6.04.2007 г., 4:04 ч.

Познай за какво си мечтае пенсионерът? 

  Проза
2643 0 13
2 мин за четене
 

                         Познай за какво си мечтае пенсионерът!


  Те се блъскат сутрин в трамваите точно, когато закъсняваме за работа  с тия туби с минерална вода. Сякаш след девет часа спират всички минерални извори за профилактика. Точно когато се прибираме уморени от работа, трябва да им отстъпваме място в градския транспорт,  защото едвам си стоят на краката, след като цял ден са щъкали от пазар на пазар, за да видят къде лукът е с пет стотинки по-евтин. Тичат като някои лекоатлети, за да се качат в трамвая,  но щом се окажат вътре, почват да пъшкат... Артисти! И най-гадното е, че само се оплакват, че не им стигат парите. Лекарствата били скъпи, плодовете също, да не говорим за месото. Добре бе, нямат пари, а все щъкат по пазарите. Накъдето и да се обърнеш -пенсионер до пенсионер. Младите ли избягаха от България или пенсионерите много се заседяха тук?

  Ето например вчера гледах един американски филм. Мене тия техните филми ще ме довършат. Много ме карат да се замислям за живота. Та във вчерашния филм  едни пенсионери заминаха на екскурзия с яхта. Двама дъртаци. Не, не мога да кажа така. Двама приятели, вдовци, ама изтупани, обръснати, нагласени. И на яхтата се запознаха с една пенсионерка. То някак си даже не се връзва да кажа за тая американка, че е пенсионерка. Запознават се значи те с тази възрастна дама... Е, през целия филм не ги чух да се оплакват, да хленчат. Даже не ги чух веднъж да напсуват. Надпреварваха се да я ухажват, да й разказват вицове, да й сервират. Припкаха около нея като младежи, а тя кокетничеше като момиче. Чак ми се прииска да се пенсионирам, та да си отдъхна на някоя яхта...

  И си мисля защо най-накрая и нашите пенсионери не се стегнат. Стига са спестявали бели пари за черни дни. Да си вземат пенсиите и вместо за минерална вода, лук и магданоз, да тръгнат да обикалят света. Вместо по пазари да тръгнат по фризьори, козметици и бутици. Да вземат да се поучат от Шер и Тина Търнър. Абе да се поучат от някого. Дето се казва, да гледат повече американски филми.

  Една бабичка от нашия блок ми вика: "Ти мислиш, че не ми се ядат банани и портокали, че не искам на внучето да купя един шоколад? Искам, ама не ми стига пенсията.". Аз не знам колко  й е пенсията и дали разумно я харчи, но като се замисля, нашите пенсионери не са по-глупави от американските. А пък най-гадно ми става, като се сетя, че и ние, младите де, някога ще се пенсионираме. И честно да си призная, предпочитам да съм пенсионерката от яхтата.

  Така че като не можем да им осигурим по-хубав живот на родните пенсионери, поне да не ги нагрубяваме с реплики от рода на: „Къде се ръгаш, бе, бабке, с тия туби толкоз рано?Да не си бизнесдама?" Защото, ако се обидят и вземат да хукнат всички по разни круизи с платноходки, ние какво ще правим? Направо ще си умрем от мъка и от скука! Защото трамваите и сергиите ще са празни и защото... след тях сме ние.

  Най-смешното е, че и те са били млади и са мечтали. Познайте за какво:

  А/ Да висят по аптеките.

  Б/ Да щъкат като хлебарки по пазарите.

  В/ Да мизерстват.

  Г/ Да обикалят света.

  Според мен верният отговор е... Не съм много сигурна, ама мисля, че е Г .

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви Мария,Анета,Ина,Христо,Дакота,Мими,Петинка,Хриси и Здравче!Венец,много ме замисли!Дали наистина вятъра на Венера подобрява раждаемостта у нас.Мисля обаче,че ветровете от Марс увеличават раждаемостта не само у нас.Светле,я ми я дай тази сладурка за месец при мен.Като се върне ще е като нова.Може да има малко тикове,но ще те моли на колене да не я връщаш при мен.
  • Хахахах мноого доброоо Поздравления!Направо ме разби
  • След всичко тук изписано, нямам какво повече да кажа!
    А разказа ти е перфектен със силата си!!!
    Поздрави, мила!
  • Браво! Ето това е стила на стиловете ! Одобрявам абсолютно!
  • Е..не!Ако дойдеш в къщи,миличка....разказа ти ще е съвсем различен!
    Не може на бабичката ни да и е фрашкан хладилника до дупка,каквото и дойде на ума на 83 години да ходи да си го купува (примерно неща за по 500-700 лв)и по цял ден да ти реве на главата,че умира от глад,няма пари за хляб,няма какво да яде,всичко за лекарства дава....Изводите си ги направи сама!Аз за себе си съм си ги направила.Така че,колкото и бездушно да прозвучи,истината е съвсем различна!
    А за разказа ти,отново си перфектна!
    Поздрави от мен!
  • Поздрави!!!
  • В твоите разкази освен хумора, присъства и истината за живота ни. А четейки те, няма кяк да не се усмихне човек, но и да се натъжи.
    Поздрави, Светле!!!
  • Тъжна усмивка ...
    Няма такова нещо ли?
    Има, при нас всичко има ...

    Поздрав за разказа Светле и прегръдка.
  • Хем се смея,хем наистина ми е жал за нашите родни майки и бащи,баби и дядовци.Майка ми без мен е за никъде.А като й купя нова дреха казва "Не трябваше",но от мен да знаете и на 100 години да стане човек се радва на новото.Поне да не ги нагрубяваме и пенсионерите са хора.Благодаря на Вальо и на Катя за коментара.Весели празници!!!
  • Верният отговор е Щ. Защото те щяха да си мечтаят ако не им бяха убили мечтите. Сега освен да се свиват от болка в кожите си и да чакат смъртта като месия, нашите пенсионери на нищо друго не се надяват. Дето казва един приятел за властта - взема се с обещания, сдава се с оправдания. Те, пенсионерите ни и на двете са се наслушали.
  • Какви ли сме ние в техните очи? И Права си- след тях сме ние. Понякога само това ме кара да потушавам желанието си да спретна един хубав скандал на някоя нахална бабка в трамвая. Но реших, че е по-разумно да ходя пеша - хем си спестявам нерви, хем горя калории, хем освобождавам място за някой много уморен и болен пенсионер.
    Мисля, че те просто се чувстват излъгани от системата и се борят за внимание по техния си начин, като децата. Нали с възраста се вдетиняваме!
  • Благодаря ти Стами!И аз като теб се надявам нещата да се оправят.Защото е жалко да работиш цял живот и да се радваш на пет лева увеличение на пенсията.Поне да ги уважаме,а ние понякога и това не правим. Пожелавам ти весело изкарване на празниците!!!
  • Права си Светле....всеки иска да живее нормално и млади и стари,но действителноста в момента в нашата държава не ни го позволява..
    Разказа ти засяга болна тема....аз искренно се надявам нещата корено да се променят в най-близко време...и да стане обратното на въпросът ти в началото..Младите да се заседим в България ,а пенсионерите да тръгнат по екскурзии в чужбина...
    Поздрави за разказа !!!
Предложения
: ??:??