдение.

Така че, когато твърдим, че сме онеправдани като Христови последователи, трябва да имаме истинско основание за това.

Като такива, трябва да имаме предвид Неговото поведение в случаите на хули и злословие. Как се държеше Христос? „Който, когато Го хулеха, с хула не отвръщаше; когато страдаше, не заплашваше; а предаваше делото Си на Този, Който съди справедливо“ , 1Петрово 2:23.

 

Страдания, през които трябва да преминем  са ни твърде неприемливи, но ще трябва да ги приемем, като знаем, че „всякога носим на тялото си умирането на Господа“  Често се оказваме в среда на натиск, но в изпитанията Бог поставя граници.

Какво е посланието на апостола – „Блажени сте, когато ви намразят човеците и когато ви отлъчват от себе си и ви оскърбяват, и отхвърлят името ви като лошо заради Човешкия Син“; Лука 6:22 .

Значи, независимо от неприятностите, които може да ни се случат, заради това, че сме Христови последователи , ние трябва да сме убедени, че сме блажени: Понеже смятам, че сегашните временни страдания не заслужават да се сравнят със славата, която има да се открие за нас“. Римляни 8:17,18 , „защото, макар че Той беше разпънат в немощ, но пак живее, чрез Божията сила. И ние също сме немощни в Него, но ще сме живи с Него, чрез Божията сила спрямо вас“ , 2Коринтяни 13:4.

 

Така че как да се държим, какво да бъде нашето поведение или реакция? Ето какво ни казва апостолът:  „Но се радвайте, че с това вие имате общение в страданията на Христос, за да се зарадвате много и когато се яви Неговата слава“,  1Петрово 4:13.

Ще завършим с 12 - ия стих  пак от Проповедта на Планината, където Христос  ни обещава голяма награда: радвайте се и се веселете, защото голяма е наградата ви на небесата, понеже така гониха пророците, които бяха преди вас“, Матей 5:12.               

 

АВ 07 2020

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??