29.10.2020 г., 16:19 ч.

Празник 

  Проза » Разкази
350 1 2
1 мин за четене

 

Днес си купих обувки, с които да дойда при теб.

Продавачката беше млада, с издължено лице и фини глезени.

Каза ми, че обувките, които съм избрала са сами по себе си празник.

Гласът и бе дрезгав, нетипичен за младо момиче.

Гледах разсеяно наоколо, но знаех, че точно тези обувки са вече мои, както между другого знаех, че и ти си мой, още в мига, в който те срещнах.

" Жена ми се казва Яна и много прилича на Вас! "

Тези очи, тази закачлива усмивка и тези разстрелващи думи.

Жена като мен, никога непоглеждала женен мъж, изненадва и самата себе си, когато се влюби в такъв. Халката акуратно поставена на ръката ти за първи път не изигра ролята си на червен семафор. " Сърцеразлучница", тази дума я знам от баба ми. В устата и, тя звучеше по-обидно и тежко от всички думи, с които можеше да прокълне дълбоко ранената и душа, въртиопашките около дядо.

- Здраво е! Няма да се счупи лесно. - чух гласа на продавачката, която изумено наблюдаваше ръцете ми. Явно толкова се бях отнесла, че обувката в тях е била подложена на сериозно изпитание.

- Изненадващо здрава, за крехкият и празничен вид, нали? - усмивката ми вероятно леко я уплаши, защото момичето кимна и се отегли към друга клиентка.

Стоях насред магазина, насред света, насред пандемии и чуми, насред вселенски невъзможности и предразсъдъци и държах в ръка този нежен, пепеляшкенски символ осъзнавайки, че всичко, което искам е да обуя тези обувки и да танцувам с теб! Да танцувам докато имам дъх, докато има музика и докато любовта съществува.

© Росица Младенова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Харесаха ми някои от изреченията. Дълги, с много запетаи, а накрая - категорични. Отвъд изреченията има още нещо. Така харесвам!
  • Да, в началото това "всичко" включва толкова малко, а после започва да расте неимоверно бързо, докато стане наистина всичко и любовта остава затрупана и смазана под огромното всичко
Предложения
: ??:??