20.07.2020 г., 4:50 ч.

Оставка 

  Проза » Други
649 0 2
2 мин за четене

ОСТАВКА, ОСТАВКА!...Оф, изморих се, от сутринта свалих две правителства, качих три, смених един главен прокурор с друг, още по-главен, вкарах в затвора четирима министри и пуснах в обращение няколко компроматни записа. Следобяд мисля да вкарам в реални граници една тераса в Редута, един петролен плаж край Бургас, и …това е за днес. Слаб ден, но човек не трябва да се пресилва. Сега е време за обедна почивка, но дори когато почивам, аз работя. Измислям надписи за протестни плакати, ето какво ми хрумна току-що: „Боко, хич не се май, а заминавай и ти в Дубай!“ Чиста работа - и ние доволни, и той доволен. Ще си се припичат двамата с Васко край бреговете на Персийския залив, ще си трият гърбовете с плажно масло и ще гледат миражи. Миражи, в които те излизат победители от кръчмарски битки, а чистачът чисти сутрин не техните, а зъбите на враговете им. Луната свети, пиянството на един народ върви по график, а касовият апарат произвежда бележки, надлежно връчвани на пиянстващите. Едно нощно шкафче, в което вече няма пачки с евро и златни кюлчета, седи самотно и очаква следващия си стопанин. През това време Боко и Черепа ще обсъждат мисирките и ще похапват арабски карамелизирани пуканки, докато полуголи социоложки им правят вятър. Между нас казано, месото от мисирка е силно надценено – сухо е и присяда, особено ако паднеш от власт. Ще обръщат двамата другари един към друг глави от шезлонгите, ще премигват лениво, а задремят ли, будилникът ще ги стряска с жълтопаветния си звън. Тогава Божков ще извади талон и ще го подаде на Бойко, той ще вземе монета от 100 евро и ще затърка, а пред погледа му ще лъсне печалба: „Печелите четвърти мандат! Честито, вие току-що задминахте Бай Тошо!“ Ще се захили онзи ми ти Бойко, ще си представи свой гранитен бюст в реални граници на пъпа на Банкя, па току ще каже: „И аз съм прост, ама те са по-прости. Онази мас, намазана на филия, дето я ядох като дете, явно е съдържала омега-три-интелигентни киселини, та сега мозъкът ми направо хвърчи с 200“. Божков лениво ще отпие от коктейла „Златни пирамиди“ и ще каже: „Не знам за теб, брато, ама Лилана е супер в кревата! Мисля да й купя къща в Барселона, прощавай, ако те копирам, ама и мен там ме кефи!“ После ще поспорят защо хората стават гангстери – дали защото системата ги принуждава, или защото няма друг начин да оцелеят. Ще се пошегуват, че българите са наполовина идиоти, и това е по-добрата им половина. Накрая ще си поръчат по една „статия“ или един „репортаж“, по възможност – без кондом, и ще се насладят на първия ден от остатъка на животите им. Хубава картинка, направо си я представям…

Почивката ми свърши, чао от мен, и да знаете, че скоро ще вкарам Сорос в панделата - метна ме с едни грантове, но ще си плати с лихвата! А вие не забравяйте да се мажете с плажно масло, че паветата излъчват жега! ОСТАВКА, ОСТАВКА…

© Илиян Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Майстор си на късата приказка, Иване! Дали ще е за Червената шапчица или пък за Черепа, винаги ти се получава. Хем е измислено така,че да е интересно, хем с хумор, за да е смешничко, хем е доста тъжничко, защото казваш много истини,които са присъщи за едно сериозно четиво, наситено с неподправен реализъм. Познат до болка, но труден за приемане и осъзнаване.
  • Представих си ги двамата, ма без мацки, по мъжки... Или по-точно, редуващи се в мъжката роля...
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??