24.03.2022 г., 23:36 ч.

 Под окото на Господ - 9 

  Проза » Фантастика и фентъзи
334 1 1
Произведение от няколко части « към първа част
5 мин за четене

Матей седеше в домашния офис на Васил и гледаше един от шефовете на охраната на ВНМ, Крумов, който се беше разположил удобно на дивана му:

– Системата за свръхстимулация е разработена от един израелски лекар преди трийсетина година като начин за подобряването на физическата издръжливост на войници в екстремни условия. Лекарят се замислил дали естествено отделеният при стрес адреналин не може някак да се натрупва и „складира“ и да се използва по команда. Звучало налудничаво от медицинска гледна точка, адреналиновите рецептори са разположени практически във всички тъкани на организма и съответно реакцията на неговото въздействие е мигновена. Хората имат различен праг на емоционална реакция, но винаги когато той се премине мозъка получава команда „бий се или бягай“ и се отделя адреналин, който помага на клетките да се адаптират към новото състояние на стрес. Но това трае доста кратко, защото в отговор на отделянето на адреналина се включват и системите за неговата дезактивация. Лекарят обаче успял да разработи специална система за психотренинг, техники за дишане и физически упражнения основана на източни практики и последни научни достижения и успял да постигне „складирането“. Отнело му много години, но накрая резултати били смайващи. Демонстрирал ги със себе си като на 55 и с наднормено тегло, без никога да е тренирал преминал военното трасе на една от израелските спецчасти по-бързо от командосите. Месец по-късно обаче починал от страничните ефекти на свръхстимулацията. С времето и нещастните случаи учените разбрали, че процеса за тялото е като форсирането на двигател и никога не се знае кога организма ще изпуши. Затова разработили техники за разтоварване чрез отделяне на ендорфини. Най-практикувания и бърз начин е чрез секс, но се използват и други, особено при децата. След повече от 20 години техниката товарене-разтоварване още не е усъвършенствана достатъчно и все още често се случват смъртни случаи. В опит да се ограничат се въвеждат десет нива на хиперстимулацията, които се минават с изпити. При всяко следващо ниво са разрешени по-дълги периоди, през които човек може да е натоварен. Реално всички професионални спортисти в момента са кастити. Смята се, че по принцип е невъзможно да започнеш да се хиперстимулираш самоволно, преди да си се разтоварил напълно, защото всичко е като система с два автоматични клапана, единият трябва да е затворен волево, за да се отвори другия. Но се предполага, че около един процент от жените с десето ниво вероятно могат да контролират и двата клапана и да правят и самоволна хиперстимулация. И казват, че децата на тези жени ще са съвършенни и ще са ново стъпало в човешката еволюция. Затова на края на десето ниво се прави специален тест, за да се провери има ли някое момиче такива способности. Официално никой не е минавал теста досега, затова повечето хора смятат единия процент за мит. Катя също се е провалила на теста, така че трябва да не прекаляваме с насочване на вниманието към нея. Тя гледа да не парадира на всеослушание колко всестранно развита е и постъпва много умно. Хората се плашат от ъмъндмънтите, а сега и с това... Ако разберат каква е наистина ще искат да я изгорят на клада.

Матей го погледна в очите:

– Тя е еволюцията, не може да изгориш еволюцията.

Крумов го загледа без да мига и остана в странно застинала поза:

– Да, но това не пречи да искаш.

Матей се усмихна:

– Обграден си от ъмъндмънти, Крумов. Какво толкова те плаши още един?

Възрастния мъж отговори все така застинал:

– Ако вие ставате все по-съвършенни и децата ви започнат да се раждат ъмъндмънти, какъв шанс имат моите внуци, освен да са ви слуги? Вие ще ни поробите или ще ни избиете.

Авраамов се протегна на стола:

– Да не ти развалям илюзиите, но сивите сте си поробени откак свят светува. И не защото ъмъндмънтите искаме да ви държим в робство, а защото вие сте овце и се чувствате неспокойни без господар, така че сами си търсите такъв. Повечето хора са много жалки създания, които веднага се просват в краката на всеки, който успее да ги убеди че е по-висш от тях. Сума ти идеалистично настроени ъмъндмънти са се опитвали да ви променят през вековете и да ви направят свободолюбиви, умни и амбициозни и не са успели. Вие не искате да сте свободни, защото свободата е отговорност, която изисква много усилия и жертви, а вие сте мързеливи и страхливи. Вашите мечти се простират до там да сте любимци на господаря, да светите с отразената му светлина и размахвайки камшик да принуждавате другите роби да ви целуват краката. Във времена, когато не се раждат достатъчно ъмъндмънти, единственото което правите е да се избивате безмозъчно един друг и да съсипвате всичко изградено от нас. Така че, колкото повече ъмъндмънти има, толкова по-добре за вас.

Тялото на възрастния мъж не помръдваше:

– Не, трябва да ви избием всички сега докато сте малко, защото после ще е късно.

Матей въздъхна, досега само беше точил информация от Крумов, за да го знае че не му готви някой нож в гърба, но май беше време да започне и с внушенията, та да е мирна главата на всички. Наведе се напред:

– Крумов, ще изпълняваш всяка моя заповед безпрекословно и без да разсъждаваш над нея, ще приемаш всичко казано от мен за безусловна истина, няма да ме лъжеш за нищо, ще ме обожаваш и в същото време ще се страхуваш много от мене. И ще ми си верен до смърт.

Млъкна и се замисли какво още да му внуши, не трябваше да се прекалява със заповедите. Отнемането на свободната воля беше опасна игра и обикновено обектите залитаха в неприятни крайности в старанието си да изпълнят внушенията и забъркваха големи каши. Матей, който от много малък беше осъзнал способностите си да влияе по различни начини на хората с годините беше стигнал до извода, че конвенционалните методи на манипулиране са най-добри и избягваше да използва хипнотичните си сили, въпреки че сивите лесно можеше да ги накара да направят всичко. С ъмъндмънти хипнотичните внушения не му се получаваха, но със сивите бяха лесна работа, обаче после ставаха каши. Но понякога се налагаше да рискува. Погледна пак Крумов:

– Докато аз съм добре и ти, и твоето семейство ще сте добре. Зле ли съм аз и вие ще сте зле. Моите приятели са твои приятели и моите врагове са твои врагове. Това е.

Облегна се назад на стола, отмести очи от човека насреща си и погледна към холограмата на Катя:

– Тя е еволюцията, няма да оставим някой да изгори еволюцията, нали?

Крумов се размърда на стола като току що включен робот и после поклати глава:

– Не, разбира се. Тя е бъдещето и ще я опазим на всяка цена...

» следваща част...

© Elder Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??