15.03.2022 г., 22:20 ч.

Приказка за двете царства 

  Проза » Приказки и произведения за деца
243 0 0
1 мин за четене

   Имало едно време две велики царства – Източно и Западно...

   В Западното царство на власт бил цар Десен. Там се почитало всичко дясно, а лявото бивало потискано. Десните пътища се смятали за най-прави и всички поданици следвало да вървят само надясно. Учените вярвали, че дясното мозъчно полукълбо е съвършено, а лявото – нищожно...
   В интерес на прогреса цар Десен издал строги заповеди: на всички хора да бъдат отстранени левите крака, ръце и уши, да бъдат избодени левите очи, за да не правят грешни крачки, за да чуват и да виждат по-добре... Учените в Западното царство твърдели, че най-древните и цивилизовани племена на планетата са били десните, че Западното царство е съвършено, че трябва да изтреби, да подчини останалите народи и да завладее цялата Земя...

   В Източното царство нещата били подобни и противоположни. Там господствал цар Ляв, който наредил отрязването на десните крайници и уши, избождането на десните очи, заличаването на десните пътища... Вървенето надясно било обявено за престъпление и се наказвало със смърт...
   Учените в Източното царство проповядвали, че то е най-висш и краен етап от развитието на човечеството, че Западното царство е прогнило и скоро ще се сгромоляса...

   Между двете царства се разразили унищожителни войни и битки за надмощие, които продължават и до днес...

   А доста наши съвременници страстно и безкрайно спорели – дали крайно десните, или крайно левите са по-прави, благоразумни, мъдри, човечни...


Марин Тачков

© Марин Тачков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??