21.04.2024 г., 23:22 ч.

Преди прераждането на човека 

  Проза » Други
122 4 6

Понякога се питам дали всеки се ражда със сърце? Защото под сърце преобладаващо разбираме орган на чувствата /поне в поезията/. А иначе всички се раждат вляво с помпа за изпомпване на кръв. Може би едни се раждат със сърца, а останалите единствено с помпи. Според мен душата ни сродява с небесното, а сърцето със земното, колкото и възвишено да е то. Може би е достатъчно да напишем думата НЕБЕ, като Не Бе. Тоест като нещо което не се е състояло никога.

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мисля си, Младене, дълбоко неверен символ е сърцето.😊 Всичко което усещаме, приписваме на него. То реагира на ума и нищо повече. От мозъка към него идва само един сигнал - да работи точно и неуморно. Всяко очарование, страх или омраза повлияват на този сигнал, променят пулса, налягането…Мускул, който храни всяка клетка в тялото. Затова метафори от рода “Мисли със сърцето“ или "...изпълнено с обич", които понякога срещам, са дълбоко неверни. Но, да си призная, ...понякога забравям за това 😍 Виж, душата, колкото и грама да тежи, побира цялата любов към света! Поздравление за темата, Младене!
  • Предпочитам "небе",пред Не Бе....
    Философско и поучително,Младене!
    С помпи по-лесно живееш днес.
    Душата е нежно цвете.
    Може би сме в друга реалност?
    Там няма разделения, а откровения.
    Благодаря за споделеното!
  • Аз често се питам това.
  • Много си прав,Приятелю!За истинските ,сърца...с любов!
  • Както винаги - оригинален! И прав!
  • Срещал съм го като римушка,но не съм се замислял...
    Да,сърцето като анатомичен орган е неуморна помпа.
    Но въпросът е:дали сърцето в преносен смисъл е лиричен звънец на чувствата?
    Ами Психея(Душата)?
    Сърцето е анатомичен орган.
    Религията приема догмата,че само човек има душа,но не и животните.
    Но техният инстинкт за самосъхранение и човешкото познание не са ли паралелен опит за опазване на вида?
    Саможертвата при животните,не стои ли като при човека съзнателен божествен избор?
    Разбирам се написаното от теб, Младен-засяга в морален и емоционален аспект само човека.
    Поздравления за темата, която поражда "човешкото самоопределение" като познание.
Предложения
: ??:??