13.12.2023 г., 21:18 ч.

Питанка 

  Проза » Хумористична, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
382 4 33

        Хайдеее, събарят Паметника, не точно събарят ами демонтират за реставрация.

       Та да попитам...

        Ами ние дето имаме снимки около него, когато ни приемаха за чавдарчета, пионери, комсомолци,...да ги скъсаме  и изгорим ли, или 

да ги представим някъде и се пишем репресирани, че са ни снимали зорноволно, а...Шом е такъв опасен Паметник.

 

 

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И една дума е достатъчна, когато е на място.
  • terita,благодаря. Наистина исках да покажа под хумористична форма разрухата на паметта ни
  • Спамаджийски коментари... не! Аз виждам мнения на хора, които имат памет! Май вече знаем как ще ги стигнем американците - като рушим всичко, както те правят. Те рушат чужди държави, ние рушим нашата. Още по-лоши сме!

    "Земята е последната ни стряха.
    И нека я направим по-добра!" - Валери Станков
  • Хане, Боянската църква май е от първото българско царство. Благодаря все пак за урока по история.
  • Не мога да си представя, че седем реда не особено интересен текст, ще предизвика щорм от безцелни спамаджийски коментари. Ясно като бял ден: Струпаняците на руските орки нямат място в България!
  • Синьо, исторически паметници от Второто българско царство има - например колоната на Иван Асен Втори. Или Боянската църква. Или Видинската крепост. Иначе доста паметници са разрушени и от угодничество, а и от обикновена простотия. Например Великотърновския кмет разрушил портата на Царевец /който между другото не се нарича Царевец/, защото през нея не могла да мине каляската на Фердинанд. При разкопки Моско Москов намерил останки от царски погребения. Тях ги "съхранили" в едно училище, където през войната настанили чернокожи военопленници...
  • С Метроном (Крив Кривак)!
  • https://www.youtube.com/watch?v=uM4McIDrgls
    хм... може да им се наложи да го върнат на мястото му.
  • Bluе Един паметник да е на агресор и диктатор е далеч по възможно отколкото на сеяч или обущар. Всички владетели са политици като нашите. Разликата е,че не можем да им ядем попарата.
  • Вече започвам да си мисля, че у нас няма исторически паметници от второто българско царство, защото някой натегачи, угодничейки пред османците са ги сринали.
  • Благодаря ви ИнаКалина, Акеми, Анани,...може би остават тук, да... и тези, но да заминеш за чужбина се иска доста кураж пред неизвестното там, защото трябва да се работи.
    А дали ще се разрушат Мавзолеи, Паметници у нас, на обикновенният човек му е все тая...
  • Важното е да има какво да се руши, че ако и то изчезне... трябва и лекарствата за кръвно да изчезнат, но това вече са сериозни мечти
  • Да, и можеш да се изпикаеш пред мавзолея, стига да не си разкопчаваш панталона...
  • Можеш да разказваш вицове на воля, стига да не са свързани с войната или знаеш кой, Анани.
  • Това ми напомня на един стар руски виц, сега там и вицове не могат да се казват. Та двама евреи се готвили да емигрират от Москва в Израел, обаче цял ден висели на летището, защото членове на Политбюро постоянно излитали за чужбина, а техният самолет все бил отлаган. Накрая единият казал на другия: "Моше, а бе щом всички тия заминават, ние пък да вземем да останем"...
  • Защо да заминавам, Петре, прекрасно се справям, а най-вече и синът ми се справя прекрасно. Аз не съм имала никакви проблеми нито с реализация, нито с кариера. Просто знам и мога много
  • НЕ, няма да се върна, честен съм нали
    Коментирах всичко това, не заради партия, а по причините в коментарите, и ти знаеш, че премахването на някакъв паметник с нищо няма да ни навреди или да има пряка полза, но защо чак сега. А ти защо не си заминала някъде...
  • Петърчо, нямам, колкото и да ти е чудно.
    Сега един много съществен въпрос - да речем, че отново се върне БКП на власт. Ти ще се върнеш ли да строиш социализма?
    Защото тук бъка от патриоти, които работят навън, в гнилия капитализъм.
    Пък аз съм тук.
  • КимДжаксън, много си права,... опитват се да ни изтрият паметта и чрез рушене на Паметници, и чрез ''нова''история.
    yotovava, точно на това място нямат, но имат пред и в НДК, а държейки ме за ръчичка имаме около Паметника, Мавзолея, горе на Бузлуджа,...Защо, ти да не би да нямаш.
    aPantos, смешно, но е истина. Ако вземем гърците, намерили някъде два -три камъка, но веднага ги ограждат , съчиняват легенда за тях като историческа ценност и печелят от посещения на туристите
  • Петре, а твоите родители имат ли снимки около мемориала, който бе съборен при НДК?
  • Даваш ми идея с тези хубави размисли. Ще си направя албум, не само в новата българска Мрежа, но и във фейсбук, та да видя реакции. Ще си кача всички детски снимки от Мавзолея, от Камбаните и т.н... Промиват ни мозъците и се опитват да ни изтрият паметта, рушейки паметниците!
  • Един приятел казваше: 30 години "демокрация", хората на запад от Калотина строят, ние 30 години разграждаме.

    Не съм фен на "опасните" паметници, най вече да не стоварят на някой на главата, но нека си направим сметка, какво сме построили за 30 години и какво сме разградили. И съвсем не става дума за паметници. Вж: индустрия, образование, здравеопазване, наука, космически технологии, медицина, селско стопанство, изкуство...и каквото се сетиш.
  • НИКИ, благодаря за любими... Основната тема през последние 6 месеца, като по Хамлет- Да бъдеш или да не бъдеш
  • Благодаря Коруба, Ranrozar, ще е същото както след разрушаването на Мавзолея, с какво ни стана по-хубаво или по-леко,...а да, ''ще си възстановим девствеността ''.
  • Като махнем паметника и ще си възстановим девствеността!
  • И нас ни водиха в Мавзолея на "Вожда и учителя на българският народ",но още не съм скъсал "(разрушил" снимката, нито съм я погребал,както направиха с тялото на "героят от Лайпциг и на Комунистическия Интернационал" наследниците на бащите на бившия управленски елит след "Великата Деветосептемврийска революция!"🤔
  • О, че се поддържа и че има цветя, в това съм убеден, все пак - Австрия...
  • Да бе , нещо като музей е не такъв както е в нашите представи за музей, но къщата се поддържа и на прозореца видях и цветя. Анани, написах го защото, независимо кой-какъв е все пак е история. Нямал съм в предвид,фашизъм, комунизъм, а история...
  • Сигурен ли сте за родната къща на Хитлер? Дълбоко се съмнявам, че е музей. Бях чел нещо за нея, но в момента не си спомням какво беше.
  • БЛАГОДАРЯ ВИ, Анани, ИнаКалина,Мислител...за мен воят който се вдигна за разрушаването на Паметника / сега модерно за реставрация, саниране/ е поредния прах в очите на честните хора, може би за да се отклони отново вниманието от цитирам ''извънредна помощ от близо 16,6 милиона евро за Украйна ''...Наскоро прочетох тук предложение, да го преместили в накакво село, където имало приют за кучета, та те като лаели да го пазели.
    А в едно градче на Австрийско-германската граница, родната къща на А.Хитлер е музей, и чудно винаги има цветя...
    Историята,винага трябва да се запази като история, без да й се вмешателства.
  • Виж, какви златни идеи даваш, Петре, бравос.
    Иначе паметник произлиза от памет - а на човека, знаем го, тя е къса често...
    Поздравявам те.
  • Петре и аз да питам като е решено, че не е паметник, та затова го нарязаха без процедура, какво става ако утре решат, че не си човек... как се казват такива, които се борят срещу антифашизма... а българското дете от паметника също ли беше нарязано... какво правиш като не ти харесва българската история, българския националния празник, българското знаме ... как се казва на този, на който историята му пречи, как се казва този, който дава милиарди помощи за чужди интереси, но не му пука за интересите на неговия народ... Може би се очаква да си направим некролози с тези снимки. Колко жалко, че не могат да скрапират световната човешка памет, колко жалко...
  • Аз напоследък си задавам един въпрос: всички тези, дето реват за Паметника, защо нищо досега не са казали, че паметника на Ботев е заключен в музея във Враца? Той по-малко ценен ли е?....
Предложения
: ??:??