26.03.2022 г., 23:10 ч.

 Под окото на Господ - 10 

  Проза » Фантастика и фентъзи
713 1 1
Произведение от няколко части « към първа част
6 мин за четене

Матей още се разправяше с Крумов, когато в офиса влезе Попов придружен от слаба чернокоса трийсетгодишна жена със строги черти. Той направи знак на Крумов да излезе, а Матей изгледа жената:

– Какво има?

Клара Маринова, която беше служител на отдел „вътрешна сигурност“ на ВНМ го погледна:

– Няма Елисавета Миленова Андонова, както е моминската фамилия на майката на Катя, която да е завършила финанси в Оксфорд и да е работила като финансист за Титако...

Авраамов се усмихна:

– Е, това е много добра новина.

Жената поклати глава:

– Не, много лоша новина е, защото има Елисавета Миленова Андонова, родена 2001г в София, завършила СМГ през 2020 и станала магистър по експериментална психология в Оксфорд, випуск 24 като стипендиант на някаква фондация „Бъдеще“. Същата Андонова е и магистър по финанси и частно банкиране от университета на Хонконг випуск 30, завършила като стипендиант на Титако. И същата тази Елисавета е работила в Титако от 24 до 37 година. 24-25 е психолог „Човешки ресурси“ в централата на Титако. 25-27 е психолог на терен в програма „Утро“, вероятно са я пратили в университета да набира обекти за интегриране. 27-29 става ръководител оперативен психологически екип на същата програма „Утро“. А от 29 до 35 г е оперативен мениджър на програмата. „Утро“ е била наречена програмата за тестовия град на Титако...

Матей я изгледа:

– Управлявала е тестовия град на Титако?!

Маринова поклати глава:

– Не, управлявала е цялата програма, тоест и всички учени, които са помагали на ИИ1-то да открива начини да подчинява хората. Титако са събрали всичко под една шапка за по-ефективно...

Той въздъхна:

– Мамка му...

Попов я погледна:

– Защо напуска?

Маринова, която беше интегрирана с ИИ притвори очи, за да осъществи връзка с „мъглата“:

– Уволнена е дисциплинарно за грубо нарушаване на вътрешните правила и системна употреба на наркотични вещества – отвори очи - поне това пише официално. Осъдена е да плати и огромна неустойка за нарушаване на договора си. Реално и обират всичко и им е дължала още... Предполагам е превъртяла от страничните ефекти на интегрирането и са я изхвърлили. Нормална практика.

Васил се наведе към нея:

– Това не е нормална практика, това е отвратително, долно и нечовешко. И така постъпват само гадните ИИ-та, затова те трябва да са по-глупави от хората и хората да командват. Разбра ли?

Маринова леко се насмя:

– Да, шефе!

Матей си погледна холотела и после вдигна очи към Маринова:

– Какво става след това?

Тя притвори пак леко очи:

– От 35-та до 37 г. няма данни с какво се е занимавала, нито къде е била. - отвори очи - Може и да се е свързала с ДОХ2 и те да се погрижили за нея, защото 37-ма изведнъж се появява в Лондон заедно с мъжа си, който тогава е на 21. Не е ясно къде и кога са се запознали двамата и какво са правили в Англия, но се прибират заедно в Бг, а скоро след това тя забременява. Той се радва много и непрекъснато пуска снимки от прегледите на плода, а тя наема голяма къща и заживяват с родителите му и малкия му брат. След раждането на бебето тримата с детето заминават от България, но пак не е ясно какво са правили, освен че много са пътували. Връщат се когато Катя е на 4, остават една година и след това двамата заминават пак без нея. 2049 г баща ѝ на Катя умира неочаквано на тренировка от сърдечен удар докато са тук и Димитрова остава при Катя, но после пак започва да пътува. Не може да се намери почти никакво инфо за нея в инфора, явно е доста параноична и има много кадърен сорсърър, който чисти след нея. Затова проверих основно официалната нишка на Катя. Оказа се че е близка със Селия Джоунс, която преди години е била женена за Клари Хигинс. „Нашата“ Клари. Съобщенията на Джоунс към Катя са като към детенце, така че потърсих откъде се познават, оказа се че навремето в Оксфорд майка ѝ и Селия са били в една компания. Джоунс има качени снимки от онова време и изглеждат близки, може и да са имали връзка по някое време. Катя познава и няколко много известни учени, много световноизвестни спортисти, няколко международни адвокати, много хора. Трудно е да се каже с кой колко е близка, но като цяло списъка ѝ с влиятелни познати е внушителен.

Васил ѝ кимна:

– Добре, свободна си.

Матей гледаше тежките тъмни дървени мебели от 19 век с които беше обзаведена стаята:

– Дали майка ѝ е Хеката3?

Васил седна на ръба на масивното си дървено бюро:

– Най-вероятно. Което означава, че много, много сме загазили...

 

Адвокат Калоян Андонов беше слаб и близо два метра висок мъж на 50 години и почти трийсет от тези 50 години беше прекарал да се грижи да предпазва собствениците на ВНМ и случаите когато му се беше искало да застреля хора от екипа на тройката заради кашите, които забъркваха бяха милиарди, но наистина не си спомняше да се е вбесявал на някого колкото на Галина сега. Погледна я:

– Кажи ми, че се шегуваш, моля те, кажи ми че се шегуваш!!!

Тя го погледна виновно:

– Съжалявам, не знаех че ще стане така.

Андонов се наведе към нея:

– Не знаеше какво, че ако надрусаш професионален спортист ще има проблеми? Разбира се, откъде ще знаеш, ти падаш от небето и за първи път чуваш, че те минават тестове.

Галина погледна пак виновно, а Иван Тонев, който беше политически анализатор и съветник на „тройката“ също вече 30 години изгледа Андонов:

– Стига си викал.

Андонов махна ядосано с ръка:

– Не, няма да викам, ще ѝ донеса ракия и салата да полеем купона. - погледна към Станчева – Махай ми се от очите, защото искам да те застрелям! Наистина да те застрелям...

Тя стана и Тонев ѝ намигна да не му обръща внимание. Галина излезе от стаята и Андонов огледа огромния хол с красиви барокови мебели, а после погледна Тонев:

– Какво ще правим ако умре или е увредена?

Тонев завъртя чашата си с ракия в ръцете си:

– Не знам...

Вратата се отвори и влезе една красива, руса, късо подстригана, слаба жена на видима възраст около 35, облечена в официална светла рокля по нея. Седна до Андонов кръстоса крака и се облегна назад на дивана:

– Не се тормозете да мислите, всичко ще е за мене. Катастрофа с два трупа, чиста работа и без следи.

Андонов я погледна с отвращение:

– Ти поне веднъж ще предложиш ли решение без трупове? Продължавам да твърдя че излъга Васил, че си подобрена за агент, само тъп кашик може до такава степен да е лишен от логическо мислене. Като знаеш Петрова и майка ѝ кои са и как изглеждат дали според теб на никого няма да залипсват като ги заровиш? И дали ако някой се разрови какво е станало тази нощ ще е без следи твоето заравяне?

Статева си кръстоса краката наобратно:

– Е, досега не са намерили никой, нали?

Тонев сложи ръка на крака си:

– Да, защото за щастие и никого не са търсили. Което сега няма да е така. Отправи няколко милиона молитви всичко да се размине, защото иначе ни чакат много, много лоши времена. Боже, искам да я убия Галина. Наистина искам да я убия...

 

1ИИ – изкуствен интелект

2ДОХ – да останем хора, съпротивително движение срещу интегрирането на хора с ИИ.

3Хеката – древногръцка богиня

» следваща част...

© Elder Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??