15.05.2020 г., 11:33 ч.

Пазарните магистрали на любовта 

  Проза » Хумористична, Еротична
749 4 11
2 мин за четене

Има нещо общо между магистралите и любовта. Не, това, което си помислихте, е на втори план. Макар немалко хора днес пряко свързват двете понятия.

И вината е най-вече на наперените, активни на житейско-любовния пазар, млади жени. Които най-напред скандализираха все още патриархалното ни общество с гръмки признания, че искат мъжът до тях да ги издържа  с всичко пожелано, за цял живот, безпрекословно и безусловно. Защото те му давали насреща красотата и любовта си. И най-хубавите си години /което кара доста мъже да се радват на късмета си – ами ако тия години са били най-хубавите, какви ли са лошите?/.

И, ако за първото спор няма – българките са си най-красиви на този хубав свят и без пластични операции и силикон, има и нужда от уточнение.

Защото красотата е твърде разтегливо понятие. Съчетано с променящата се женска красота, май под влияние на времето подобни жени трябва да бъдат еднократно – или поне  малко време -  използвани. И заменяни с нови модели – по-многофункционални и пресни.

Добре, че красотата е най-вече психологическо състояние. И съществува в съзнанието на оценяващия. Така нашите майки остават вечно красиви, избраничките ни – до гроба са мерилото на вкуса и душата ни.

А сега и за пазарните ни умения в оценката на стоката и изчисляването на нужните инвестиции в нея.

Страшно е, когато необходимите промени в манталитета и живота ни започват от най-лошото. Вярно, никъде не дават колкото хляб, толкова и сирене,казваше баба ми.

Така се юрнахме по магистралата на демокрацията с мерака за повече сирене, отколкото хляб. При това – без труд.

И една система се приема с достойнствата и недъзите й. Като сетне задейства стремежът за минимизацията  на недостатъците.

Но твърде много станаха пороците на пазарната икономика и демокрацията, които приемаме лесно. Прекалената представителност на демокрацията, свободата, превърната в слободия, опитите да се настигне и надмине Запада по престъпност, наркомания, бързо остаряване на младите, надделяване на материалното над духовното, победата на меркантилността над любовта…

Част от тази порочност е бързо завладяващата душите на жените пазарност. Давам, казват те – и трябва да получа. Давала любов.

А нима мъжът не дава любов? И – ако приемем това твърдение – значи имаме обикновена продажност. Тя знае, че не обича и иска пари, за да симулира любов.

Е, разбрахте ли тогава защо в заглавието присъства магистралата? Хубавото е, че подобни модерно мислещи млади жени  не са много. Лошото е, че са шумни и нагло налагат порочното си мислене като норма за новото време.

Което все пак е добър признак – защото означава, че в тези дами има и остатъчен срам. Та се опитват да скрият някак си усещаната и от тях неморалност.

А любовта си е любов. Израз на чувства . И твърде рядко се появява разумът.

Пазарът пък се гради на разум. И твърде рядко на чувства. Разликата е гигантска, нали?

Е, и това ще го преболедуваме. А напористите пазарни дами… Ами и за тях има място. Виж заглавието.

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елке, Красе, Пепи, Юри!
  • За това толкова много пари се набиха в магистралите - всички магистрали водят до любовта! Нали любовта е разтегливо понятие?! Както и магистралите. Дръпнеш магистрала - купил си си любов. Всенародна. Пазарна икономика му се казва.
  • "красотата е най-вече психологическо състояние."- хубаво си го казал. Забелязах една специфична черта, която леко си засегнал, типично българска- да си осигурим първо лукса, а после насъщния. Чувала съм изказвания от рода: "Милионер, пък тръгнал с джапанки и потник.." Ако все още има жени, които считат, че мъжете са им длъжни, значи страданието им тепърва предстои, защото матриархатът и феминизацията газят бавно и полека лидерството на мъжа. Което аз не подкрепям, но е задвижен процес и не зависи от мен. И защо "опитите да се настигне и надмине Запада" да са проблем на Запада ? Благодаря, Генек- хем замислящо, хем усмихващо.
  • Пари, пари и пак пари! Потъват и в магистралите, и във "ВИП гражданките"! Демокрация!
  • 😊😊😊!
  • Благодаря, Надя!
  • И все пак любов има. Не само между мъже и жени. Коронованият вирус извади на показ много неща. И опротивелите си съпрузи, които масово се развеждат, и кифлите -принцеси, които просто смениха спонсора, и алчните търговци...Но и лекарите, сестрите, доброволците, шофьорите на такси, които возеха безплатно...Хилядите безименни добри хора. Та все нещо от широката балканска душа сме съхранили. Другите са рожба на времето си, и ще си отидат с него.
  • Благодаря, Йоана!
  • „...искат мъжът до тях да ги издържа с всичко пожелано, за цял живот, безпрекословно и безусловно. Защото те му давали насреща красотата и любовта си. И най-хубавите си години...“. Тъжно е, когато любовта се измести на заден план от пазарлък и „задължения“...
  • Благодаря, Светлана, Мариана!
    На 70 години на един мъж се падат 76 жени. Но - късно...
    А плътта е стока - в месарници, рибарски магазини и така нататък.
    Плътна плът - мъжете не са кучета, кокали не обичат.
  • Магистралите на любовта - това са артериите на живота! И да искаш и да не искаш, те съществуват. Равносметка се прави към осемдесетте години
Предложения
: ??:??