10.11.2022 г., 9:20 ч.

Празник, празник, празник 

  Проза » Други
366 4 9
2 мин за четене

Фойерверки, весела музика, карнавал, танци, песни…

Светът наоколо се върти в калейдоскопен кръг от усмивки…

Улиците в цветя, градинките в зеленина, къщите украсени…

Светлините на уличните лавпи са като от вълшебен фенер – въртят се, подскачат, вихрено танцуват, унасят и отнасят…

Празник, празник, празник…

Днес е празник. Вчера беше празник. Онзи ден беше празник. И предният. И този преди това…

Днес е празник. Утре е празник. Вдругиден е празник. И този след това. И следващият. И този след него…

Животът е празник…

Не му мисли – празнувай…

Кое?

А защо да питаш? Празнувай! Празнувай празника…

Не мисли за вчера – отмина празникът. Не мисли за утре – ще дойде празникът. Не мисли за днес – празник е, не виждаш ли, не е за мисли.

Защото мислите носят грижи. А какъв празник без грижи?

Празнувай безгрижно…

Забрави ги…

И те ще те забравят…

Потъвай в празника…

А този там… Какъв е? Що за човек? Не е от нашите – нашите празнуват в самозабрава. Този седи на тротоара, гледа и мълчи.

Мълчаливият човек не е добър човек. Мълчи – значи мисли. А какво мисли? Празнуващият човек е буен, весел, пеещ, танцуващ, унесен в своя свят на безгрижието…

Мълчанието означава мислене. А мисленето носи въпроси. Въпросите водят до отговори. Отговорите – към нови въпроси…

И човекът напуска света на празника. Тръгва по друг път - нерегламентиран, неочакван, неправилен…

Отклонение от всеобщото настроение. Излизане извън красивия шаблон на празничното всекидневие.

И най-важното – разрушаването на правилността. Правилното възприемане на света като веселие. Веселие без последствия…

Да, някога е имало букет настроения – веселие, замисленост, мрачност, унесеност, дрямка, експулсивност, затвореност, вкисване, тъга, скръб, радост, равнодушие, скептицизъм, реализъм…

Неправилно!

Едното празнуване е достатъчно. Не е важно какво – важен е празникът…

И полетът далеч, далеч от реалността. Утре…

Утре пак ще е празник…

Ако дойде това утре…

Ако не…

Кой ще разбере? И защо ще му е това разбиране?

Празнувайте!

Празник! Празник! Празник!

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Девалвация на ценностите в консуматорското общество. Хареса ми.
  • Благодаря, Елке, Красе!
  • Генек, теб упойката не те хваща, явно .. нито празнично комбинираната
  • И древните римляни са го казали - хляб и зрелища!
  • Благодаря, Надя, Антоанета, Тоти, Петре!
  • Ами то наистина толкова много празници се навъдиха, че се питаме
    '' Абе, днес кой празник сме ''
  • Не е важно какво - празнувайте!
    Ако не знаете какво, ние ще ви кажем, .
    Поздрави! Успех!
  • Защото е това, Наде. Праздник - празен ден, на старобългарски: праздьнъ – „празно време".
    Уморих се от празните делници,
    да посрещам безрадостни празници...
  • Не знам защо думата празник винаги ми е звучала като производна от празно.
Предложения
: ??:??