26.11.2013 г., 21:17 ч.

Още за тримата братя и златната ябълка 

  Проза » Други
443 0 2
1 мин за четене

ОЩЕ ЗА ТРИМАТА БРАТЯ И

ЗЛАТНАТА ЯБЪЛКА

 

            По въпроса за опазването на златната ябълка и ролята на тримата братя в този процес се дискутира отколе по нашите земи. Дискусиите се изостриха след отпадането на забраната за дискутиране на публични места, но както преди, така и сега, отношението на братята към ябълката не се влияе от дискусиите.

            Никой не знаеше, а и те не помнеха, коя е майка им, поради което тримата братя постоянно се псуваха един-друг, на майка. С баща им се съобразяваха всички, а най-вече те и наложеше ли се да го споменават, винаги го правеха шепнешком и оглеждайки се. Той редеше дежурствата под ябълката.

            Ще попитате защо е туй натискане за тези дежурства? Ами за златните плодове, що е раждало, та ражда и днеска, туй дърво неполивано.

            Сега, за змея: змей няма. Змеят е измислица на дъртия, за да обяви синовете си за юнаци, та само те да са под ябълката, да я друсат и да лапат.

            Ей тъй са се наредили нещата, и толкоз. Само че от много друсане и неполиване дървото залиня и сега на клоните му виси само една спаружена златна огризка. По тази причина и дискусиите се завъртяха около въпроса: ще ли си я разделят пак помежду се братята, или най-накрая ще вземат да се сбият и избият?

            - Ха дано, ама дали?

 

© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да се надига, Валка,щото иначе спасение няма!
  • И аз тъй викам, да си теглят по един бой, ама здрав и след туй да си плюят на петите, че ако се надигне много главата ламя(а тя много търпя), жална им майка...
Предложения
: ??:??