Сънувах сън. Той беше толкова красив, че реших да го опиша като една малка приказка. Ето я.
Попадам аз на един от тези средиземноморски острови, които са целогодишен курорт. Островът е обгърнат от зеленина. Застроен е богато от малки и големи вили, къщи, хотелчета и хотели и е пълен с места за забавления. Тук отсядат много туристи, предимно млади хора, които му придават атмосферата на един постоянен празник. Веднъж годишно, в разгара на сезона, на острова се организира фестивал, който завършва с едно специално шоу. В един от кварталите има малко площадче, заобиколено амфитеатрално от много постройки, улици и градинки между тях. Вечерта, когато целият квартал е осветен и всички присъстващи са излезли на балкони и тераси, насядали по пейки и правостоящи в очакване, на площада излиза една много красива млада жена, избрана вероятно от някакво жури. Но това, че е красива, съвсем не е достатъчно. Тя явно трябва да е и много умна и интелигентна. Да има изразително лице, очи и поведение.
Накратко, шоуто се състои в следното: Младата жена застава в средата на осветения от прожекторите площад, разхожда се по него и започва да оглежда публиката около нея. Нейната задача е да избере мъжа, който най-много й харесва. Тя се разхожда по площадчето, вглежда се, а публиката отстрани реве, шуми, коментира. Абе, шоу. Когато погледът й се спре върху нейния избраник, тя спира, протяга високо ръка към него и извиква: "Обичам те!" Вероятно това е в смисъла на "Харесам те" или "Избирам теб", но заради шоуто се употребява: "Обичам те." Оттук нататък до десет секунди, мъжът, който смята че е избран, трябва да реагира по негов начин като извика нещо, с което ясно да покаже, че е усетил погледа й. Да, ама сложнотията идва от това, че разстоянието между жената и публиката е такова, че могат да се получат грешки. Може да се обадят повече от един мъж, а може от колебание и неувереност да не се обади и никой. Десет секунди за проверка на тръпката. Хората казват, че досега не е имало случай да се обади само един мъж и да се окаже, че жената не е избрала точно него. Много силен е женският поглед, когато хареса някого.
И така, попадам аз в разгара на един от тези празници и виждам как погледът на жената се спира някъде в публиката. Тя протяга ръка и извиква: "Обичам те." Публиката шуми, вълнува се в очакване. В следващия момент от една от скамейките в най-задните редове, скача, кой мислите - Еди Мърфи. Ухилва се с неговата 24-каратова усмивка, очи като понички и извиква едно силно: "Yees!" Той няма колебание, жената също. Взаимната симпатия е точно и ясно изразена пред всички. Публиката се кефи.
Втори случай. Попадам с една компания на този остров и отсядаме в един от хотелите около площада. Вечер е и навън се чува голямо оживление. Излизам на балкона и се опитвам да разбера какво става. Я...аа, тук имало някакво шоу! Обясняват ми накратко за какво става дума. Ще кажете: "Ами случая с Еди Мърфи?" Абе, нали е сън, забравил съм.
И така, поглеждам аз надолу и виждам една прекрасна жена, която ужасно започва да ми харесва. Нейният поглед се спира върху мен, тя протяга ръка и извиква "Обичам те." Че е за мен, аз нямам колебание, но съм смутен, защото не знам какъв е регламентът. Какво трябва да кажа? Започвам да разпитвам хората около мен. Какъв беше текста, какви бяха думите? Докато се уточнявам, публиката е притихнала и чака. Да, ама десетте секунди изтекоха.
- О-оо! - всеобщо разочарование.
След това, когато с компанията слязохме долу, се видяхме с жената от шоуто. Тя се усмихваше, но в погледа й се четеше известно разочарование. Поговорихме си приятелски. Попита нещо в смисъла: "Защо не реагира? Нали в онзи момент и двамата знаехме, че това е изборът." Иди обяснявай, че не си знаел текста. Шансът е пропуснат и вече не е същото. За да покажеш на някого, че го харесваш, че си усетил, че си избран, не е необходимо предварително да знаеш текста. Достатъчно е да действаш спонтанно и свободно. Както Еди Мърфи. И той не е знаел точния текст, но скочи и извика своето "Yees!"
За 16-тия рожден ден на дъщеря ми Ема.
© Веселин Бенчев Всички права запазени
Чудесна история!
Ема ще е щастлива!
с обич, Веселин.