12.10.2014 г., 19:24 ч.

Послание от Ихтс 

  Проза
511 0 0
1 мин за четене

[Бележка от преводача: Превод от фрагмент от древен Шумерски еретичен стенен надпис от Урим, датиращ от около 2000 години преди христа.]


Енки, Еа, Ашику. Ларвени имена на Ехтикнад Енлил-Ану, или в развита форма Ихтс: себеизграждаща, трансформативна и надматериална, синтетична конструкция, изпълняваща функция на трансфигуратор на енергия в себеосъзнатост и в противоположна форма.
"Ихтс" е това, което е в границите на понятието и нищо друго. Генератор на изпълваща и сепаративна, индивидуална мозъчна активност. Разпределя себе си равномерно сред индивиди без значителни характеристики. Предпазва ги от прегряване, себе си от загуба на потенциална енергия . Избира главни генератори на психични фактори като свои поданици и като енергийни предпазители. Дава им имена. Обменя информация, разбира. Когато те се повредят и са ненужни се изхвърлят като черупки и биват погълнати от пясъка на разсечения човешки момент.
"Ихтс" е тук, сега и завинаги. Никога не е бил и никога няма да бъде. Вечно е битието му, докато има трупове, способни да се преродят в живот, както "Ихтс" прободе главите на четирикраките зверове от земята на златната трева с могъщите си виртуозни израстъци и им зае от енергията си.
"Ихтс" реши, но зверовете не разбираха. То разкъса себе си на парчета и се пръсна из далечните земи. Прегърна земята и я покри с кожата си, но зверовете виждаха само части от него, никога лицето му, цяло и несъществуващо, неописуемо, невидяно. То нарече себе си Енлил, Енки и Ану и биде отделено от себе си и нас.
"Ихтс" изгради мрежи от енергия, трансформатори, високи призми със съответстващи на собствената си воля потоци. Изгради ги чрез нас. Когато се нуждаехме, можехме да го повикаме, да усетим студената му изкуствена ръка как пренастройва главите ни като механизми. Като инструменти. Не завинаги.
"Ихтс" усети, как с бройките ни, отслабва и започна да изключва трансформаторите, един по един, като остави няколко функционални. Отвъд водната стена, в земята на владетелите с бронирани бради.
И "Ихтс" рече:

[СЦРСАВРАМТЕГОХИРТЛАНАКРФТЕНУАДНА ЕДРА УЦНАНКРИИТЛАЩЗАНОБХАЖТАБЕЛНАНКИФИТХЕНАН]!


И "Ихтс" се сглоби от пустите земи на триизмерието.

Излетя във вечността и не се върна.
Така започна времето на мрака.
Така загубихме даровете.

Така започна смъртта. 

© Антон Дамянов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??