15.06.2008 г., 12:27 ч.

Писма от средните векове 

  Проза » Писма
773 0 0
2 мин за четене

ПИСМА ОТ СРЕДНИТЕ ВЕКОВЕ

 

Писмо от Монсеньор Парцелиус до Дякон Викентий, Ватикана, 2 Декември 1217г. след Христа

Дълбоко уважаемий и богобоязливи брате Викентие,

Изпращайки най-дълбоки и покорни, с възхвала към Христа почитания и пожелания за дългогодишни изпълнени със страхопочитание молитви от престола на светата Римо-католическа и праведна църква и нашия земен отец, да е винаги светъл пътят му към Всевишния - монсеньор Папа Григорий 16-ти Ви пиша това, изпълнено с преклонение към Бога писмо.

С него искаме да уведомим Патриарх Инокентий, да е белязан пътя му от Всевишната светлина и Римския Василевс за намеренията на някои вироглави и необуздани глави да предприемат поход към Светите хълмове Йерусалимски под предлога да спасят християнските поклонници, тръгнали да търсят пътя към светото Божие блаженство от неверниците мюсулмански. И макар техните намерения да бяха благословени от Папа Григорий и да получиха най-пълни свети индулгенций не може да се каже със сигурност, че по пътя си няма да бъдат съблазнени от рогатия и да се отдадат на нечестиви грабежи, и най-долни сквернения.

И като знаем затрудненото положение в което се намира по настоящем Византия от разгулния и недостоен път на прежния Василевс, да не намерят мир костите му, довел до проситба и нечестив живот поданиците си с това искаме да ви предупредим и по възможност предотвратим някои нежелни последствия.

Ваш уважаем и покорен приятел!
Подпис Парцелиус и печат на червен восък.



Писмо от Дякон Викентий до Монсеньор Парцелиус, Константинопол, лето Господне 1217-то месец ноемврий шест седмици преди Рождество Христово

Като изразяваме своите най-дълбоки почитания и благопожелания към Главата на Римо-католическата църква Папа Григорий 16-ти, да са честити дните Му, пълни с вяра и страстни молитви към Всевишния най-покорно благодарим за навременното предупреждение.

Ако и този поход на франки и тевтонци да не види бял свят родът им и проказа да плъзне по езиците и членовете им, на подивели разгулни латини да са черни дните им и чума да натръшка децата им, бъде като предния това може да е и последното писмо което Ние Ви пращаме от тоя пълен с болки и страдания трънлив свят.

С това искаме да ви напомним, че Царя на Вулгарите Кало Янос и неговите полу диви и безбожни орди, имащи светотатството да се наречат християни от три лета напада и тормози земите на Светия и Богоизбран Ваилевс което крайно измори и обезвери войските Му и изтощи до последно здравето Му! Ако вождовете на войската Ви са благоразположени и имат благоразумието да се съюзат със войската на Василевса против богоомразния вулгарин, то Папата, да се свети името Му може да разчита на пълната помощ на Византия в Светия му поход срещу неверниците ислямски.

С най-дълбока почит и преклонено уважение,
Дякон Викентий, с Божия помощ монах от Константинополския двор.
Запечатано с восък и подпечатано с пръстена на Василевса.

© Атеист Грешников Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??