28.04.2022 г., 7:40 ч.

 Празникът...1 

  Проза » Разкази, Други
328 0 6
Произведение от няколко части
10 мин за четене

          Станах раничко в неделния ден...нали все пак е Пасха, Възкресение Господне..

          Огънят в  голямата свещ, ламбада,.. голяма свещ, защо ли й казваха ''ламбада'', спокойно гореше в импровизираното ми светилище,... не бях особенно религиозен и не призовавах бог за цяло и нещяло, но увлечен от еуфорията по самото събитие не може да остана безучастен...

          Понавах се с няколко жени тук от квартала, едните работеха на вътрешна работа и живееха при работодателите си, други на квартира и на  външна работа, и миналата година като на шега се разприказвахме за нашенски традиции по Великден,...Носталгията  ли, или надеждата да се откъснем от работното  ежедневне, сякаш ни обедини в мисълта да си спретнем честване на Великден като самите гърци,...носене на огъня от църквата до домовете ни, вечерна агнешка супа,... на другия ден ориз с  агнешки дреболии и чревца, месо ,...пиене и смехории

- Можем да се съберем у нас - подхвърли Марчето - - Аз и Галя ще приготвим, има място на терасата, дето я използуват за паркинг и без това хазаите ни ще отсъстват,.. Само трябва Пешо да купи дреболиите, чревца...плешка за супата

- Добра идея, купувам ги,... и от мен ракията и виното - съгласих се веднага

- Аз ще направя баницата - рече кака Атанаска

- От мен сладките - допълни Тонито

- Аз ще купя червени яйца, има ги в супера готови боядисани  - важно каза  Галя

          И страстната седмица започна...

          Вечерта със свещи в ръка всички бяхме в кварталната църква,... народ, народ, като на панаир

          Тържествен камбанен звън и изнесоха огъня,.. познати, непознати всеки получаваше или даряваше огъня на надеждата на стоящия до него, с пожелания и Христос воскресе, кала Пасха...и понасяше огъня към къщи си, на входната врата окъдяваше кръст и внасяше огъня вътре...

После се събрахме у Марче и Галя, хапнахме чорба с глътка-две узо...гръцка традиция.

На другия ден натоварих колата като каракачански катър, две кутии нашенско бяло вино, ракията, бъчонка бира Хайнекен, два козунака, червени яйца,... и три рози от двора ми,... да има, празник е,... няма да се оглеждаме и услушваме я, да не ям или пия, та да има за другите, пък нали и от фирмата дадоха по 120 евро някакъв бонус,  доро за Пасха... Стана като малка селска сватба....

             Тази година нещо се обърка....

             Е, поне да се бяха обадили, че са заети, сега така стана, че подсмърчам покрай прозорците им с надеждата да са вдигнали щорите...

             Сякаш предчуствах такова предателство,...

Занесох и тази година 3-4 дни по-рано чревцата, агнешките дреболии,... Марче, извади пари и веднага ги плати, а миналата година уж събираха по 5 евро, така и нищо не стана...

Взех си и за мен , даже и една четвъртинка, с намаление, защото искали задното бутче..

Погледнах и към ламбадите-свещи,... е, и за догодина ще имам.

             Последна проверка,... нещо да не са ме забравили в суматохата. Спуснах се с колелото по техните улички, нищо не е мръднало,върнах се бутайки колелото, за да огледам по-добре, също....

Ядосах се на себе си,.. сякаш съм останал гладен и жаден без тях...

Самосервирах си,.. е, ами то било лесно когато имаш всичко в готовност,... бяла покривка, цветя на масата, прибори,... чинийки, чашки, разни неща за пиене,... И наздраве....

Мирисът на печеното от моето барбекю се сля с този на съседите,...от телевизията се носеше '' Роза ,после Наташа Теодориду,... Елена Папаризу,...искрящи в тоалетите си...'' Ангеле му '' ме накара да си поиграя зебеки, е по-точно танца на умиращия лебед...

                И Пасха, ден като всеки ден,.. и всеки ден е Великден когато си здрав, имаш пари и си безгрижен,.. е, и ако няма  предателство.

                Пламъкът на свеща сякаш привлече погледа ми,...виждах ли през него

Дааа, в края на краищата  човек се събира със себеподобните си, не толкова да яде и пие, колкото да размени някоя приказка, нещо смешно от ежедневието, макар, че си знаехме гурбетчийдкият репертоар,... Моите познати, държах се с всички еднакво любезно, криех предпочитанията си към кака Атанаска успешно... Ето Марче, имаше странна философия за приятелство..

- Искам, ей така да ми помага, да ми плаща наема понякога, но не желая по-вече обвързване,.. секс-мекс, без него,... само ей така, да не съм сама,..ама да му пера, да чистя, без мене

Кой ли ще е този дето ще ти се върже примадоно, от Средногорският балкан...

А, Гяля, беше от голямото добро утро,.. една от госпожите дето работеше , й подаряваше по екстравагантни дрешки, много знам кои са на мода и кои не са,... но се фръцкаше с тях, само дето нямаше кученце домашен любимец... Все като ходехме на плажа , лягаше на най-крайния шезлонг, далеч от мен, все едно, пту, не съм с другарите,... Изправяше се сегиз-тогиз, оглеждаше се, сякаш търсеше някой, а то било да покаже едрите си гърди, скрити под оскъдно горнище...

Веднъж на излизане от морето се загледах в шезлонга й,... О, небеса, легнала по корем,... долнището й врязано между краката й, а те разстворени за по-вече слънце,...и междукрачието й срамно се виждаше,.. клекнах до нея и шепнешком '' Оправи си  долнището,.. изметнало се е и всичко ти се вижда...''Скочи като попарена, загърна се с хавлия '' Ох, бладодаря ти, че ме предупреди,.. все едно си правя анти реклама .. ... тогава  я видях малко позасрамена...

Дреме ми,... а трябваше ли да я оставя така на показ и да я гледат...

А третата, Тонито,...алергична ли , болнава ли, постоянно очите й зачервени, носът също, и го прибърсваше със салфетка,... Тя един пък каже, че е семейна, два пъти, че е разведена,,, Много важно,не ми е в къщата я, та да я обикалям...

Кака Атанаска, е тя беше по-голяма от нас, грижеше се за майката на някакъв археолог, научен работник, а аз все му подреждах книгите или монографиите из кабинета му,като се връщаше през 3-4 месеца,... А кака Атаннаска, беше като царица в къщата, бабата кротка и културна жена, стриктно спазваше здравословен начин на живот,... лягане за сън в 21 часа, ставане в 7 сутринта,... закуска, разходка, обяд, сън, разходка, вечеря , сън и това през четерите годишни времена, с бистър ум , даже веднъж ме шашна като изрецитира десет цифровият номер на мобилният ми...

Първо се познавах с кака Атанаска, после тя сформира женският квартет познати и ме приютяваше през по-студените дни  и хапвах нещо топличко...Бърборехме за дъщери, зетьове, внуци,.. за бай Митьо, мъжът й, че можел без една чашка, ама след едната вече не ги броил,.. той имал дребно стопанство, кози, овце, овощна градина, така помагал на младите...ама не искал да идва в Атина ни на работа , нито на гости...

- О, сигурно е набарал някоя млада кака - се шегувах - Какво да прави тука

- Я набарал,... той от притеснения по работата си, хвана захарна,.. и му е трудно с жените...Все му казвах, не можеш да оправиш света, той е збъркан отдавна... - оправдаваше се тя

Бръм, бръм,..всеки разказва щуротиите си, и ако ги съхранявам в себе си, да съм се препълнил...

Беше по-миналото лято.

- Пешо, купих си нови бански , два чифта,... нали идва лято, плаж, море...Гледам се в огледалото, но не мога да преценя, кой ми отива по-вече... Чакай, ще ти направя демонстрация, и ти като мъж да дадеш мнение...

Все ми беше тази,.. на нея каквото й харесва, нали казват, на цвят и вкус няма еднаквост...

Появи се,... виолетов бански,.. е добре изглеждаща кака,.. плътна, напръщяла от здраве...

- Горнището ти е голямо, не може ли да се стесни - компетентно казах...

Нов модел...

- Е, това е по-добре,... обаче бялото цвете точно отпред, няма ли да прозира,... така де, триъгълника, имам впредвид - и посочих въображаемо

- И на мен това ми мина през ума,... а горнището как е..

- Горнището е супер,... стегнато,.. Я направи комбинация от банските...

- Пешо, ами изморих се да тъпам от стаята си до хола,... То старият бански ще се окаже най-добър

Ела, ела де в стаята ми,... да видим поне като разцветка как ще си паснат,... Старият е светло син , не е ли малко изгарял...

И без много да се суети, измуши горнището си,.. все още стройните й гърди се полюляваха свободно,... Сръчно сложи бледосиньото горнище,.. намести гърдите вътре

- А сега как съм...- и се завъртя на пета, както се казва

Нещо издайнически примърда в мен,... само това ми липсваше,.. жената с доверие се отнася към мен, а нещото ми не слуша...

- И така е добре,... Сложи първото долнище, дето беше голямо,... ще се получи контраст...

Стана ми топло, поразкопчах ризата си,... облизах сухите си устни...

Без да чака покана, тя измуши крака от гащетата, огледа се за виолетовите,...

Ау, стриптийз,... ама аз пак не съм виновен...

Облече виолетовото долнище, завъртя се отново...

- Чакй малко - приближих се до нея, хванах ластика и го закачих високо на ханша й,... стана като модел долнище, само, че малко по-пълничък и на години модел....

- Я да те видя отзад,.. Супер си...Сега отпред...два пъти супер

Бяхме на педя един от друг,... Какво ми става,... Усещах се целият  напрегнат, сграбчих я през кръста

- Знаеш ли, аз не съм от картон,... след всичко това което видях,... Не издържам по-вече, ако искаш после ми се сърди....

Горнището сякаш се саморазкопча,... зацелувах гърдите й,.. ръцете ми опипаха дупето й, свряха се под банския...

- Пешо, Петьо... - опита се да каже нещо тя, но целувките ми не позволиха...

              Утрото сякаш дойде неочаквано бързо...

              Галехме в захлас голите си тела и не вярвахме какво се бе случило

- Знаеш ли - промълви тя - Време е да се захващаме за обичайните си задължения... Благодаря за прекрасната вечер,... Ако ти е било приятно, винаги можеш да идваш вечерно време..

Така и правех, обаждах й се и ако е в добро разполужение на духа ходех при нея...

              Една неангажираща и тайна любовна връзка....

              След миналата Пасха, сякаш кака Атанаска се затвори в себе си, не й досаждах...извика ме една вечер  в къщи и ми сподели

- Пешо, трябва да се прибирам момчето ми, наистина много хубаво ми се насъбра с тебе,.. бай ти Митьо нещо се е поболял,... кръвно, захарна,... сякаш той ще оправи света, та се коси за няма нищо... Ще се прибирам,.. ако нещо се оправи или обърка пак ще дойда..

Ето на тази жена се е крепяла цялата ни сговорчивост на  жените и мен,... да дава идеи, да ни насърчава,.. сега без нея сме като орел, рак и щука, и охльов...

                Новата жена, новата кака Атанаска, още от самото начало взе инициативата в свои ръце... Измисли нещо, и вече тя подреждаше из кабинета на архиолога, тя почистваше двора,.. е вярно с труда си изгарвах стотина евро там,,,, нямаше вече сладка приказка, кафенце или сготвено в по-голямо количество ядене....Неделен ден я виждах с пълна чанта около бюрата за изпращане на багаж... Нагла от всякъде, хвалела се, че вместо да ни събира и да ни хрантути, тя изпращала продуктите за България..А преди Нова година, жените коментираха, че се присмивала пред някои '' Дъртата кирийка, сякаш ще живее с орлите,... спазва едни графици, едни диети, даже и вода пие под час и все ходи из къщи издокарана,.. да имаш крака да търчиш след нея...''

Да ама като говориш глупости срещу някой грък, все някой ще те чуе и ще докладва,... Така и станало,... Изгонили я като бъхливо коте..

Глупава жена, като не знаеш какво да говориш, ами мълчи си, нали ти плащат,... ядеш,спиш...

Засмях се като смахнат,... вярна е приказката, будала човек, и вързано куче го  хапе

            

» следваща част...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дума по дума, като в старите български филми, а сцената с меренето на банските беше реално пред очите ми, браво!
  • Благодаря ви Пепи, Миночка... И не забравяйте Томина неделя е....
  • Хареса ми Петър, все по интересни случки разказваш! Поздравявам те!
  • Светъл Великден!
    Слагам те за по-късно, че ми идваш дългичък в момента, но няма да те пропусна!
  • Генек благодаря,.. отсъствах по празниците и сега ще се опитам да наваксам пропуснатото... Приятен ден
  • Аха - минаваме в нова галерия.
    Давай!
Предложения
: ??:??