29.03.2019 г., 16:17 ч.

От деня - 20. 

  Проза » Разкази
410 3 8
2 мин за четене

Обичат дървеняците да се аргументират с тъпи и прогнили лафове. От типа на „Грабвай мотика № 8” и „Ми що не вървиш на село”...

А за селото мечтае всеки полугражданин.

Да се пенсионира, да се върне в бащината къща, да измаже, пребоядиса, изреже буренака, почисти герана, смени керемидите, укрепи оградата...

И после да пусне няколко лехи със зеленчуци, три-четири асми, а в стопанския двор кокошки, две-три овце, прасенце...

Не само за него – и за децата му ще има.

Не изисква много труд, няма го напрежението в града, няма нерви, няма...

Няма нищо да остане на третия ден още.

Защото циганите ще издушат кокошките, теглят ножа на прасето, отведат овцете, изскубнат зеленчуците.

И ей така – от злоба, ще насекат асмите.

Докато новодошлият селянин ще се свива зад прозореца и ще се чуди – къде отиде селската идилия?

Няма я отдавна.

Както няма полиция в селата.

Както няма държавна власт.

Както няма мир, тишина, труд, закон, съвест.

Имам куп познати, преселили се на село. И разказващи с мъка за положението там. Истинското, не дитирамбите на идиотите, пращащи всички „на село”.

Разочарование – това е основното чувство.

И постепенно съзряваща ярост. Която води до купуване на ловна пушка. И стрелба.

Поразпитайте хората и ще разберете с изненада, че по селата всяка нощ се стреля. Къде на месо, къде във въздуха, къде превантивно.

Полицията си трае – щото иначе ще пратят ченгетата да разследват, пък да пишат рапорти, пък дори да разкриват престъпници.

И после политически шум – защото става дума най-вече за работещите електорат. Пък избори идат...

Та, ако човек е инат – ще се закрепи на село. Ще ходи с пушка в ръка. Или поне с голяма сопа.

Ще спи с отворени очи.

Ще варди – защото няма държава...

Поради което все по-малко възрастни се връщат на село.

А младите...

Къде ги? Че и да остават...

Защо?

 

На гости - https://genekinfoblog.wordpress.com/

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Марко!
  • Всеки гражданин мечтае за двор и три реда домати.
    И за останалото си много прав ! Поздрав !
  • Благодаря, Мариана, Стойчо!
  • Бих искал да добавя, че съм далеч от мисълта за вината на етническа основа! Разграбването от съседите и съселяните,понякога варварски настроени заради немотия,завист и от простотията, която е част и то основна в манталитета ни!Изпитал съм го от първо лице и на собствен гръб...
  • Благодаря, Кети, Руми, Стойчо!
  • И аз мечтая за тази селска идилия, обаче, къде е тя сега...?! Натъжи ме, Георги, но ти си отразил една действителност!
  • Освен да се натъжа и да поплача, какво друго ми остава!!! Имахме и ние имот на село... имахме... голяма мъка е това за родния дом и земята!
  • Ето как доведохме Щатите от филмите! Нашите играят трапери и пионери по завладяването на Запада, които бранят наследство и живот от местните сиукси,ирокези,дакота и прочие племена,во главе с вождовете си!А местните шерифи винаги пристигат навреме,т.е., след като племето се е оттеглило в прерията!😅
Предложения
: ??:??